Zdrave grickalice koje se preporučuju ženama u PMS-u

Fitnes i ishrana 25. apr. 202115:29
Podeli:
nešto slatko
Foto: Andriy Popov / Panthermedia / Profimedia

Žene tokom menstrualnog ciklusa žude za određenom hranom, nekad za slanim, nekad za slatkim namirnicama.

„Najbolje bi bilo da grickate nešto sa visokim udelom proteina ili crnu čokoladu sa 85 odsto kakaa“, kaže ginekolog dr Vendi Trubou za Mind Body Green.

Zašto su baš ove dve namirnice dobre za grickanje tokom menstrualnog ciklusa?

Namirnice bogate proteinima

„Ponekad, kada se javi želja za nečim, to je vrlo verovatno zato što ste gladni. Zbog toga je idealan izbor upravo namirnica bogata proteinima koji će vam pružiti ono što vam je potrebno, a istovremeno će vas zasititi“, objašnjava doktorka.

Istraživanja pokazuju da proteini pomažu umerenom lučenju insulina, što dovodi do postepenog porasta nivoa šećera u krvi, a ne do naglog skoka. Zbog toga ćete biti duže siti, nećete tako često osećati glad.

Ako ne znate šta biste jeli, mnogi stručnjaci preporučuju kremastu hranu bogatu proteinima, poput humusa, gustog jogurta i maslaca od orašastih plodova.

Ako žudite za slanim, jedite humus sa slanim krekerima, a ako žudite za nečim slatkim, odlučite se za maslac od kikirikija sa bananom ili  jogurt s bobičastim voćem.

Pročitajte još:

Crna čokolada

Ako i dalje žudite za slatkim nakon međuobroka bogatog proteinima, tu vam može pomoći crna čokolada. Visok procenat kakaa, 85 odsto ili više, dobar je za zdravlje i takva čokolada ne sadrži dodatni šećer ili druge neželjene sastojke.

Ginekolog savetuje da, kada vas tokom menstrualnog ciklusa uhvati želja za grickanjem, prvo pojedete međuobrok bogat proteinima, pa posle toga sebi priuštite red crne čokolade.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram