Foto: GARO/PHANIE / Shutterstock Editorial / Profimedia Foto: GARO/PHANIE / Shutterstock Editorial / Profimedia Foto: GARO/PHANIE / Shutterstock Editorial / Profimedia Foto: GARO/PHANIE / Shutterstock Editorial / Profimedia Foto: GARO/PHANIE / Shutterstock Editorial / Profimedia Foto: GARO/PHANIE / Shutterstock Editorial / Profimedia Wellbeing 0 Namirnica koja obećava dug život - a Srbi je obožavaju Božica Luković 18. okt. 2021. 08:13 Postavi Zadovoljnu za omiljeni Google izvor Više Hrana je gorivo života, pa uveliko utiče i na životni vek pojedinca. Istraživanje je pokazalo da mnoge namirnice koje Srbi tradicionalno spremaju godinama, imaju moć da poboljšaju naše zdravlje. Studija objavljena u časopisu Circulation pratila je učesnike koji su vodili "zapadnjačku" ishranu, koja je bogata crvenim mesom, prerađenom hranom, rafinisanim žitaricama i šećerom, i one koji su vodili "tradicionalnu" ishranu, koja se uglavnom sastoji od mahunarki, povrća, voća, živine, ribe i integralnih žitarica. Nakon 18-godišnjeg praćenja, otkrili su da su oni koji su se pridržavali tradicionalne ishrane imali 17 odsto smanjeni rizik od mortaliteta i 28 odsto manji rizik od smrti od kardiovaskularnih bolesti. A jedna od najboljih "tradicionalnih" namirnica koju možete da jedete da biste doživeli stotu je pasulj. View this post on Instagram Објава коју дели nadjaalessi (@little_kitchen_and_more) Naučnici su proučavali svetske plave zone, koje su oblasti sa najviše ljudi koji žive do 100 godina, i otkrili su mnoge sličnosti u ishrani i načinu života - od kojih je jedan njihov unos mahunarki. Jedna od ključnih zajedničkih stvari dugovečnih ljudi je jedenje više biljaka, sa velikim naglaskom na pasulj. View this post on Instagram Објава коју дели anazuS (@homefoodslovenia) Pasulj je prepun proteina i vlakana biljnog porekla i skoro da ne sadrži masti. Na primer, u jednoj šolji crnog pasulja ćete konzumirati 15 grama proteina, 15 grama vlakana i manje od jednog grama šećera i masti. Konzumiranje odgovarajućeg nivoa vlakana povezano je sa dužim, zdravijim životom, a prema Američkom gerontološkom društvu, utvrđeno je da smanjuje rizik od depresije, hipertenzije, dijabetesa, pa čak i demencije. View this post on Instagram Објава коју дели Elmaze Krasniqi (@elis_kitchen_food.me.zemer) Pasulj takođe sadrži snažan antioksidans zvan polifenol, za koji su istraživači otkrili da takođe može pomoći u zdravom starenju. Polifenol se nalazi u mnogim različitim vrstama pasulja (crni, bubrežni, crveni, pinto) i dokazano je da ima protivupalno i antidijabetično dejstvo, piše Eat this. *** Bonus video: 3D Biftek iz laboratorije Za (bivše) pušače: 10 namirnica koje čiste telo od nikotina Posolite svoju šniclu - razbijeni veliki mitovi o ishrani Nutricionista ruši zablude o 6 tradicionalnih srpskih jela dugovečnost namirnice pasulj zdravlje Komentari Pridružite se diskusiji ili pročitajte šta naše čitateljke misle Ostavite prvi komentar Ostavite komentar Čitajte komentare (0)
Lepota 0 Zašto koža Dankinja tako dobro stari? Tajna je u ovih 7 navika koje prevazilaze svaku beauty rutinu
Lepota 0 Ovu improvizovanu "magičnu" kremu modeli su tražili pre svakog snimanja, a onda je postala globalna beauty ikona
Moda 6 Cipele koje izdužuju noge i menjaju čitavu siluetu: Kako su Louboutin So Kate postale omiljene salonke Holivuda
Moda 1 Nova generacija dizajnera osvaja Pariz: 7 brendova koji menjaju pravila mode i čija imena treba upamtiti
Wellbeing 0 Šest kombinacija sa sirom koje zvuče neočekivano, a od njih nastaju jela kao iz najboljih restorana
Poznati 0 Gray Sorrenti: Fotografkinja koja je sa 16 godina uradila Loewe kampanju i izgradila sopstveni modni svet
Pop kultura 0 Umetnik koji je razumeo moć mode pre svih: Kako je Endi Vorhol od slavnih lica pravio brendove, a od proizvoda umetnost