Crveni karmini koji su ušli u istoriju: Od Rouge Noir do Dior 999

Foto: Mortimer Peterssen/DYDPPA / Shutterstock Editorial / Profimedia; Wiese/face to face / Face to Face / Profimedia, face to face / Face to Face / Profimedia; Elvira Gomolach / Panthermedia / Profimedia

Probajte ih bar jednom.

Postoje trendovi i postoje stvari koje odolevaju vremenu i ostaju aktuelne nekada i decenijama. U gomili preporuka za šminku sa mreža, skupih i jeftnijih replika, pronašli smo šest crvenih karmina koji su ušli u istoriju i nosili smo ih juče, ali ih se ne odričemo ni danas ni sutra.

Rouge Allure Rouge Noir Chanel

Kombinuje crnu i crvenu, hrabar spoj koji stvara jednu od najpoznatijih nijansi (tu je i lak za nokte) u istoriji. Sa naizgled tamnim tonovima, ovaj karmin je svečan i elegantan i, ako se pravilno kombinuje uz ostatak šminke i autfita, neverovatno je seksi, ali nikada preterano. Nijansa koja je nastala 1994. godine kada je Karl Lagerfeld zatražio od Dominika Monkurtoa, kreativnog direktora Chanel Makeup-a, nijansu laka za nokte koja bi se dobro isticala na crno-belim fotografijama koje su predstavljale kolekciju za proleće-leto 1995. Ovaj ruž potvrđuje činjenicu da oštre nijanse ne moraju da se nose samo zimi. Od 1995. godine Rouge Noire je postao dostupan i kao karmin.

Rouge Dior Forever Liquid 999

monika
Foto: BERTRAND RINDOFF PETROFF / ANGELI / Bestimage / Profimedia

Boja kao somot – grimizna, sa efektom satena, koja besprekorno modeluje usne. Nijansa koja odaje počast gospodinu Kristijanu Dioru koji je stvorio prve dve intenzivne crvene, 9 i 99, i koji im je – kao veliki zaljubljenik u numerologiju – poverio broj ponovnog rođenja. Prava „boja – talisman“, kako je Dior definisao.

Od daleke 1953. godine oživljava ten svake žene, vitalnošću i prefinjenošću. Boja koja se nosi sa bezvremenskom elegancijom i savršeno se uklapa uz svaki stajling.

Retro Matte Lipstick Ruby Woo MAC

Još jedan klasik koji je obojio ko zna koliko usana. Mat, ultra-pigmentirana i dugotrajna crvena koja se ističe dugo vremena. Nijansa koju odlikuju hladne, plave note, ali njen svetli efekat deluje oslobađajuće. Ruž koji je zapravo nastao 1999. godine, iz želje da se modifikuje ono što je tada bio najprodavaniji proizvod, Russian Red nijansa karmina.

mac
Rita Ora, Foto: Wiese/face to face / Face to Face / Profimedia

Od samog početka je bilo jasno da su „uboli“ pobedničku boju, a mat Ruby Woo je ostao MAC-ov najprodavaniji ruž – 4 se prodaju svakog minuta u svetu.

Rouge Armani Matte 400

armani
Foto: face to face / Face to Face / Profimedia

Zovu ga i The Red. Ova savršena crvena je čisto zavođenje – besprekorna je na praktično svakom tipu tena i boje kose. Njegova mekoća ga je lanisrala u zvezde od samog početka, a formula daje izuzetno dugotrajan efekat. Napravila ga je stilistkinja Linda Kantelo, međunarodna šminkerka za Armani Beauti i odmah je postao zaštitni znak brenda, ako i njihovih revija. U laboratoriji su sproveli desetine i desetine testova da bi se dobila ova savršena nijansa.

L’Absolu Rouge Cream 132 Lancôme

Deo je zavidne palete crvenih nijansi ove kozmetičke kuće, ali se baš on pozicionirao se među „must have“ šminku, zahvaljujući svojoj kremastoj teksturi. Sve je počelo 1990. godine kada je Lancome stvorio legendarni Rouge Absolu, ažurirajući nijansu Clé De Coquette, koju je 1951. kreirao osnivač Lankoma – Armand Petitjean. Onda je 2008. rođen L’Absolu Rouge koji se može definisati kao pravi krem ruž.

Rouge G Guerlain

karmin
Foto: Mortimer Peterssen/DYDPPA / Shutterstock Editorial / Profimedia

Guerlain je na ovom karminu radio skoro dva veka. Sve je počelo 1830. godine kada je Pjer Fransoa Paskal Gerlen kreirao Bloom of Rose, crveni tečni ruž koji se mogao naneti i na obraze, kao da je rumenilo. Transformisan je u klasični format 40 godina kasnije, 1870. godine, sa Ne M’Oubliez Pas(ne zaboravi me).

Tada je započeo razvoj crvenih karmina brenda, koji su danas čuveni najviše po legendarnim nijansama Rouge G.

***

Bonus video:

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram