Deset sasvim prirodnih načina da smanjite anksioznost

Podeli:
Foto: Shutterstock

Anksioznost je prirodna reakcija vašeg tela na stres. Ispoljava se na različite načine za različite ljude. Dok jedna osoba može doživeti osećaj nemira u stomaku, druga može imati napade panike, noćne more ili crne misli.

Uobičajeni način lečenja anksioznosti je kognitivna bihejvioralna terapija, koja pomaže ljudima da se nose sa anksioznošću kada se ona pojavi.

Postoje i određeni lekovi, poput antidepresiva i sedativa, koji rade na balansiranju hemije mozga i sprečavaju epizoda anksioznosti.

Međutim, ako želite da idete prirodnijim putem, postoje načini na koje možete pomoći sebi u borbi protiv anksioznosti.

Budite aktivni

Redovno vežbanje nije važno samo za fizičko zdravlje – može biti od velike pomoći i vašem mentalnom stanju.

Vežbanje može odvratiti vašu pažnju od nečega što vas čini anksioznim. Povećanje otkucaja srca takođe menja hemiju mozga, kako bi se stvorilo više prostora za neurohemikalije koje deluju protiv anksioznosti, kao je recimo serotonin.

Prema Američkom psihološkom udruženju (APA), redovno vežbanje dovodi do povećanja koncentracije i snage volje, što može pomoći kod simptoma anksioznosti.

Istezanje, joga, žena, devojka. Vežbe istezanja posle napornog dana koje možete uraditi i kod kuće
Foto: Shutterstock

Izbegavajte alkohol

Konzumiranje alkohola može u početku da ublaži anksioznost, jer je prirodni sedativ. Međutim, pijenje može da omete ravnotežu neurotransmitera, koji su ključni za mentalno zdravlje.

Takođe se pokazalo da alkohol remeti prirodnu sposobnost vašeg tela da spava ometajući homeostazu sna. A dobar san je neverovatno koristan u borbi protiv anksioznosti.

Razmislite o prestanku pušenja cigareta

Pušači često posežu za cigaretom u stresnim trenucima. Ipak, kao i konzumiranje alkohola, pušenje cigarete kada ste pod stresom je brzo rešenje koje može pogoršati anksioznost tokom vremena.

Istraživanja takođe sugerišu da nikotin i druge hemikalije u dimu cigareta menjaju puteve u mozgu koji su povezani sa anksioznošću.

Ako želite da prestanete, postoji mnogo različitih načina na koje možete da počnete. Možete usvojiti nove navike koje će vam odvratiti pažnju.

Foto: Shutterstock

Ograničite unos kofeina

Ako imate hroničnu anksioznost, kofein nije vaš prijatelj. Kofein može izazvati nervozu i tremu.

Istraživanja su pokazala da kofein može pogoršati anksiozne poremećaje. Takođe može izazvati napade panike kod ljudi sa paničnim poremećajem. Kod nekih ljudi, uklanjanje kofeina može značajno poboljšati simptome anksioznosti

Uz sve ovo što je rečeno, umereni unos kofeina je bezbedan za većinu ljudi.

Dobro se naspavajte

Dokazano je da je san važan deo dobrog mentalnog zdravlja.

Možete da učinite spavanje prioritetom na sledeći način. Spavate samo noću. Ne gledajte televiziju u krevetu, ne koristite telefon, tablet ili računar u krevetu.

Izbegavajte kofein, velike obroke i nikotin pre spavanja. Održavajte svoju sobu tamnom i hladnom.

Idite na spavanje u isto vreme svake noći.

Foto: Shutterstock

Meditirajte

Glavni cilj meditacije je svest o sadašnjem trenutku, što uključuje uočavanje svih misli, bez osude.

To može dovesti do osećaja smirenosti i zadovoljstva, povećanjem vaše sposobnosti da svesno tolerišete sve misli i osećanja.

Poznato je da meditacija ublažava stres i anksioznost. Istraživanje Instituta Džon Hopkins sugeriše da 30 minuta dnevne meditacije može ublažiti simptome anksioznosti i delovati kao antidepresiv.

Uravnoteženo se hranite

Nizak nivo šećera u krvi, dehidracija ili hemikalije u prerađenoj hrani, kao što su veštačke arome, boje i konzervansi, mogu izazvati promene raspoloženja kod nekih ljudi.

Dijeta sa visokim sadržajem šećera takođe može uticati na temperament.

Ako se vaša anksioznost pogorša nakon jela, proverite svoje navike u ishrani. Ostanite hidrirani, izbacite prerađenu hranu i jedite namirnice bogate složenim ugljenim hidratima i nemasnim proteinima.

Foto: Shutterstock

Vežbajte duboko disanje

Plitko, brzo disanje je uobičajeno kod anksioznosti. To može dovesti do ubrzanog otkucaja srca, vrtoglavice ili čak napada panike.

Vežbe dubokog disanja mogu pomoći u obnavljanju normalnih obrazaca disanja i smanjenju anksioznosti.

Probajte aromaterapiju

Aromaterapija je holistički tretman koji ljudi koriste hiljadama godina. U praksi se koriste prirodni biljni ekstrakti i eterična ulja za unapređenje zdravlja i blagostanja uma, tela i duha.

Eterična ulja mogu se direktno udahnuti ili dodati u toplu kupku ili difuzor. Neka esencijalna ulja za koja se veruje da ublažavaju anksioznost su: bergamot, lavanda, žalfija, grejpfrut.

Pijte čaj od kamilice

Šolja čaja od kamilice uobičajen je kućni lek za smirivanje nerava i podsticanje sna.

Naučnici veruju da čaj može da funkcioniše kao benzodiazepin, vezujući se za benzodiazepinske receptore i ima hipnotičku aktivnost sličnu benzodiazepinu.

Foto:Shutterstock

Zapamtite, prirodni lekovi mogu pomoći u ublažavanju anksioznosti, ali ne zamenjuju stručnu pomoć. Razgovarajte sa svojim doktorom o svojim brigama.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram