Studija otkrila neočekivan efekat autofagije na mozak

Podeli:
Foto: VAEM / BACKGRID / Backgrid USA / Profimedia

Nova studija, objavljena u časopisu Brain and Behavior, pokušala je da odgovori na pitanje: na koji način autofagija utiče na neurogenezu, odnosno stvaranje novih neurona u mozgu?

Isrekidani post je popularni režim ishrane u današnje vreme, ali nije ništa novo. Mnoge religije , uključujući hinduizam, islam, budizam i pravoslavno hrišćanstvo, praktikuju oblike uzdržavanja od hrane u određenom vremenskom periodu.

Danas se autofagija najčešće promoviše kao režim mršavljenja. Neke studije pokazale su da ne samo da pomaže kod gojaznosti, već i kod hipertenzije, upala i rezistencije na insulin.

Najveća debata koja traje godinama je koliko dugo treba postiti. Dvanaest sati? Šesnaest? Dvadeset? Nova studija, objavljena u časopisu Brain and Behavior, pokušala je da odgovori na ovo pitanje, kao i da shvati na koji način isprekidani post utiče na neurogenezu, odnosno stvaranje novih neurona u mozgu.

Dok je neurogeneza najaktivnija u embrionima, stvaranje neurona je moguće i tokom života – i veoma poželjno, posebno u hipokampusu mozga. Glavne dužnosti hipokampusa su konsolidacija iskustava i informacija dok pretvarate kratkoročna sećanja u dugotrajna. Zadužen je i za prostornu navigaciju, što je još jedan oblik sećanja. Kod Alchajmerove bolesti, hipokampus je obično prva regija mozga koja pati.

Mozak
Foto: Shutterstock

Za ovu studiju su testirane tri grupe pacova, pri čemu četvrta kontrolna grupa nije imala ograničenja u ishrani. Jedna grupa je postila 12 sati, druga 16, a poslednja 24 sata (drugi dan su jeli i bez ograničenja). Sve grupe su dobile isti broj kalorija.

Sve tri grupe bile imale su veću aktivnost neurogeneze od kontrolne grupe. Zanimljivo je da je 16-časovna grupa imala najbolje rezultate. Sudeći prema ovim rezultatima, čini se da ograničavanje vašeg perioda jedenja na osam sati dnevno može imati značajne efekte.

Ovo potvrđuje prethodna istraživanja koja su pokazala da isprekidani post ima pozitivne efekte na jetru, imunološki sistem, srce i mozak, kao i na sposobnost tela da se bori protiv raka.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram