Istina iza mita da treba da pređemo 10.000 koraka dnevno

Podeli:
moda, prelaz
Da li je 10.000 koraka zaista optimalno? Foto: Shutterstock

Ne postoje naučni dokazi koji ukazuju da 10.000 pređenih koraka dnevno dovodi do boljeg zdravlja ili do gubitka kilograma. Taj magični broj je nastao kao reklamna kampanja pre nekoliko decenija.

Šetnja je odlična za vaše zdravlje, a istraživanja sugerišu da je 7.000 do 8.000 koraka dnevno sasvim dovoljno za dobro zdravlje.

Ideja da je 10.000 koraka optimalno potekla je iz japanske reklame, prema Danielu Libermanu, paleoantropologu sa Harvarda, koji je proučavao evoluciju vežbanja.

Liberman je u svojoj knjizi napisao da je cilj od 10.000 koraka dnevno osmislila japanska kompanija Yamasa Tokei koja je proizvodila merače koraka. Kompanija je uspešno prodavala svoj proizvod, a koncept je postao popularan širom sveta kao pokazatelj zdravlja.

Naučnik je za Insider rekao da postoje neke pogodnosti prelaženja 10.000 koraka dnevno. Broj se lako pamti – a šetnja je aktivnost koja je dostupna svima. Takođe, ako dnevno pešačite osam kilometara, to svakako donosi neke zdravstvene blagodeti.

Trčanje, fitnes,
Foto: Shutterstock

Ali nije neophodno preći baš 10.000 koraka, pokazuju istraživanja. Studija iz 2019. godine otkrila je da su žene koje su hodale 4.400 koraka dnevno imale niže stope smrtnosti tokom četiri godine koliko su ih pratili, za razliku od žena koje su prelazile 2.700 koraka dnevno ili manje.

Zvuči logično da će dodatni kilometri doprineti i sagorevanju dodatnih kalorija. Ali nova istraživanja sugerišu da to možda nije slučaj.

Herman Poncer, evolutivni biolog, prikupio je podatke koji pokazuju da plemenski lovci-sakupljači, koji svakodnevno prelaze velike razdaljine, sagorevaju gotovo isti broj kalorija kao i sedeći Amerikanci.

Teorija koja to objašnjava ukazuje da telo vremenom nadoknađuje dodatnu energiju koju sagorite vežbanje. Naš organizam to radi tako što pojača signale gladi, tako da jedete više da biste nadoknadili potrošeno.

Iako je ova teorija kontroverzna i zahteva više istraživanja, ona sugeriše da veza između hodanja i gubitka kilograma nije tako jednostavna kako ljudi misle.

Ako želite da smršate, nema štete u šetanju, ali promena ishrane je ključna – a dokazi sugerišu da kombinacija tih mera dovodi do najboljih rezultata.

***

Bonus video: Šta nam se dešava dok spavamo

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram