Kao da svet već nije dovoljno bizarno mesto, sad i modni brendovi hoće da nas izlude - jeste li videli cipele koje pretenduju da postanu hit jeseni?
Nakon cipela-kopita koje je popularisala Lejdi Gaga, a devojke širom sveta počele da nabadaju u njima, pariska modna kompanija Maison Margiela sada kao glavni krik mode servira papak-cipele. I papak-papuče. I papak-patike.
Zapravo, cela linija obuće inspirisana je tradicionalnim japanskim tabi čarapama s razdvojenim nožnim prstima (split-toe) i predstavlja omaž cipelama koje su pratile prvu reviju Maisona za sezonu proleće-leto 1989. godine.
„Ovaj komad obuće, koji savršeno beleži avangardni i neposlušni duh modne kuće, ponovo se vratio“, ponosno je objavljeno na sajtu uz zaista raznovrsnu kolekciju – od svemirskih patika do salonki, sve je urađeno u tabi fazonu.
I možemo samo da naslutimo koliko je neudobno, što je potpuno suprotan efekat od onoga što je u osnovi tabi čarapa i na njima skrojenim tabi čizmama koje se nose u Japanu.
Naime, tabi čarape s razdvojenim palcem napravljene su da bi mogle da se s njima obuju japanke. Onda je izvesni Tokuđiro Išibaši 1922. patentirao i čizmice čiji je prednji deo „razrezan“, a s idejom da to bude radnička obuća koja omogućava veću pokretljivost na klizavom i teškom terenu.
Đika tabi su mnogo mekše i lakše nego druge čizme, mogu da se otkopčavaju sa strane, ne propuštaju vodu i u njima je lako kretati se po različitim terenima. Nose ih i seljaci koji obrađuju pirinčana polja i moderne nindže i svi kojima je potrebna takva udobnost i lakoća pokreta.
Čini se da ti aduti potpuno gube smisao u kombinaciji sa štiklama ili platformama, ali u svetu mode udobnost ionako nema preteranu važnost i lako je zamisliti da ova obuća postane san svake trendseterke koja zapravo nema pojma o čemu se tu radi.
Srećom, ne treba brinuti da će ovi modeli preplaviti ulice svetskih metropola – najjeftinija verzija košta oko 800 dolara, a prosek je oko 1000.
*
*
*
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: