Foto: Dmitry Kobeza / Alamy / Alamy / Profimedia Foto: Dmitry Kobeza / Alamy / Alamy / Profimedia Foto: Dmitry Kobeza / Alamy / Alamy / Profimedia Foto: Dmitry Kobeza / Alamy / Alamy / Profimedia Foto: Dmitry Kobeza / Alamy / Alamy / Profimedia Foto: Dmitry Kobeza / Alamy / Alamy / Profimedia Wellbeing 0 Tri fenomenalne stvari koje sok od cvekle radi tvom telu Božica Luković 16. nov. 2020. 14:18 Postavi Zadovoljnu za omiljeni Google izvor Više Za duži i zdraviji život, treba obratiti pažnju na ishranu - moramo birati namirnice sa najviše zdravstvenih blagodeti. Prema brojnim studijama, sok od cvekle je napitak koji ima brojne koristi po vaš organizam. Od umanjivanja rizika od karcinoma, snižavanja krvnog pritiska, pa čak i smanjenja rizika od demencije, sok od cvekle nudi mnoštvo nutritivnih koristi i mogao bi da vam pomogne da živite duže. Kako? Sok od cvekle može pomoći prvenstveno starijim osobama ili osobama sa problemima srcem ili plućima da uživaju u aktivnijem životu. Kada se konzumira, sok od cvekle ima dva izražena fiziološka efekta. Prvo, proširuje krvne sudove, smanjujući krvni pritisak i omogućavajući veći protok krvi. Drugo, utiče na mišićno tkivo, smanjujući količinu kiseonika potrebnu mišićima tokom aktivnosti. Kombinovan efekat ima značajan uticaj na obavljanje fizičkih zadataka, bilo da se radi o naporima niskog ili visokog intenziteta. Погледајте ову објаву у апликацији Instagram Објава коју дели SAM (@sullidiy) Smanjuje rizik od kancera Cvekla svoju jarku boju dobija od betalaina koji su vodotopivi antioksidanti. Prema istraživanjima, betalaini imaju preventivne sposobnosti protiv nekih vrsta karcinoma. Smatra se da su betalaini pomažu u pronalaženju i uništavanju nestabilnih ćelija u telu. Veruje se da tako pomažu u smanjenju rizika od određenih vrsta karcinoma. Snižava krvni pritisak U studiji objavljenoj u načunom časopisu Hypertension ispitivano je kako sok od svekle snižava krvni pritisak kod pacijenata. "Nasumično smo izabrali 68 pacijenata sa hipertenzijom, u kliničkom ispitivanju sa placebo kontrolnom grupom, da četiri nedelje piju 250 ml soka od cvekle dnevno. Svakodnevno konzumiranje je povezano sa smanjenjem krvnog pritiska merenog putem tri različite metode", navodi se. Studija je zaključila da je sok od cvekle jeftin, lako dostupan, pomoćni tretman u lečenju pacijenata sa hipertenzijom. Погледајте ову објаву у апликацији Instagram Објава коју дели Veggies Are In (@veggiesarein) Blagotvorni efekat na mozak U drugoj studiji objavljenoj u Nacionalnoj zdravstvenoj biblioteci SAD-a, analiziran je efekat sok od cvekle na protok krvi u mozgu kod starijih osoba. Zaključili su da utiče na pojačani protok krvi u hipoksičnim ili ishemičnim regijima mozga. Pojačani protok krvi u mozgu kod starijih ljudi može usporiti demenciju i kogitivni pad. Primećeno je da su nakon što su učesnici držali dijetu sa visokim udelom nitrata koja je uključivala sok od cvekle, snimci skenera njihovih mozgova pokazali povećani protok krvi u frontalnim režnjevima koji su povezani sa kognitivnim razmišljanjem i ponašanjem. Kejti Lanslej, doktorka koja se time bavila, objasnila je da kako starimo, kao i ako imamo bolesti koje utiču na naš kardiovaskularni sistem, količina kiseonika koju možemo da unesemo tokom aktivnosti znatno opada. "To znači da, za neke ljude, čak i jednostavni zadaci poput hodanja možda neće biti izvodljivi. Ono što smo videli u studijama je da sok od cvekle zapravo može smanjiti količinu kiseonika koja vam je potrebna za aktivnosti niskog intenziteta. U principu, ovaj efekat bi mogao pomoći ljudima da rade stvari koje inače ne bi mogli", rekla je. *** Bonus video: https://www.youtube.com/watch?v=PdDlqy3XfYk Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook TikTok Pinterest Instagram -- Najnezdravija pića na svetu - a jedno je baš iznenađenje Napitak koji Kejt Midlton svakog jutra pije za ravan stomak cvekla napitak sok od cvekle Komentari Pridružite se diskusiji ili pročitajte šta naše čitateljke misle Ostavite prvi komentar Ostavite komentar Čitajte komentare (0)
Lepota 0 OPI je otkrio super trik za mikro frenč uz pomoć sunđera za šminkanje koji možete da primenite kod kuće
Astro 0 Dnevni horoskop za 15. avgust: Lavovi, energičnost i visoko samopouzdanje su vaš zaštitini znak
Wellbeing 0 Stimulacija od 25 minuta koju koriste Gvinet Paltrou i Serena Vilijams da bi mozak održale mladim
Moda 0 Kristen Stjuart već 20 godina odbija jedno modno pravilo - a iza toga se krije mnogo bolja priča nego što deluje
Astro 0 Vikend horoskop za 15. i 16. avgust: Merkur i Jupiter donose velike prilike, a nekim znacima sledi veliko iznenađenje
Lepota 0 Zašto koža Dankinja tako dobro stari? Tajna je u ovih 7 navika koje prevazilaze svaku beauty rutinu
Lepota 0 Ovu improvizovanu "magičnu" kremu modeli su tražili pre svakog snimanja, a onda je postala globalna beauty ikona
Wellbeing 1 Kako želite da vam izgleda život za 5 godina? Vežba sa Univerziteta Stanford traje samo 20 minuta, a ono što otkrijete moglo bi da vas iznenadi
Wellbeing 0 Gua sha za telo sve češće viđam kao novi wellness ritual - proverila sam šta zapravo može da uradi
Poznati 0 Kako izgleda leto kada si supermodel? Otkrivamo luksuzne destinacije na kojima ove sezone letuju najtraženije manekenke
Living 0 Pomračenje Sunca vratilo nas je u leto 1999: Kako je izgledao eclipse moment pre društvenih mreža
Pop kultura 0 Zamislite da vanbračni seks možete da imate samo jednom godišnje! Ovaj film je baš o tome
Pop kultura 0 Umetnik koji je razumeo moć mode pre svih: Kako je Endi Vorhol od slavnih lica pravio brendove, a od proizvoda umetnost