Skandal na Givenchy reviji: Ogrlica inspirisana samoubistvom

Foto: Marechal Aurore/ABACA / Abaca Press / Profimedia

Modna kuća Givenchy je u poslednjoj kolekciji predstavila kontroverznu ogrlicu u obliku omče na Nedelji mode u Parizu. Ovo nije prvi put da prestižni modni brendovi dobijaju kritike zbog detalja koji neminovno asociraju na suicid.

Tri manekenke su nosile zlatne i srebrne verzije ovog nakita na Živanši reviji proleće-leto 2022 u nedelju, piše BBC.

Foto: Marechal Aurore/ABACA / Abaca Press / Profimedia

Pre dve godine kompanija Barberi se izvinila zbog dukserice sa omčom.

„Pomislili biste da je industrija naučila da ne kači modelima o vrat stvari koje liče na omču“, objavionaveo je modni nalog Diet Prada na Instragramu.

„Ova Givenchy ogrlica koja je upravo sišla sa modne piste opasno hoda ka tome. I zaista vas tera da se zapitate kako niko nije primetio, ali avaj… istorija se ponavlja“, dodaje.

Aktivistkinja i umetnica Kim Saira je napisala:

„Kako se dogodilo da ovako nešto prođe pored nekolicine ljudi pre ove revije i da su svi pomislili kako je ovo u redu? I zašto povodom toga uopšte nisam iznenađena?“

Ogrlica je predstavljena u okviru prve modne revije Metjua Vilijamsa, kreativnog direktora Živanšija, otkako je prošlog leta postao deo ovog luksuznog brenda.

Za modni časopis Vog (Vogue) on je rekao rekao da su komadi „kompleksni i da se na njima veoma posvećeno radilo“ i da je u njihovoj izradi učestvovao i američki umetnik Džoš Smit. Inspirisale su ih slike personifikacije smrti, naveo je.

Iz kompanije Živanši nisu komentarisali reakcije na ogrlicu.

Kada je 2019. izbio skandal oko Barberija, jedna njihova manekenka – Liz Kenedi, napisala je u dugačkoj objavi na Instagramu: „Samoubistvo nije moda“. Šef Barberija Marko Gobeti izjavio je da je kompaniji „duboko žao zbog uznemirenosti“ koju su izazvali. Dodao je da je to bilo „bezosećajno“ sa njihove strane i da su „pogrešili“.

Poslednjih godina, modna industrija je u više navrata izazivala kontroverze.

Guči (Gucci) je povukao vuneni džemper iz prodaje 2019. godine zbog kritika da podseća na crno lice – vrsta pozorišne šminke kojom se ismevaju Afroamerikanci.

Kompanija Prada je takođe povukla garderobu na kojoj se nalazila slika koja je podsećala na crnog majmuna sa velikim crvenim usnama.

Keti Peri je uklonila dva artikla iz svog asortimana cipela posle pritužbi da je jedan od dizajna rasistički.

Polemiku je 2016. godine pokrenula i kompanija „Dolče i Gabana“ kada je jedan par obuće iz kolekcije proleće-leto nazvala „robovske sandale“.

***

Ukoliko osetite da vam je potrebna pomoć, obratite se stručnim licima:

0800 309 309- besplatni servis Ministarstva zdravlja za psihosocijalnu podršku tokom pandemije covid 19

011 7777 000 – Nacionalna SOS linija za prevenciju samoubistva

0-24h – Urgentna psihijatrijska služba Klinike Dr Laza Lazarević, Višegradska 26, Beograd

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram