Zimske namirnice koje će pomoći u borbi protiv prehlade

Fitnes i ishrana 16. nov 202108:42
namirnice imunitet
Foto: Bruno D'Andrea / Alamy / Alamy / Profimedia

Iako je izbor voća i povrća tokom zime nešto oskudniji nego inače, ipak ima dovoljno namirnica koje su bogate vlaknima i antioksidansima, a možete ih dodati svakom obroku. Kako biste bili zdravi i uspešno se izborili protiv zimskih bolesti, treba da jedete namirnice s domaćeg podneblja, po mogućnosti sveže skuvane kod kuće, jer pravilna ishrana, izbegavanje stresa, dovoljno sna i umerena fizička aktivnost jesu ono što vam je potrebno kako biste kvalitetno, bez prehlada i pada imuniteta, prezimili i ove hladne mesece koji su pred vama.

Sezonsko voće i povrće zimi je ograničeno, ali ono koje nam je dostupno je izrazito hranljivo i zdravo.

Celer

Korenasto povrće prepuno je vitamina i minerala. Celer je odličan izbor za jačanje nerava, moždanih funkcija, obnovu kože i poboljšanje celog imunološkog sistema. Izvor je dijetalnih vlakana, vitamina K i B. U njemu se nalaze flavonoidi koji imaju ulogu antioksidansa, a ostali hranljivi sastojci ovog povrća održavaju zdravlje creva, jetre, kože, očiju i kose. Jede se sirov ili ga koristimo u sosovima i varivima, prenosi N1.

Cvekla

Iako je najčešće jedemo u teglicama, ukiseljenu, šteta je cveklu ne iskoristiti na druge načine. Odlična je za podizanje imuniteta i poboljšanje krvne slike. Cvekla obiluje vitaminima B i folnom kiselinom i mineralima kao što su kalcijum, magnezijum, gvožđe, selen, jod i kalijum. Redovita konzumacija blagotvorno utiče na regulaciju krvnog pritiska i smanjuje rizik od srčanih bolesti. Popularno ju je piti kao sveže ceđeni sok, što je takođe odličan izbor korišćenja ove izuzetno zdrave namirnice. Dodajte cveklu u smuti, ubacite je u salatu ili dodajte u pire krompir.

Prokelj

Na pijacii ćete ih pronaći gotovo tokom cele zime. Bogatstvom kolagena i vitamina C prokelj pomaže elastičnosti kože. Betakaroten, vitamin K, kalcijum, kalijum i fosfor koji se nalaze u njemu sagorevaju štetni holesterol. Kako biste sačuvali sve nutrijente, prokelj kuvajte kratko i sparite s raznim jelima.

Zimsko voće

U kasnu jesen dozrevaju citrusi poput limuna, pomorandži i mandarina. Citrusi su bogati vitaminom C i time nas štite od bolesti koje haraju zimi. Mandarine obiluju vitaminom C, antioksidansima i luteinom i zeaksantinom.

Pomorandža je odličan izvor vitamina i minerala. Takođe, u njoj nalazimo tiamin, riboflavin, folate, kalijum, kalcijum i magnezijum. Odličan je saveznik u detoksikaciji organizma.

Konzumacijom limuna zaustavljate bolesti poput laringitisa, gripa, prehlada, bakterijskih infekcija, bubrežnih i žučnih kamenaca, artritisa i bronhitisa. Sadrži pektin, folnu kiselinu, vitamine, fosfor, kalijum, kalcijum, mangan i deluje preventivno i blagotvorno na rad jetre, creva, želuca, imunog, nervnnog i kardiovaskularnog sistema. Limun alkalizuje naše telo, podstiče otpornost organizma i čisti nas od toksina.

Nar

Osim citrusa zimi nam na raspolaganju stoji i nar. Njegova svakodnevna konzumacija podiže zdravlje na viši nivo jer on poboljšava zdravlje srčanog sistema, povoljno utiče na dijabetes, krvni pritisak, Alchajmerovu bolest, plodnost, prostatu i usporava artritis i starenje celog organizma. Može se jesti sam, dodavati u salate i od njega se može napraviti jako ukusni sveži sok. Izrazito je niskokaloričan.

Kivi

Kivi je bogat vitaminima, antioksidansima i vlaknima. Najčešće se jede svež, čime u potpunosti možemo iskoristiti sve njegove blagodati, nutritivnu vrednost i učinak koji ima na naše zdravlje. Pun vitamina C i kivi ublažava kašalj, kijanje i sve simptome prehlade.

Ovo voće bi trebalo češće kupovati i jesti jer velika prednost kivija u odnosu na mnoge namirnice jeste što on nije dodatno tretiran hemikalijama. Kivi ima neprijatan miris za insekte, pa je tako uvek ‘eko’ uzgojen. Podstiče probavu, štiti srce, kožu čini blistavom, popravlja raspoloženje i nivo energije u telu.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram

BONUS VIDEO: Biljke za jačanje imuniteta