Sve što treba da znaš o šetnji i gubitku kilograma

Podeli:
Trčanje, fitnes,
Foto: Shutterstock

Šetnja je potpuno besplatna vežba kojom možete i izgubiti kilograme. Ali, pritom treba da imate na umu nekoliko stvari.

POGLEDAJTE JOŠ:

Hodanje ne utiče samo na naš spoljašnji izgled nego ima i niz drugih prednosti. Pre svega, hodanje može drastično da umanji rizik od kardiovaskularnih bolesti. Redovno hodanje takođe pomaže u održavanju telesne težine koju želimo, ali i u održavanju našeg mentalnog zdravlja, posebno kada su u pitanju anksioznost i depresija.

Sve to sasvim je dovoljno da u svoju dnevnu rutinu uvrstimo šetnje, a pritom treba pripaziti na nekoliko stvari.

1. Nikad dovoljno vode

Mnogi početnici zadaju sebi prevelik zalogaj jer misle da je to ipak „samo obično hodanje“, a ne vežba. Međutim, to ne može biti dalje od istine, a kada to shvate, redovno sa sobom na hodanje nose bocu vode. Razmislite o tome jeste li ikada videli iskusnog trkača ili brzohodača da stalno pijucka vodu tokom vežbe? Ne.

Ključ uspeha je u tome da se treba hidrirati tokom čitavog dana, a poslednje dve čaše pre samog čina popiti pola sata pre nego što se uputite napolje. Kada se vratite, popijte čašu vode kako bi telo nadoknadilo izgubljenu tečnost znojenjem.

Izbegavajte da pijete vodu tokom samog hodanja jer ćete samo imati poriv za odlaskom u toalet, što je vrlo nepraktično kada smo napolju. Vredi napomenuti i da je potrebno izbegavati bilo kakve zašećerene sokove.

2. Udobna obuća je ključna

Nabavite pravu opremu za svoje šetnje. Platnene patike sa ravnom petom nisu dobar odabir. S obzirom na to da patika mora davati potporu i nozi i čitavom telu, njen đon mora biti lagano povišen, pa i zaobljen. Takve patike će vam pomoći i u držanju tokom šetnje, ali i upregnuti vaše trbušne mišiće. Dakako, nije zanemarivo ni to što ćete moći duže da izdržite i što vas noge neće boleti.

Ako imate ortopedskih poteškoća poput spuštenog stopala, odabir pravilne obuće prilagođene baš vama još je važniji.

POGLEDAJTE JOŠ:

3. Usresredite se na formu tela

Samo hodanje ne zahteva puno veštine i vrlo je prirodno, ali određeni položaji tela mogu vam poboljšati šetnju i ubrzati gubitak kilograma. Usresredite se na to da brada bude podignuta, a ramena ravna i lagano zabačena prema natrag. Trbušni mišići trebali bi biti aktivni, a leđa ravna.

Najvažnije je da gluteusi moraju biti što aktivniji u svakom koraku, pa pokušajte lagano uvući i zadnjicu. Time ćete delovati ne samo na oblikovanje zadnjice, nego i na celokupno držanje tela.

4. Menjajte brzinu hoda

Hodanje u intervalima izvrstan je način koji će vam pomoći da sagorite više kalorija i učinite šetnju zanimljivom. Što se tiče hodanja, postoje tri različite vrste koraka: šetnja (kao kada razgledate izloge), brza šetnja (lagano ubrzani korak) te šetnja snagom (brzi hod, uspinjanje).

Preporučuje se da se prvo zagrejete laganom šetnjom, a onda ubrzavate te postupno svakih pet minuta menjate tempo. Time će se ubrzati i rad srca, što će potaknuti sagorevanje većeg broja kalorija.

Jednom kada to svladate, nordijsko hodanje rešavaćete kao od šale.

5. Hodajte uz nagib

Ako ste u zatvorenom, traka za trčanje omogućiće vam upravljanje nagibom i to može povećati potrošnju kalorija. Ako ste napolju, pokušajte u svom kraju da nađete barem lagano brdovito područje za šetnju kako biste izvukli ono najbolje od nje za svoje telo. Naime, istraživanja su pokazala kako povećani nagib može pojačati intenzitet vežbanja, a istovremeno smanjiti uticaj na noge i zglobove.

Ovi sunčani dani pred nama prava su prilika da napravimo nešto dobro za sebe i svoje zdravlje. Krenimo u šetnju!

***
Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram