Kroksice su ipak pobedile

Moda i lepota 28. okt 202214:32 > 29. okt 2022 09:10
Foto: Crocs via Bestimage / Bestimage / Profimedia

Ko bi pomislio da će kroksice postati deo visoke mode?

Ovog meseca „najružnija cipela na svetu“ puni 20 godina.

Kroksice su prešle dug put otkako su prvi put došle na tržište i sada ih ima u svim zamislivim oblicima, bojama, dezenima, stilovima, pa čak postoje i kroksice na štiklu.

Foto: John Marshall Mantel / Zuma Press / Profimedia

Prvobitno dizajnirane kao cipele za čamce, „Crocs“ su osnovala tri prijatelja Džordž Bojdeker, Skot Simansi i Lindon Hanson 2002. godine, nakon što su došli na ideju da naprave jeftinu, izdržljivu palubnu cipelu na pecanju.

Foto: Vincent Kalut / Panoramic / Profimedia

Pošto su uspešno prodali 200 pari na nautičkoj izložbi na Floridi, odlučili su da postanu globalni brend.

Ime je nastalo po njihovoj inspiraciji, krokodilima, koji kao vodozemci mogu nesmetano da prelaze sa kopna u vodu. Nisu ni plastične ni gumene, kroksice su napravljene od smole zvane „Croslite“.

Foto: Crocs via Bestimage / Bestimage / Profimedia

Ovaj čudesni materijal je ono što objašnjava „Crocs“-ovu toliko hvaljenu udobnost. Neverovatno upijaju i dizajnirane su tako da se vremenom oblikuju prema vašem stopalu.

To nažalost nije promenilo činjenicu da ako vas neko vidi da nosite krosksice, sigurno neće imati lepe komentare.

Mnogi ih smatraju previše ružnim i previše jeftinim.

Foto: BENS / BACKGRID / Backgrid USA / Profimedia

Klasični par kroksica ne košta više od 50 evra, a pošto su skoro neuništive, mogle bi da traju ceo život.

Iako je „Crocs“ posrnuo tokom finansijske krize 2008. godine, skoro prestao da radi, firma je uspela da se oporavi, pogotovo za vreme kovid epidemije kada su ih svi kupovali kako bi ih nosili po kući ili u dvorištu.

Njihov najpametniji potez je bio kada su primetili da par u Koloradu ukrašava kroksice svoje dece stavljajući cveće i priveske u rupice. „Crocs“ je platio Šeri i Riču Šmelceru 20 miliona dolara za patent ideje.

Pametan potez je takođe bila saradnja sa dizajnerskim brendovima i poznatim ličnostima, zbog čega se kupci uvek vraćaju po još.

***

Bonus video: Badgley Mischka ponovo na nedelji mode u Njujorku posle dve godine pauze

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram