Kako sam bez ičije pomoći zaradila 560 miliona dolara

Foto: Marechal Aurore/ABACA / Abaca Press / Profimedia

Zovu je "kraljica lepote" i nema nameru da se zaustavi.

Vogue piše da je organizovanje fotografisanja sa Hudom Katan bio veoma dug proces. Svaki detalj – od oblika minđuša do dužine linije ajlajnera koji je trebalo da izvuče na svojim kapcima, njen tim prvo predloži, a onda se o tome diskutuje i odobrava se ili ne.

Huda Katan
Foto: Daniel Zuchnik / Getty images / Profimedia

„Uvek sam bila diva, veoma teška i veoma posebna. Ponekad ne znam kako me moja porodica podnosi“, kaže ona uz smeh.

View this post on Instagram

A post shared by Vogue Arabia (@voguearabia)

Da budemo pošteni, svetski uspeh ne postiže se upravljanjem raspuštenim brodom. Jer ova žena je na samom početku lansirala komplet lažnih trepavica iz svoje kuhinje uz pozajmicu od 6.000 dolara od sestre, a onda je postala vlasnica brenda koji obara sve rekorde. Prisutan je u 45 zemalja i u više od 3.000 prodavnica. Ipak, novinari Vogue-a kažu da Huda Katan uopšte nije kao lik iz filma Đavo nosi Pradu. Ona je vesela, direktna i tako laka za razgovor da odmah osećate kao da je znate 100 godina.

View this post on Instagram

A post shared by hindash (@hindash)

Rođena je u Americi, a roditelji su joj iz Iraka. Hudin put ka imperiji lepote nije uvek bio jednostavan, uglavnom zbog toga što je odrastala u gradu u kom većinu stanovništva čine belci, a rasne razlike su zanemarljive.

„Odrastati kao mala tamna devojčica na jugu bio je izazov, jer sam bila veoma zbunjena i nisam mogla da se uklopim. Osećala sam da nisam lepa i da moram da se pridržavam standarda lepote“, rekla je.

Pošto su njeni roditelji i ona bili jedini Arapi u gradu, mlada Huda je morala da traži sopstvene uzore, postajući opsednuta Tajrom Benks i, kasnije, Prijankom Čoprom.

Huda
Foto: Daniel Zuchnik / Getty images / Profimedia

Ako vas ono što vas ne ubije čini jačim, ove početne nesigurnosti su sada daleko iza nje. Ipak, s obzirom na to da joj je poreklo iz Iraka, i dalje oseća diskriminaciju, uprkos 560 miliona dolara koje je zaradila. Ona se uklapa u opis neustrašivog preduzetništva, jer je osim brenda šminke Huda Beauty, zajedno sa svojom sestrom Monom u novembru 2018. napravila i parfeme Kaiali i osnovala Wishful Skincare 2020. Da ne pominjemo različite investicije u tehnologiju i NFT. Nije ni čudo što je 2020. i 2021. godine Huda Beauty proglašen za najtraženiji brend šminke na svetu i za brend poznatih sa najvećom popularnošću u 2022.

Katan kaže da je od univerzitetskih dana ulagala u knjige samopomoći i podkaste da bi „radila na sebi“. Takođe poslednjih sedam godina ima life kouča.

„Da budem potpuno iskrena, kada sam počela da radim u domenu lepote, to mi je bio hobi. Nije trebalo da bude posao niti nešto na čemu bih zarađivala novac. Kad postajete popularni, ljudi počinju da vas kritikuju, i tada zaista ulazite duboko u sebe, počinjete da se preispitujete, prolazite kroz uspone i padove i ekstremnu anksioznost. Danas se ne stidim što nemam sve. U velikoj sam uzavreloj zbrci skoro svaki dan i nisam sposobna sve to da razumem. Ali ja sam stvarno dobra u šminkanju, tako da – nikad se ne zna“, rekla je.

Huda
Foto: Daniel Zuchnik / Getty images / Profimedia

U ogromnom biznisu iza kojeg stoji, pomaže joj porodica, ali kako otkriva, oko svoje jedanaestogodišnje ćerkice pokušava da izgradi zid. Sa nepunih 10 godina, najmlađa članica porodice ima 135.000 pratilaca na Instagramu koji strogo kontroliše mama.

„U poslednje vreme mnoge poznate ličnosti stavljaju svoju decu na određene platforme. Kao roditelj, nemaš pravi odgovor na to. U našem domu, moja ćerka je oduvek tražila da postane jutjuberka, i iako ponekad kreira sadržaj, ograničavam je na platformama, jer ne želim da se nosi sa kritikama.“

Isti zid je podigla i oko svog braka. Muža je upoznala u srednjoj školi u SAD, a zajedno su išli i na matursko.

„Da li smo ikada razgovarali o razvodu? Naravno. Da li to poveravam svojim pratiocima? Ne. Mnogo sam starija od većine influensera i još uvek sam veoma uzbuđena zbog svoje veze, ali ne želim to da delim sa svetom. Kada je porodica u pitanju, postoje određene stvari koje želim da zaštitim“, objasnila je.

Kozmetika Huda Beauty godišnje donese oko 200 miliona dolara od prodaje, a privatna investiciona kompanija TSG Consumer Partners je 2017. godine kupila mali manjinski udeo u Hudinom poslu. Njena kompanija je tada procenjena na 1,2 milijarde dolara. Huda Katan je 2013. pokrenula brend Huda Beauty sa svoje dve sestre i to pošto nije mogla sebi da priušti da kupi veštačke trepavice.

***

Bonus video: Tamara je srpska hirurškinja u Brazilu

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram