
Jedna reklamna agencija napravila je vrlo pametan komad odeće - haljinu koja beleži dodir. Taj komad odeće može da registruje koliko puta žene tokom izlaska u klub, muškarci dotaknu protiv njihove volje.
Kad je reč o uznemiravanju i napadu žena od strane muškaraca, glavni uzrok često je bila neverica u ono što žene opisuju kao neprijatno, a ponekad čak i traumatično iskustvo. Često se događa da čak i muškarci kojima žene veruju sumnjaju u učestalost i težinu prijavljenog uznemiravanja koje žene mogu doživeti, prenosi teklić.hr.
U pokušaju da navede muškarce da obrate pažnju i veruju u učestalost uznemiravanja kojem su žene često izložene, jedna reklamna agencija stvorila je pametan komad odeće koji može zabeležiti dodir. Haljine beleže kontakt i pritisak kroz senzore koji su ušiveni u njih. Senzori tada šalju svaki dodir zabeležen putem interneta na kompjuter koji prati takve događaje, a podatke pretvara u temperaturnu kartu koja prikazuje mesto i vreme kontakta.
U eksperimentu su tri žene nosile haljine u klubu u Brazilu, a rezultati su pokazali da su ih dodirnuli protiv njihove volje 157 puta za manje od četiri sata. To znači da je svaka žena u proseku dodirivana jednom u pet minuta. Poslednjih godina tehnološki razvoj jeftinijih, lakših i snažnijih baterija stvorio je entuzijazam za ‘pametnu odeću’ ove vrste.
Nadamo se da će kampanja “Haljina za poštovanje” uticati na promenu mišljenja ljudi i stavova muškaraca kada je u pitanju uznemiravanje žena. Ono što je važno, postoji nada da će ljudi konačno početi da prepoznaju problem koji, iako mnogi ranije nisu razumeli, jeste vrlo stvaran.
***
Bonus video: Modni trikovi koje možemo da ukrademo sa Nedelje mode u Parizu
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: