Obmanjivala je ljude da će novac od prodaje njenog božićnog kolača otići bolnici u kojoj se leče deca bolesna od raka.
Najpoznatija italijanska influenserka, Kjara Feranji, platiće više od milion dolara kaznu pošto je uhvaćena u prevari. Ona je prevarila skoro 30 miliona svojih pratilaca obećanjem da će prodaja kolača koji promoviše ići u dobrotvorne svrhe.
Feranji, koja je vlasnica modnog brenda i marketinške agencije, udružila se sa italijanskim brendom Balocco kako bi lansirala poseban božićni desert pandoro. Kolač je bio upakovan u ružičastu kutiju sa njenim imenom i logom.
Tu akciju Kjara je na svom Instagram nalogu reklamirala kao humanitarnu inicijativu koja bi pomogla deci koja su se lečila od raka kostiju u bolnici Regina Margherita u Torinu.
Italijanska uprava za zaštitu konkurencije istražila je kampanju i otkrila da je Kjara obmanjivala svoje pratioce da misle da će veća cena božićnog kolača dovesti do bolničke donacije.
Prema podacima do kojih su došli, dve kompanije povezane sa Feranji, dobile su više od milion evra od tog posla, dok je jedina donacija pomenutoj bolnici uplaćena prošlog maja i to 50.000 evra i to od Balocca, brenda kolača.
Kao rezultat, Balocco je kažnjen sa 420.000 evra, a Feranji i njene kompanije sa 1,075 miliona evra. Kjara se izvinila u objavi na Instagramu i obećala da će donirati milion evra bolnici, ali je rekla da će osporiti kaznu, tvrdeći da je nesrazmerna. Iako je izvinjenje bilo neophodan korak, šteta njenoj reputaciji je već naneta.
Nekoliko sponzora sada preispituje svoju povezanost sa Kjarom Feranji, a organizacija za prava potrošača poziva na istragu o još jednoj kampanji prikupljanja sredstava koju je organizovala. Ovom kampanjom obuhvaćena su bila uskršnja jaja za decu sa autizmom, u kojoj je prikupljeno preko milion evra, a donirano je samo 36.000 evra. Kako se klupko prevara odmotavalo, sponzori su masovno počeli da raskidaju ugovore sa Kjarom.
Ceo skandal je uticao i na njen uticaj na društvenim mrežama. Na Instagramu je izgubila oko 90.000 pratilaca. Ovaj događaj ne samo da je narušio njenu reputaciju, već je pokrenuo i pitanja o legalnosti i etičkim implikacijama aktivnosti influensera.
***
Bonus video:
Pratite nas i na društvenim mrežama: