Trikovi kako da izdržite dijetu do kraja

Podeli:
izdržite dijetu
Kako da izdržite dijetu do kraja, Foto: RUSS ROHDE / ImageSource / Profimedia

Doslednost sa novom dijetom može biti teška za održavanje, dok pokušavate uporedo da izgradite nove navike i razbijete stare. Sa bilo kojim velnes ciljem, trik je u ravnoteži i pronalaženju onoga što odgovara vašem načinu života. Budući da mala motivacija nikada ne škodi, delimo načine da olakšate sebi dijetu i nadamo se da ćemo vas motivisati da ostanete na pravom putu.

Evo 10 trikova Ajat Slejman, registrovane dijetetičarke koji vam mogu pomoći da postignete svoje održite dijetu i postignete svoje zacrtane ciljeve, kako prenosi Poosh.

Izbegavajte trendove

Iako ćete u početku možda videti rezultate, ograničenja koja nameću prehrambeni trendovi obično su nezdrava i nerealna za održavanje. To vas samo vraća na momenat kada ste se osećali isfrustrirano i zbunjeno. Dalje, trendovi u ishrani mogu vas ostaviti umornim, gladnim i slabim, što otežava održavanje doslednosti bilo kakvim promenama u režimu ishrane.

Pravite male promene

Fokusiranje na male promene istovremeno olakšava ostajanje doslednim i motivisanim. Male promene se vremenom nižu i stvaraju potpuno novu rutinu, a i način života. Na primer, dodavanje dodatnog povrća večeri ili uzimanje jedne velike salate dnevno može izgledati jednostavno, ali ima veliki uticaj na vaš cilj. Radite na jednom po jednom obroku da bi sve bilo jednostavno i izvodljivo.⁣

Obavezno se hidrirajte

Dehidratacija uzrokuje umor, zbog čega se osećate kao da nemate energije i manje je verovatno da ćete ostati dosledni svom novom planu ishrane. Pijte dovoljno vode svakog dana, i iznenadićete se koliko se osećate energičnije i usredsređenije. Takođe, ljudi često žeđ zamenjuju sa glađu, pa pokušajte da popijete čašu vode pre nego što posegnete za tom grickalicom da biste videli da li to zadovoljava žudnju.

Napišite listu za kupovinu

Najkonstruktivnija stvar koju možete činite dok pokušavate da održite svoju dijetu je da – budete spremni. Što znači da ako se okružite zdravom hranom, smanjićete rizik od žudnje za nezdravim grickalicama. Zato spisak zdravih namirnica uvek mora da bude spreman pred odlazak u šoping.

Ne čekajte ponedeljak da biste započeli

Često ljudi bilo kakve promene ostavljaju za ponedeljak, jer smatraju da će tada imati više volje i energije za tako nešto. Međutim, ono što zanemarimo jeste da će i ta nedelja biti puna izazova kao i ova. Tako da nema razloga da odlažemo ciljeve. Počnite danas.

Pratite pravila, a ne donosite mnogo odluka

Najčešće se posustane kada se prate nečija pravila i striktni režim. Zato je vrlo važno da moć nečijih pravila prevedete u moć svojih odluka. Tako da svaki dan donosite odluke koje će vam olakšati održavanje režima i tako se uklopiti u vaš način života.

Ne dozvolite da vas jedan dan poremeti

Dozvolite sebi jedan dan bez dijete, tako da uživate u hrani koju volite. Ukoliko prihvatite taj sve-ili-ništa način razmišljanja, podložni ste sabotaži i na kraju – neuspehu.

Emocionalni uticaj

Jedenje usled neke emocije je vrlo često razlog zbog kog ljudi posustanu u održavanju dijete. Takvo jedenje vrlo često vodi i prejedanju. Važno je da naučite da se nosite sa emocijama, bez jedenja kao mehanizma odbrane. Pišite u dnevnik koji su vam to okidači koji izazivaju tu potrebu, te tako razvijate efikasnije strategije koje mogu značiti tokom držanja dijete.

Budite jasni

Vaši velnes ciljevi su od ogromnog značaja za uspeh, ili neuspeh. Postavite sebi realne ciljeve i male svakodnevne ciljeve koji će vam pomoći da ostanete fokusirani.

Fokusirajte se na osećaj

Potrudite se da obratite pažnju na to kako se osećate nakon što pojedete zdrav obrok. I kako se osećate nakon treninga. Ako se fokusirate na kako se osećate kada pazite na svoje telo i spolja i iznutra, održavanje dijete postaje lakše.

Bonus video: Posna dijeta koja topi kilograme


Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram