Važna su karika u mašineriji kompanije.
Miodrag Kostić, poznati srpski privrednik, predsednik je kompanije MK Group čije su osnovne poslovne delatnosti proizvodnja i trgovina poljoprivrednim proizvodima i proizvodnja šećera. U toj njegovoj mašineriji važne karike su i tri žene.
Aleksandra Stojanović
Direktorka sektora korporativnih poslova MK Group
Članic Odbora direktora
Aleksandra je već čitavu deceniju deo kompanije. Odgovorna je za održavanje i unapređenje dobrih odnosa sa svim relevantnim interesnim grupama, uključujući vladine i nevladine organizacije, poslovnu zajednicu. Dodatno, zadužena je za unapređenje poslovanja holdinga, ali i izgradnju reputacije kompanije u javnosti.
U jednom intervjuu ona je otkrila šta podrazumeva ta njena uloga, tj. što je na čelu sektora za korporativne poslove, što je jedna od najvažnijih pozicija u svakom poslovnom sistemu.
„Ova uloga podrazumeva na prvom mestu dobro poznavanje sistema u kom poslujete. Pod poznavanjem sistema ne mislim samo poznavanje cele kompanije -„360 stepeni“ već i celokupnog okruženja u kom ta kompanija posluje. Samim tim, Direktor korporativnih poslova je odgovoran za visok stepen integracije unutar sistema, pokretanje određenih organizacionih ili kulturnih promena ali i artikulisanu eksternu komunikaciju svih ovih procesa. Jako je važan način na koji će se svaka akvizicija, integracija ili transformacija iskomunicirati ka saradnicima. S tim u vezi, ta osoba mora da poznaje tržišne trendove, strateško planiranje ali i predviđanje potencijalnih rizika kako bi se sve važne poruke iskomunicirale tačno i u skladu sa internim ciljevima. Njoj pripada odgovornost za „ličnu kartu“ kompanije i način na koji je svi njeni stejkholderi vide.“
A da li uspešna karijera nužno mora ženi uzeti mnogo od privatnog života i kako se sa tim izazovom izboriti u 21. veku? Koliko Aleksandri vremena ostaje za neke tipično ženske rituale, putovanja, porodicu i prijatelje?
„Biti uspešan znači biti dobro organizovan, bez obzira da li se radi o ženi ili muškarcu. Svoje organizacione veštine koristim, ne samo u poslovnom, već i u privatnom životu tako da nemam tu vrstu „savremenih“ problema.“
Otkrila je i da li prati modu i koji stil preferira.
„Trudim se da pratim modne trendove posebno kada se radi o poslovnom stilu oblačenja. Preferiram ležernija poslovna odela u odnosu na ona koja su strogo poslovna. Na sastancima retko nosim haljine, a u privatnim prilikama, mislim da je dobar džins neprevaziđen.“
Marina Rakić
Direktorka sektora za ljudske resurse MK Group
Članica Odbora direktora
Ovog popodneva Marina Rakić, MK Group HR direktor, priča nam o strateškom HR-u, šta predstavlja i koje su to važne promene i novine koje bi nosioci ove funkcije bilo poželjno da primene u svojim kompanijama. #SAM #SAMAkademija pic.twitter.com/9yrO1cM4yz
— menadžerSAM (@menadzerSAM) September 16, 2021
Marina Rakić ima veliko iskustvo u oblasti ljudskih resursa, fokus joj je na pozitivnom iskustvu zaposlenih i kreiranju kulture najpoželjnijeg poslodavca. Pruža podršku poslovnoj strategiji radom na kreiranju pobedničke kulture, vrednosti, kompetencija, kao i razvojem procesa u oblasti merenja učinka, nagrada, talenata i edukacije.
Inače, Narodna Skupština Republike Srbije je izabrala Marinu Rakić, direktorku za ljudske resurse MK Grupe, za člana Nacionalnog saveta za visoko obrazovanje. Marina Rakić je izabrana na predlog Privredne komore Srbije.
Nacionalni savet za visoko obrazovanje broji 21 člana koje čine predstavnici univerziteta, nauke, kulture, umetnosti i privrede, i obrazuje se radi obezbeđivanja razvoja i unapređenja kvaliteta visokog obrazovanja.
Članovi se biraju na četiri godine, a odluku Skupštine o njihovom izboru potvrđuje Vlada Republike Srbije. Marina je izabrana kao jedan od samo dva predstavnika privrede, te je dobila priliku da svoje visoke standarde podeli i sa drugima i doprinese povezivanju sistema visokog obrazovanja u Srbiji sa znanjem iz privrede.
Marina je u MK Group došla iz kompanije IBM – International Business Machines, jedne od najvećih IT kompanija na svetu, sa pozicije HR menadžera za sektor prodaje za region Evrope, Bliskog istoka i Afrike. Na toj poziciji je bila od aprila 2019. godine, gde je vodila HR tim u zemljama i sarađivala sa direktorima prodaje širom regije na strateškim programima vezanim za HR uključujući unapređenje kulture, razvoj lidera i talenata, programe za unapređenje strateških veština u skladu sa strategijom kompanije.
Pre toga je bila zadužena kao HR manadžer za sektor prodaje na nivou centralnoistočne Evrope, a i jugoistočne Evrope gde je, takođe, radila na razvoju timova u zemljama. Svoju karijeru je započela 2007. godine u IBMu kada se pridružila lokalnom timu. Pre započinjenja regionalne karijere radila je kao HR menadžer za Srbiju, Crnu Goru, Makedoniju i Albaniju gde je bila odgovorna za dizajn i postavljanje HR strategije za lokalno tržište u skladu sa strategijom lokalne organizacije.
Marina je rođena 1983. godine u Beogradu i po zanimanju je diplomirana ekonomistkinja.
Tamara Veselinović
Direktorka komunikacija i direktorka marketinga
Tamara Veselinović je studirala španski jezik na Beogradskom univerzitetu, a potom završila i master studije na Fakultetu za trgovinu i bankarstvo i na Fakultetu za primenjeni menadžment, ekonomiju i finansije.
Govori engleski, italijanski i španski jezik.
Pre MK Group radila je kao direktorka sektora za odnose sa javnošću u kompaniji Marera Properties, a pre toga je bila menadžerka za odnose sa javnošću u kompaniji Victoria Group.
BONUS VIDEO: Prelepa Srpkinja Marija je buduća zvezda Meksika
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: