Šta se dogodi s telom ako hodate 60 minuta dnevno?

Podeli:
Šetnja, noge, jesen, lišće, Šta se dogodi sa telom ako hodate 60 minuta dnevno
Foto: Shutterstock

Hodanje je, ponavljali smo mnogo puta, odličan oblik vežbanja. Dobro je za zdravlje i može pomoći pri gubitku težine.

Mnogi ljudi ne smatraju hodanje dovoljno efikasnom vežbom u poređenju sa drugim oblicima vežbanja. Ali hodanje može biti od velike pomoći, a dole vam objašnjavamo šta će se dogoditi sa vašim telom ako deo vaše rutine postane 60 minuta hoda dnevno, piše zadovoljna.hr.

Jednostavnost je karakteristika koja čini hodanje atraktivnom aktivnošću za mnoge, posebno za one koji žele da sagore dodatne kalorije. Naravno, broj kalorija koje sagorevate zavisi od brojnih faktora, posebno od vaše težine i brzine hodanja.

Evo nekoliko primera:

Osoba od 55 kilograma koja hoda prosečnom brzinom od 4,8 km / h sagoreće 193 kalorije na sat. Istom brzinom, osoba od 68 kilograma sagoreće 238 kalorija.

Brzinom od 5,6 km / h ovi ljudi će sagoreti 237 ili 292 kalorije na sat, a ako ubrzaju tempo na 6,4 km / h, 275, odnosno 340 kalorija.

Prosečna brzina hodanja je 4,8 km / h, a što brže hodate i imate više kilograma, sagorećete više kalorija. Drugi faktori koji će uticati na potrošnju kalorija su teren, temperatura vazduha i vaša starost i pol.

GUBITAK TEŽINE

U svakom slučaju, sat hoda dnevno pomoći će vam da sagorite kalorije i na kraju izgubite kilograme. U jednom istraživanju sprovedenom na 11 žena prosečne težine, nakon 6 meseci hodanja brzim tempom, svaka od njih je izgubila u proseku 7,7 kilograma, ili 10 procenata početne telesne težine.

Brzina i vreme hodanja postepeno su se povećavali, ali sve dok nisu stigli do 30 minuta hoda, gubitak težine je bio beznačajan što ukazuje na to da bi trajanje hodanja moglo biti povezano sa gubitkom težine.

DIJETA

Hodanje će, naravno, biti mnogo efikasnije ako ga kombinujete sa zdravom ishranom, što je potvrdilo više istraživanja.

KOLIKO KILOGRAMA MOŽETE DA IZGUBITE AKO HODATE SAT VREMENA DNEVNO?

Da bi osoba smršala, mora da unese manje kalorija nego što ih troši. Često se navodi da oko pola kilograma telesne težine odgovara 3.500 kalorija. Smanjivanje dnevnog unosa za 500 kalorija prikladno je za većinu ljudi koji žele da smršaju. Deo ovog deficita možete postići i hodajući sat vremena dnevno, a kalorije koje unosite možete postepeno smanjivati.

U zavisnosti od unosa kalorija, deficit od 500 kalorija dnevno, piše Healthline, može dovesti do gubitka težine od 0,2 do 09 kilograma nedeljno.

Ne zaboravite da je hodanje povezano sa nekoliko drugih zdravstvenih koristi, osim gubitka težine, među kojima su poboljšano raspoloženje i kvalitet života, kao i smanjeni rizik od srčanih oboljenja i dijabetesa.

KAKO POČETI HODATI?

Ova jednostavna vežba lako će postati deo svakodnevnog života. Ako ste početnik, važno je da počnete polako, a zatim postepeno ubrzavate tempo i trajanje šetnje.

Korak po korak, dostići ćete željeni sat dnevno zahvaljujući kojem ćete održati željenu težinu i zdravlje. Što se tiče opreme, najvažnije su udobne patike.

Da vam ne bi dosadilo hodanje, što se često dešava sa bilo kojim oblikom aktivnosti, redovno menjate rutu, hpdajte u društvu, slušajte muziku, nagradite sebe za uspeh…

Da biste smršali, zapamtite da morate povećati intenzitet hodanja da biste sagoreli što je moguće više kalorija. Kad za to dođe vreme, možete nositi i tegove u rukama.

Zaključak – hodanje je odličan oblik vežbanja. Idealan je za početnike, ali i za sve ostale, a sat hoda dnevno pomoći će vam da smršate.

BONUS VIDEO: Večita mladost: Želja ili nametnut ideal?