Više sna znači više zaboravljanja nepotrebnih stvari

Podeli:
žena spava
Spavanjem zaboravljamo nepotrebne informacije, Foto: Roman Krykh / Alamy / Alamy / Profimedia

Više sna znači i više zaboravljanja nepotrebnih stvari, a to je zapravo korisno i važno za dobar rad mozga.

Nedovoljno sna smanjuje moždanu aktivnost i mogućnos učenjai koncentracije, a neurolog Skot Smal, koji istražuje Alchajmerovu bolest, objašnjava da nedostatak sna zapravo stvara previše sećanja.

Rezultat je, prenosi MindBodyGreen, preopterećen mozak i nedostatak prostora za stvaranje novih sećanja pa zbog toga lakše zaboravljamo neke važne informacije.

Više sna – više zaboravljanja

“Jedna od osnovnih funkcija sna je čišćenje memorije”, pojašnjava dr Smal.

Ideju je prezentovai neuronaučnik, molekularni biolog i dobitnik Nobelove nagrade Francis Krik koji tvrdi da spavamo kako bismo zaboravili. To znači da u snu naš mozak uklanja nevažne podatke.

Ako zamislimo mozak kao veliko polje, a sećanja su trava koja niče iz tla, san omogućuje održavanje polja i uklanjanje nepotrebnih delića trave. Ako ne spavamo dovoljno, mozak ne može ukloniti nevažne informacije.

“Naime, svakodnevno se susrećemo sa hiljadama informacija kojih verovatno nismo ni svesni. Mozak može upamtiti hiljade detalja, a većina ih nije važna za vaš život”, ističe Smal.

Kao i kod zarasle livade, tokom vremena sećanja se akumuliraju i stvaraju nered. Kad ljudi ne spavaju dovoljno, njihov mozak ne može ukloniti višak materijala i zadržati samo bitne informacije. Zato je nedostatak sna povezan sa problemima u učenju i sećanju.

“Budući da je u tom slučaju mozak prepun informacija, ljudi ne mogu nesmetano razmišljati”, kaže Smal.

Bolji san za bolje pamćenje

Teorija ima smisla, jer san je ključan za obnavljanje svih ćelijskih sistema u telu i njihov oporavak, a to uključuje i sećanja. Kako biste potaknuli bolji san, spavaću sobu održavajte na odgovarajućoj temperaturi, redovno u isto vreme idite na spavanje, a pripazite i na obroke pre spavanja jer i oni mogu da utiču na kvalitet sna.

Ako smatrate da vam treba dodatna pomoć, razmislite o dodacima ishrani. Magnezijum i melatonin su popularni prirodni suplementi, kao i ekstrakt semenke jojobe, prenosi Ljepota&Zdravlje.

***

Bonus video: Verovanja kod našeg naroda

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram