Vratite deci detinjstvo.
Jelena Bin Drai je svojevremeno na svom Instagram profilu objavila jedan jako važan post koji je izazvao debatu u komentarima. Ta ista poruka je na žalost i dalje, posle dve godine aktuelna.
Jelena je okačila fotografije iz Zarine kampanje za decu.
Iako na prvi pogled ova reklama ne deluje alarmantno, ako je malo dublje analizirate shvatićete da u njoj nema ništa što je dečje.
Poze, govor tela, izraz lica su kao kod odraslih osoba. Nekada su dečje kampanje prikazivale devojčice kako nasmejane trčkaraju po parkiću, a sada sede za šankom kao zrele žene.
Dok pojedini nisu videli nikakav problem sa ovom kampanjom, većina smatra da je ona degutantna i da je ovo klasična seksualizacija dece.
Evo šta je tačno Jelena napisala.
„Volela bih da mogu da razumem zašto Zara promoviše odeću za decu od 10 godina koja je prikladna za odrasle hipstere??!!! Kao majka devojčice koja će uskoro biti tinejdžerka, zaista sam bila ljuta kada sam shvatila da jedan od najvećih brendova promoviše tako neprikladnu odeću.
Šta je poruka? Šta je cilj? Ne samo da žene u srednjim godinama danas pokušavaju da izgledaju kao tinejdžerke, već smo svedoci tako očigledne promocije nekog čudnog trenda gde deca treba da izgledaju kao odrasli.
Ili kada majka i njena ćerka šetaju ulicom u istoj odeći. Devojčica, 10 godina, izgleda kao mala odrasla osoba u pantalonama, uggs čizmama, sa pilotskim naočarima i skraćenom topu… minus nekoliko godina botoksa.
I svi ti brendovi na deci, slike na Instagramu… deca ne mare za etikete – dragi roditelji. Ovi minijaturni trendseteri su produžetak kulture koja je opsednuta imidžom – ljudi očajnički žele da dokumentuju i usavrše svaki aspekt života.
Tako da smo sada primorani da gledamo njihovu jadnu decu kao deo njihovog ličnog brenda, koji su oni stilizovali i prikazivali kao i sve ostalo.“
***
Bonus video: Tamara – srpska hirurškinja u Brazilu
Pratite nas i na društvenim mrežama: