Četiri neophodne namirnice – ako želite da budete zdraviji

Fitnes i ishrana 12. feb. 202209:09 > 11:39
Podeli:
zdrave namirnice
Foto: MAXIMILIAN STOCK LTD / Sciencephoto / Profimedia

Ne postoji puno namirnica koje možemo da pojedemo u jednom danu ili u određenom razdoblju, a da ne narušimo svoje zdravlje. Izvucite maksimum iz kalorija odabirom nutritivne hrane koja je ukusna i sadrži sve dobre vitamine.

Nije sva hrana ista, a ove četiri najbogatije namirnice možete lako uklopiti u svoju ishranu.

Losos

Jedan od najboljih nutrijenata koje možete dobiti iz lososa su omega-3 masne kiseline, koje su vitalne za optimalno funkcionisanje vašeg tela i organa. Omega-3 kiseline prisutne u lososu mogu da pomognu u smanjenju upala u vašem telu, poboljša zdravlje očiju i podstakne zdravlje srca.

Losos je takođe bogat proteinima koji pomažu u ozdravljenju tela nakon povreda i vitaminom B, koji održava optimalno funkcioniranje vašeg mozga i nervnog sistema. Losos sadrži i astaksantin, antioksidans koji smanjuje oksidaciju LDL (lošeg) holesterola i povećava nivo HDL (dobrog) holesterola.

Beli luk

Beli luk nije samo čaroban sastojak koji vašim jelima daje ukus već je i bogat hranjivim materijama. Kombinacija hranjivih materija je impresivna, od vitamina C, B1 i B6 do kalcijuma, mangana, kalijuma i selena.

Kaže se da aktivni spojevi u belom luku pomažu u smanjenju krvnog pritiska i lošeg holesterola. Uz antibakterijska svojstva, konzumacija belog luka ili dodataka s belim lukom takođe može pomoći u borbi protiv obične prehlade, piše N1.

Beli luk lako možete dodati prilikom pripreme povrća i mesa kako biste poboljšali ne samo ukus već i hranjive materije u jelu.

Kelj

Povrće je omiljena zdrava hrana, a kelj je na vrhu liste. Šoljica sirovog kelja sadrži 684 odsto dnevne vrednosti vitamina K i 206 odsto dnevne vrednosti vitamina A, zajedno s drugim hranjivim materijama kao što su mangan, bakar i kalijum.

Bogat antioksidansima, kelj takođe sadrži razne flavonoide i polifenole, posebno kvercetin i kempferol. Oni pomažu u prevenciji srčanih bolesti, snižavaju krvni pritisak i imaju antiupalna svojstva.

Kelj se može dodati u vaš zeleni smuti ili ga jednostavno dodajte u salatu. Takođe možete napraviti čips od kelja tako što ćete dodati malo soli, zatim nakapati malo ekstra-devičanskog maslinovog ulja i peći ga dok se ne osuši.

Borovnice

Bogate antioksidansima i bez puno kalorija, borovnice su jedna od najpopularnijih namirnica. Pokazalo se da povećavaju nivo antioksidansa u vašem telu, koji štite telo od slobodnih radikala koji mogu oštetiti vaše ćelije.

Borovnice su takođe pokazale da pomažu u smanjenju kardiovaskularnih faktora rizika kod gojaznih osoba, smanjujući i krvni pritisak i nivo oksidacije LDL-a. Takođe se pokazalo da bioaktivne materije u borovnicama poboljšavaju osetljivost na insulin kod gojaznih osoba otpornih na insulin, što ih čini prikladnima za grickanje.

Borovnice možete dodati u svoje voćne salate ili smutije ili ih jesti kao zdrav međuobrok u umerenim količinama.

BONUS VIDEO: Biljna ishrana – sirova hrana

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram