Naivna, ali nestašna i seksi.
Merilin Monro je zauvek obeležila kinematografiju, zahvaljujući svojoj legendarnoj plavoj kosi, nestašluku i oblinama iz snova. Ali, njena odeća iz raznih filmova takođe je doprinela njenoj slavi. Da bi je stavili u centar pažnje, kostimografi tog doba odlučili su se za haljine od visoko kvalitetnih materijala i veličanstvenih boja.
Bela haljina iz filma „Sedmogodišnji svrab“ (1954)
Gola leđa, dubok dekolte i XXL suknja, ovo je verovatno najikoničnija haljina u istoriji kinematografije. Ovaj komad Vilijama Travila je ekskluzivno dizajniran za film. Noseći bele sandale na štiklu, Merilin Monro je pustila da joj vazduh iz metroa oduva suknju elegantnim lebdećim pokretom. Dok su scenu obeležila dva poljupca između glumice i Toma Juela, njenog partnera u filmu, haljina je viđena kao odraz ličnosti devojke: naivna, ali nestašna. Za snimanje scene u javnosti bilo je potrebno 14 snimaka, što je privuklo radoznale prolaznike i fotografe koji su se okupili da posmatraju kretanje haljine. Kadrovi uništeni uzvicima publike, morali su ponovo da se snimaju u privatnom studiju u Holivudu.
Ružičasta haljina u filmu „Muškarci više vole plavuše“ (1953)
Prateći povorku plesačica u haljinama na kockice, Merilin Monro započinje jednu od najpoznatijih muzičkih numera u istoriji kinematografije: Dijamanti su najbolji prijatelj devojke. U šokantnoj ružičastoj haljini sa večernjim rukavicama, ona šarmira publiku i svoje kolege blistavim izgledom. Sa ogromnim čvorom u struku, satensku roze haljinu je dizajnirao Vilijam Travila, koji je sa glumicom radio na nekoliko filmova. Dizajnirana je u poslednjem trenutku i zapravo je zamenila originalni kostim koji je bio veš sa dragim kamenjem. Nakon objavljivanja skandaloznih fotografija na kojima Merilin Monro pozira gola, reditelj Hauard Hoks odlučio se za izdanje koje manje otkriva.
Zlatna haljina u „Muškarci više vole plavuše“ (1953)
U ovom filmu, Vilijam Travil je pustio mašti na volju. Inspirisan privlačnim oblinama Merilin Monro, dizajner i prijatelj glumice kreirao je još jednu kultnu zlatnu haljinu sa ogromnim dekolteom. Iako se vidi u samo nekoliko kratkih scena, ova neverovatna haljina postala je kinematografski dragulj. Vilijam je haljinu šio na telu Merilin Monro, dozvoljavajući joj da savršeno prati njene obline.
Haljina u filmu „Kako se udati za milionera“ (1953)
Dok se Beti Grejbl i Loren Bekol spremaju, Merilin Monro se pojavljuje u vrlogu, obučena u haljinu od satena u jarkoj nijansi, na jedno rame. Još jedno delo Vilijama Travila sa asimetričnim naramenicama preko dekoltea. Film je prepun kultnih odevnih predmeta koje je nosila Merilin Monro: pinap kupaći kostim sa crvenim dijamantima, beli kućni ogrtač i bela haljina sa krznom. Šarl Lemer, zadužen za kostimografiju u filmu, nagrađen je Oskarom 1954. godine.
Ljubičasti džemper u filmu „Hajde da vodimo ljubav“ (1960)
Usred ovog karnevala ekstravagantnih haljina, Merilin Monro oduševljava i u najobičnijim odevnim kombinacijama. Kada Žan Mark Kleman stigne u njujorško pozorište da gleda probe satirične predstave zasnovane na njegovom životu, ne očekuje da će se sresti sa Amandom Del, koju glumi Merilin. Jednostavno obučena u ljubičasti pletneni džemper i crne hulahopke, glumica njiše kukovima i peva „My heart belongs to Daddy”. Najčistija senzualnost i za 1960. godinu pomalo šokantno.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: