Čarls Gros je najomraženiji influenser na svetu, a potpuno je genijalan

Charles Gross Foto: Jamie McCarthy / Getty images / Profimedia, Dimitrios Kambouris / Getty images / Profimedia, Printscreen/Instagram/charlesbgross

On je kontroverzan. Ljudi koji ga prate ili ga vole ili mrze, a ima najposvećenije hejtere na svetu. Ko je modni i bjuti guru Čarls Gros?

Tiho, smirujuće držanje i fraza „hajde da pričamo o tome“ postali su deo njegove ikonografije na TikToku.

Gros ima 27 godina i prikupio je 45,6 miliona lajkova na svom TikToku za nešto više od godinu dana. Tu deli insajderske savete i trikove, kao što su kako da uočite lažnu Birkin torbu i  uvodeći koncepte kao što su „tihi luksuz“ (bez očiglednog brendiranja) i analizirajući vesti modne industrije.

Kralj drame

Charles Gross Foto: Jamie McCarthy / Getty images / Profimedia

Čarls Gros je usvojen u Kolumbiji i odrastao je u bogatoj zajednici dece iz privatnih škola na Menhetnu. Počeo je da postavlja video snimke na Jutjub godinu dana nakon završetka srednje škole, 2013. godine.

„To se desilo zaista slučajno. Društveni mediji su bili potpuno drugačiji nego danas, tada nije bilo arhitekture kreatora sadržaja“, rekao je.

U to vreme je preprodavao „birkinke“ na ibeju, i to nakon što je naišao na jednu onlajn za 300 dolara, a prodao je za 5.000. Snimao je videe o proizvodima, što je privlačilo sve više ljudi na njegov kanal.

Od 2014. do 2019, sedam dana u nedelji, Gros je na internetu objavljivao mnogo iz svog života – dvodnevni brak, farbanje kose u ponoć, razne priče o seksualnim susretima. Redovno je bio upleten u razne drame i stalno je objavljivao video snimke trolova. Na Jutjubu je bio neuredan, neredovan i kontroverzan. I uopšte ga nije bilo briga koliko ga mrze, iako sada jeste.

„Iskreno, fizički mi je odvratno da vidim sebe tada. Još uvek sam zgrožen zbog toga kako sam planirao i energije koju sam dao.“

Živeti tako vidljivo na mreži je mač sa dve oštrice za mnoge mlade ljude koji još uvek pokušavaju da shvate ko su.

@charlesgross The most expensive and rare handbag in the world. Some fetching prices over 500,000 USD - While I’ll probably never be offered one, the unbelievably meticulous craftsmanship and stabdards make this bag art. And a joy to admire. #mostexpensive #birkin #unboxing #fashionphilepartner ♬ original sound - Charles Gross

„Snimanje videa svaki dan od 19. do 25. godine, to nije bila dobra ideja. Imao sam sukobe u svom životu i stalno sam krivio ljude oko sebe za to kako se osećam. To sam otkrivao u videima. Toksičan sam i neuredan i pun drame. I sve sam to snimao“, rekao je.

Charles Gross Foto:

Gros nije želeo ni da razmišlja o posledicama, posebno kada je sav taj haos koji je pravio pomogao da poveća broj pratilaca. Umesto toga, napravio je zajednicu ljudi koji su kritikovali njegove video snimke i mrzeli ga. Kada bi neko ostavio komentar, govoreći mu da potraži pomoć za svoju mentalnu bolest, on bi potonuo u svoja uverenja da je svađa jednostavno deo njegove ličnosti.

Bio je u mraku dve godine

A onda je iznenada 2019. izbrisao celu svoju arhivu Jutjub videa. Shvatio je da ne želi više da živi tako. Dijagnostikovane su mu manične epizode ​​i bipolarni poremećaj.

„Nisam imao nameru da se vraćam na društvene mreže. Rekao sam sebi da neću krenuti bilo kojim putem u životu dok ne dostignem pozitivan način razmišljanja. Bez negativnog razmišljanja o bilo čemu ili bilo kome.“

Nakon što je izbrisao sebe na mrežama, bio je u mraku dve godine. Pošto se ponovo pojavio 2021. godine, njegovi nekadašnji pratioci naišli su na potpuno novog Grosa – onog koji je češće ostajao kod kuće, govorio je sa izuzetno pozitivnom perspektivom, pa čak je imao dublji i sporiji glas od osobe koju su ranije gledali.

@charlesgross Most people struggle in the 120mm #louboutin “So Kate” can anyone do 130mm? #redbottoms #mostexpensive ♬ original sound - Charles Gross

Gros je javno objasnio svoju promenu onima koji su godinama pratili njegov život, ali je njegov povratak takođe značio ulazak u drugačiji pejzaž društvenih medija.

„Mislim da više ljudi želi da pravi sadržaj koji inspiriše. Srednjoškolac sa neobuzdanom kreativnošću može kreirati neke od najvećih trendova godine u modnoj ili muzičkoj industriji tako što će postati viralan“, rekao je.

Slično tome, promenio je i sadržaj koji objavljuje.

„Luksuz je i dalje relevantan. Ali to je mahnito. Njihova snaga se smanjuje iz dana u dan kako potrošač postaje kritičniji. I shvataju da sjajna reklama u časopisu ne funkcioniše tako dobro da poveća prodaju kao pojedinac na TikToku ili Instagramu“, rekao je.

Gros to objašnjava ovako. Društveni mediji su bili urnebesni katalizator trke korporacija da ostanu relevantni u očima potrošača, od otrcanih pokušaja humora brenda do velikih oživljavanja brendova putem marketinga uticaja.

Danas je Grosova kolekcija od četiri Birkin torbe procenjena na 100.000 dolara. Novinarka koja je radila intervju s Grosom piše da joj je bilo „gotovo strašno da vidi torbu koja košta kao  Honda Civic, smeštenu na lepljivo sedište kafića“ i da se sve vreme trudila da ne zamišlja nečiju rolnicu s cimetom kako pada na nju. S obzirom na njegov stav prema luksuznoj modi koju obožava i svojim kritičkim stavovima prema skupim brendovima, to mu verovatno ne bi mnogo teško palo.

Kritikovao je Hermes, ali i Chanel zbog redovnog dizanja cena, prozivao je zbog neurednih završnih obrada preskupih stvari i otvoreno rekao koji mode cipela Louboutin je neizdrživo bolan.

@charlesgross Reply to @knowledgeseeker777 ♬ original sound - Charles Gross

On voli luksuznu modu, istina, ali takođe ne vidi smisao u tome da se ona posmatra elitistički.

***

Bonus video: Tamara je srpska hirurškinja u Brazilu

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram