Danas, u moru ponude zaista nije lako izabrati parfem, a ako se prisetimo devedesetih, svi ćemo imati asocijaciju na nekoliko mirisa koje su žene masovno koristile.
Na stotine mirisa, niche parfema i onih nešto komercijalnijih danas traže put do žena čiji će postati zaštitni znak. Ipak, u moru ponude gotovo je neizvodljivo da vas i kroz dve, tri godine povezuju za tu jednu aromu koja je postala sastavni deo vaše kože i garderobe. Parfeme menjamo mnogo češće nego što smo to radili nekad. Devedesete u Srbiji obeležilo je desetak mirisa koji bi danas bili podjednako atraktivni i neodoljivi, ali su nažalost otišli u zaborav. Da li se i dalje proizvode i koji su to parfemi?
Cacharel Anais Anais
Nosile su ga mlađe devojke, a karakteriše ga cvetni miris. Gornje note uključuju cvet narandže, galbanum i zumbul. U srčanim notama su ruža, jasmin i đurđevak. Donje note su amber, tamjan, kedar i sandalovina. Dostupan je i danas i cena mu je oko 50 evra.
Cacharel LouLou
LouLou je bio parfem s karakterom. Iako teži, puderast i orijentalan, bio jedan od najprodavanijih mirisa od 1987. kada je lansiran. Najistaknutija aroma koju ćete pronaći u ovom parfemu je miris cveta tijare. Dodatne note uključuju gornje mirise anisa, nevena, šljive crne ribizle i ljubičice.
Cvet tijare nalazi se u srcu, kao i cvet narandže, ylang-ylang i tuberoza. Profil se završava notama balzama, vanile, zrna tonke i irisa. Cena u Srbiji mu je oko 4.860 dinara.
Calvin Klein Obsession
Lansiran je 1985. Stvara opojnu mešavinu puderastih i balzamičnih tonova. Zelene note, vanila, voćna breskva, bergamot, limun, mandarina i aromatični bosiljak otvaraju miris. Sredinu čine začini, korijander, kedar, ruža, hrastova mahovina, jasmin, cvet narandže, sandalovina i jasmin. Dno se osuši s akordima zadimljenog tamjana, zemljanog vetivera, cibete, vanile, mošusa i ambera. Devojke su devedestih pričale da nijedan muškarac nije ostajao imun na Obsession.
Ungaro Diva
Jedan od klasika, izuzetno sofisticiranog i „skupog“ mirisa koji nije ni sladak ni citrusan. Početak kompozicije je klasični cvetni sa citrusnom notom, koja harmoniše sa notom tuberoze. Ylang-ylang se meša sa ružom. Slatki i senzibilni final prave note vanile, sandalovine i irisa. Parfem je kreirao Žak Polž 1983. I dalje je dostupan i cena mu je oko 6.500 dinara.
Thierry Mugler Angel
Angel nije za svakoga. Lanisran je 1992. i bio je najpopularniju Francuskoj, a onda je osvojio i svet. Mirisnu kompoziciju čine slatke note čokolade, meda, karamele i šećerne vate sa svojim antipodima: blago začinjeni pačuli, citrusne note bergamota, kokosa i tople sandalovine. Za neobičan čulni doživljaj zaslužni su orijentalni elementi iz baze ove parfemske vode. Cena mu je oko 140 evra.
Jean Paul Gaultier Classique
Jean Paul Gaultier je lansirao ovaj parfem 1993. Na samom početku očaraće vas slatke note cveta narandže. Njihov delikatan miris se zatim meša sa začinskim đumbirom, koji se može pohvaliti svojim skoro afrodizijačkim dejstvom. Slatke, tople note vanile i delikatan miris pirinčanog praha ostaće sa vama sve dok njihov senzualni miris potpuno ne nestane. Cena je oko 6.500 dinara.
Lancôme Trésor
Hit od 1990. godine. Otvara se notama ananasa, jorgovana, breskve, cveta kajsije, đurđevka, bergamota i ruže. U srcu ovog privlačnog, prefinjenog, luksuznog i ženstvenog parfema su iris, jasmin, heliotrop i ruža, dok se osnova parfema sastoji od mešavine nota kajsije, sandalovine, ambera, mošusa, vanile i breskve. Cena mu je oko 9.000 dinara.
Calvin Klein Eternity
Ovaj hladan cvetni miris sa nijansom začina lanisran je 1988. Aroma belog cveća, ljiljana i mandarine sa ćilibarom i sandalovinom su mu baza. Cena mu je oko 4.500 dinara.
L’eau d’Issey Issey Miyake
L’eau d’Issey je predstavljen 1992. Gornje note su lotus, dinja, bela frezija, ružina vodica, ruža, calone i ciklama; srednje note su đurđevak, ljiljan, vodeni božur i karanfil; bazne note su mošus, tuberoza, egzotično drveće, osmantus, kedar, sandalovo drvo i amber.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: