Održan prvi regionalni Adria Summit u Istri.
Regionalna online prodaja je u porastu, tržišta u poslednje dve godine beleže višestruka uvećanja prometa i uopšte zainteresovanosti za ovaj vid kupovine što bi, sa druge strane, moglo dovesti do većeg interesovanja svetskih eCommerce giganata za jadranski region.
O toj mogućnosti se diskutovalo na panelu pod nazivom “C-level eCommonomic outlook of Adria region” u okviru prvog regionalnog Adria Summita u Istri.
Tom prilikom je Ljiljana Ahmetović, direktorka prve i najveće online i TV prodavnice u Srbiji Shoppster.com istakla da je trenutno najvažniji naredni korak omogućiti kvalitetnu uslugu i za korisnike u ruralnim sredinama.
“ECommerce je prošao kroz dve godine eksponencijalnog rasta, koji će u narednom periodu ostati stabilan ali će usporiti. Do naročitog izražaja će doći interesovanje kupaca za raznovrsnije usluge koje eCommerce i moderan sistem dostave podrazumevaju. Naši partneri, poput kompanije D Express, svesni su ovog razvoja situacije, i nastaviće da se razvijaju zajedno sa nama, što znači da možemo inicirati neke nove, velike korake unapred za domaću i regionalnu ekonomiju. ECommerce će se raširiti celim regionom i, konačno, dosegnuti i ruralne sredine, baš kao što je slučaj u evropskim zemljama ili u Americi. Ljudima na selu je efikasna dostava neophodnija od urbanog stanovništva, a na nama je da ih edukujemo i na pravi način uvedemo u svet online trgovine. Zato i u godinama koje slede očekujem nastavak više nego uspešne saradnje sa našim partnerima, i radujem se momentu u kojem će željeni paket uspešno stići i u najudaljenije selo,”istakla je Ahmetović.
Zamenik generalne direktorke kompanije D Express Nikola Riznić, učestvovao je u panelu “Achieving Excellence in fulfillment”, na kojem se diskutovalo o korisničkom iskustvu i izazovima koje donose novi svetski eCommerce trendovi.
Predstavnik kompanije koja u Srbiji uspešno sprovodi najmodernije modele poslovanja kada su kurirske službe u pitanju, istakao je najveći mogući značaj sistema dostave po zaokruženo pozitivno iskustvo online kupovine:
“Prateći navike potrošača i sve promene koje donosi razvoj eCommerce-a, trudimo se da ispunimo zadata očekivanja kada je dostava pošiljaka u pitanju. Svesni smo da nekadašnja premium dostava u roku od 24h sve češće ne ispunjava kriterijume, iz tog razloga, postavljamo visoke ciljeve i radimo na tome da korisnicima omogućimo izbor više različitih modela dostave. Pored standardne “Next Day” dostave, primaoci imaju mogućnost “Same Day” dostave, ali i dostave kroz parcel locker-e i parcel shop-ove. Dostizanje tog cilja prate različiti izazovi, od zapošljavanja dodatne radne snage koja je trenutno u deficitu u Srbiji, zatim poboljšanje uslova rada tokom perioda inflacije ali i održavanje samog nivoa usluga”, zaključuje Riznić.
Za kraj diskusije, Ljiljana Ahmetović je navela šta sve očekuje Shoppster u najbližoj budućnosti:
„Shoppster je trenutno dostupan korisnicima u Srbiji i Sloveniji, a proširiće se i na Hrvatsku, Bosnu i Hercegovinu, Bugarsku, kao i na druga tržišta na kojima United Grupa posluje. Nastavićemo da postavljamo najviše standarde eCommerce industrije u regionu, što podrazumeva kontinuirani rad na unapređenju platforme, nove funkcionalnosti, usluge, cene i promotivne aktivnosti.“
„Marketplace model će u narednom periodu dobiti značajna unapređenja kojima će prodavci dobiti veću autonomiju – brzom integracijom kataloga, jednostavnim „onboarding“ procesom i podjednako jednostavnim sistemom za praćenje aktivnosti,“ zaključuje Ahmetović.
Kompanije Shoppster.com i D Express su među ovogodišnjim sponzorima prvog Adria Summit-a koji traje do 8. maja, a pored ovih tema, paneli na konferenciji baviće se razvojem poverenja korisnika u eCommerce, obavezama velikih brendova, prednostima za male preduzetnike, ulogama privatnog i nevladinog sektora u razvoju industrije, finansijskim pitanjima, ali i o najčešćim greškama na kojima se “spotiču” eCommerce kompanije i svi činioci ove industrije.
***
Bonus video: Slovenija, najčistija zemlja sveta
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: