Tom Ford kaže da žena koja ima stila se uvek pridržava ovih pravila da bi izgledala kao da je „ispala“ sa naslovnice

Tom Ford Foto: Mireya Acierto / Getty images / Profimedia

Od najbolje obučenog dečaka koji je šetao u sakou, do velikog dizajnera poznatog po neprikosnovenom radu, Tom Ford je jedan od najfascinantnijih ljudi u modnoj industriji.

Tom Ford je čovek koji je promenio lice modne industrije i to najmanje dva puta. Jednom tokom svog rada za Gucci, a drugi put kada je pokrenuo sopstveni brend.

Veoma talentovan i inspirativan, Ford je bio nominovan za Oskara nakon režije samo jednog filma, pored toga bio je i urednik časopisa, sprijateljio se sa svim holivudskim zvezdama i nekako ostao van svega toga – normalan, ne izgubivši ni malo na svom integritetu.

Zato vam predstavljamo 12 životnih lekcija poznatog dizajnera:

Tajnovitost gradi intrigantnost i popularnost

Foto: SplashNews.com / Splash / Profimedia

Dizajner je pozvao samo 100 ljudi da vide njegovu prolećnu kolekciju 2011. godine, koja je održana u njegovoj radnji sa muškom garderobom u Madison aveniji umesto u Lincoln Centru. Bijonse, Dafne Ginis, Džulijan Mur i mnogi drugi prijatelji odvažili su se da budu modeli. S obzirom ma to da je ovaj događaj ekskluzivno fotografisao Teri Ričardson, ove fotografije su ostale pod velom tajne, sve dok se nisu pojavile u izdanju magazina „Spring“, kada su postale pravi hit.

Odgovor treba uvek da bude “da”

Od njegove rane kolekcije za Gucci (uključujući crveno odelo koje je nosila Gvinet Paltoru) do njegove poslednje jesenje kolekcije, PLIŠ je bio i ostao njegov omiljeni materijal.

Uvek se trudite da izgledate kao da ste na odmoru…

Ili barem mirišite kao da jeste… Tom je postao neverovatno popularan kada je lansirao parfem Neroli Portofino, koji je inspirisan italijanskom rivijerom i podsjeća nas na daleke destinacije, svetlucavo plavu vodu i svež povetarac.

Bez jakne, nigde!

Foto: Riccardo Giordano / ipa-agency.n / IPA / Profimedia

Ford je izjavio za Njujork Tajms: “Rodio sam se u jakni. Bio sam jedini trogodišnjak koji je hodao okolo sa blezerom presavijenim na mojoj ruci”.

Ne obazirite se na tuđa očekivanja i pravila

Ovaj krajnje provokativan dizajner odlučio je da kolekciju 2015. umesto u Londonu prikaže u Los Anđelesu i to za vreme London Fashion Weeka, tako da je poslao urednike i stiliste do najbližeg aerodroma širom sveta.

Upoznajte svoj brend

U intervju za Bazzar iz 2014, Ford je ilustrovao razliku između Gucci i Yves Saint Lauren žene: “One mogu obe da budu prelepe i otprilike istih godina i mogu obe da imaju novac i da budu seksualno dostupne, ali Gucci žena je slađa i naivnija. Ona će zvučati ovako: “Ti si divan momak, hajde da pređemo na stvar.” Saint Lauren žena je više luda i perverzna. Ona će vas vezati i šamarati pre nego što vam konačno dozvoli da imate seks sa njom. Na ovu sliku brenda nije uopšte puno uticao sam Yves, koliko su uticale provokativne fotografije Helmut Newton YSL odeće iz 70-ih.”

Večiti smoking

Foto: Aliah Anderson / Getty images / Profimedia

Ford je kopao po arhivi Saint Laurenta i vratio nazad Le Smoking u beloj boji, u svojoj prolećnoj reviji 2001.

Ne postoji previše ili ti More is More!

Revitalizacija Fordovog brenda donela je sa sobom minimalističku estetiku koja je bila posledica sve učestalije vladavine minimalizma u datom trenutku. To ipak nije sprečilo Forda da nastavi sa kreiranjem komada koji su puni šljokica i životinjskog printa. Tako je Rijana u potpunosti oduševila sve kada se pojavila u Fordovoj zebrastoj haljini, iz jesenje kolekcije za 2013. godinu.

Živi po pravilu broja 4

“Četiri sata spavanja i četiri kupke dnevno predstavljaju trik kojim možete da održite balans uma i tela”, zaključio je Tom.

Vamp izgled

Foto: SplashNews.com / Splash / Profimedia

Ford je pokrenuo beauty liniju i brzo promenio pravila igre. Duboka, tamna, ljubičasta nijansa postala je glavni sinonim za trendi nokte.

Malo seksipila garantuje dobre rezultate

Fordova estetika u Gucci-ju bazirala se na zavodljivosti. Tom je vodio polemiku sa Carine Roitfeld i Mario Testinom da li je pametno napraviti veliku kampanju za brend sredinom devedesetih koja se odnosila na seksipil, i svi pamtimo njegovu kampanju u kojoj su modeli pozirali spuštenih gaćica sa specijalno depiliranim međunožjem. Sav taj rizik se isplatio i Gucci je doživio neverovatan porast prodaje, od čak 90 odsto.

Kada ste u nedoumici, obucite ogrtač

Vjerovatno jedna od najboljih haljina svih vremena je upravo duga bela haljina sa ogrtačem koju je Gvinet Paltoru ponela na dodeli Oskara. Ona je tada ukrala šou, iako čak nije ni bila nominovana. To je moć te dramtične haljine

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram