Odgovori modnih brendova na rat u Ukrajini

Moskva
Foto: Artyom Geodakyan / TASS / Profimedia

Od kad je ruska invazija na Ukrajinu eskalirala u poslednjih nedelju dana brojne modne kuće su napustile kritične zone, povukle svoje proizvode i zatvorile svoje prodavnice.

Piše: Isidora Atanacković

Švedski gigant H&M je danas najavio suspenziju prodaje u Rusiji i privremeno je zatvorio sve svoje prodavnice u Ukrajini jer su, kako zvaničnici navode, zabrinuti za bezbednost kupaca i svojih zaposlenih, piše Sky News.

Moskva
Foto: Evgeny Biyatov / Sputnik / Profimedia

Ovim potezom H&M se sada pridružio drugim velikim svetskim kompanijama uključujući ASS, Burberry, Booho, Netflix, Apple u uvođenju sankcija Rusiji i obustavljanju prodaje na njenoj teritoriji.

Takođe, u sedištu H&M danas su izjavili da je kompanija donirala odeću i druge potrepštine Ukrajini, dok je njihova fondacija donirala organizacijama Save the Children i UNHCR.

I Nike je obavestio svoje onlajn kupce da su privremeno zaustavili onlajn prodaju Nike proizvoda u Rusiji jer ne mogu da nađu nikoga ko bi izvršavao dostavu. Ova vest je došla ubrzo posle vesti o tome da su kompanije za dostavu UPS, FedEx, Maersk i DHL zaustavile slanje svojih paketa za Rusiju.

Mnogi drugi modni brendovi i ukrajinski dizajneri su izrazili zabrinutost zbog situacije koja se odvija i napustili zemlju, dok su neki i dalje u procesu evakuacije.

Od kako je počela krizna situacija prošlog četvrtka, Ukrajinu su napustile mnoge modne kuće – Mango, Lush i LC Waikiki su samo neke od njih.

Turski brendovi LC Waikiki, Colin’s i English Home su zatvorili skoro 200 prodavnica širom Ukrajine.

Iako je planirana ekspanzija proizvoda na ukrajinsko tržište do 2023. godine, ti planovi su sada zaustavljeni.

***

Bonus video: Kako da nanesete bronzer, a kako rumenilo

*

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram