Kako da vežbaš ako si bucka, a da se ne demorališeš

Podeli:
Foto: MEGA / The Mega Agency / Profimedia

Kretanje u fitnes rutinu od nule ume da bude prilično stresno. Ako imate višak kilograma koji želite da izgubite, vežbanje često uključuje dodatne prepreke i zahteva dodatan napor. Kako početi i ne izgubiti motivaciju posle par treninga?

U slučaju da izaberete pravi put, sačinjen od vežbi koje volite i hrane koja vam prija, onda putovanje ka idealnoj težini ne mora da bude naporno kao što zamišljate.

Počnite sa šetnjom

Pre nego što uplatite članarinu u teretani, počnite sa laganim hodom. Za šetnju vam nije potrebna nikakva posebna oprema i možete je obaviti gotovo bilo gde.

Za početak hodajte 20 – 30 minuta, tri puta nedeljno. Vremenom možete povećavati vreme šetnje na 45 – 60 minuta, a kako stičete kondiciju možete se odvažiti na planinarenja i zahtevnije rute.

Akva džoging

Kod akva džoginga radite upravo ono što ime sugeriše – trčite kroz vodu. Kako bi to funkcionisalo, potreban vam je poseban prsluk, a vi prosto plutate u vodi i trčite. Ipak, nije jednostavno kao što se to čini.

Voda je 800 puta gušća od vazduha, što znači da je mnogo napornije nego trčanje na suvom. Pomoću ovog treninga možete istovremeno poboljšati izdržljivosti, koordinaciju i snagu. Jedna od najvećih prednosti je da zglobovi i tetive nisu pod opterećenjem. Kod običnog trčanja može da dože do preopterećenja ili povrede – toga kod akva džoginga nema.

Trening snage

Kada savladate šetnju i džoging u vodi, shvatićete da vam je nivo kondicije značajno veći i tada ste spremni za trening snage.

Za gojazne osobe, podizanje tegova može pomoći u rešavanju mnogih problema koji mogu nastati kao rezultat prenošenja sve te dodatne težine. Takođe pomaže u poboljšanju pokreta zglobova.

Jačanje mišića može vam olakšati obavljanje svakodnevnih zadataka, poput nošenja namirnica, penjanja uz stepenice ili igre sa decom.

Ono što je takođe sjajno kod ove vrste treninga jeste da oni ubrzavaju metabolizam – to znači da sagorevate više kalorija, čak i kada odmarate.

Ukoliko niste fan teretane, možete treninge snage započeti i kod kuće. Jednostavno ubacite sklekove, čučnjeve i iskorake u svoju rutinu treninga.

Grupni treninzi

Motivacija će neminovno oslabiti kako vreme prolazi, a tada na snagu stupaju disciplina i snaga volje.

Ono što bi moglo da vam pomogne u ovim situacijama jesu grupni treninzi, prvenstveno zbog socijalne podrške, ali i zato što će razbiti monotoniju u koju ste upali. Ono što je takođe prednost grupnih treninga jeste upoznavanje novih ljudi koji razmišljaju slično vama i trude se da brinu o svom telu.

Naravno, pre nego što se upišete na bilo koje treninge, uverite se da postoji grupa za početnike, jer će vas preterani napor u naprednijim grupama samo demotivisati.

Slušajte svoje telo

Ovo je verovatno najznačajniji savet koji možete da dobijete. Bilo šta da radite i kakav god tip treninga da odaberete – ne smete se preforsirati. Kada se preterano forsirate na duge staze, motivacija će nestati mnogo ranije, a snaga volje će biti sve slabija, zbog čega ćete brže odustati.

Zato slušajte svoje telo, hranite se zdravo, dovoljno odmarajte i spavajte kvalitetno. Uz ove savete i čvrstu volju, rezultati neće izostati.

***
Bonus video: Dijeta

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram