Pet vežbi koje troše kalorije brže od trčanja

Podeli:
vežbanje
Foto: Frank Lewis / INSTAR Images / Profimedia

Trčanje je sjajna aktivnost kod koje rade svi mišići, ali može postati monotono, naročito kada dođe hladnije vreme i počnemo da trčimo na pokretnoj traci u teretani ili kod kuće. Ipak, postoje vežbe uz koje ćete prodrmati tu rutinu, ali i kalorije trošiti i brže nego trčanjem.

Vežbe visokog intenziteta pomažu da lakše trošimo masnoće i kalorije. To su vežbe usmerene na gubljenje kilograma, a osim toga uvek je dobro promeniti rutinu i probati nešto novo. To ne znači da nikad više nećete trčati; to samo znači da menjate rutinu kako biste svom telu omogućili najbolji trening, pišu na sajtu Zadovoljna.hr.

Pri izvođenju bilo koje vrste kardio vežbi morate biti oprezni jer je lako preterati i istegnuti mišiće. Morate imati pravilan intenzitet kako ne biste telo previše opteretili i istrošili, zbog čega se možete razboleti.

Ako želit da isprobate kardiovaskularne vežbe koje troše kalorije i masnoće brže od trčanja, tu je pet najboljih predloga.

Vožnja bicikla

Bicikliranje je jedna od najboljih vežbi niskog intenziteta. Možete je učiniti koliko god želite izazovnom ili laganom s obzirom da sami određujete intenzitet. Vožnjom bicikla sagorećete kalorije i biti u dobroj formi.

Takođe, pomoći će vam u održavanju telesne težine i ojačati donji deo tela. Vožnja bicikla takođe pridonosi mentalnom zdravlju jer vas drži fokusiranim na pozitivne stvari, odvraćajući vam pažnju s okolnih distrakcija.

To je jedna od najboljih aktivnosti za početnike jer je lagana. Poboljšava kondiciju, ravnotežu i držanje tela. Vožnja bicikla jedna je od najboljih vežbi nakon koje se nećete osećati potpuno iscrpljeno.

Trening snage

Trening izdržljivosti neophodan je za zdrave kosti i mišiće zbog čega bi trebalo da bude deo nedeljne rutine. Takođe, znatno utiče na stanje uma, naročito na raspoloženje. Većina ljudi izgradi lepe mišiće izvodeći takve vežbe za sagorevanje masti, a iduće vežbe dovoljno je umereno izvoditi svaki dan: plank, trbušnjaci, čučnjevi, zgibovi, sklekovi i slično.

Ako idete u teretanu sa spravama, imaćete veći izbor vežbi koje možete izvoditi, tako da ih svakako iskoristite. Izvođenjem raznih vrsta kardiovaskularnih vežbi lakše ćete sagoreti masnoće, izgraditi mišiće, poboljšati metabolizam i osećaćete se odlično.

Kružni trening za čitavo telo

Ako tražite vežbu visokog intenziteta, možete isprobati kombinaciju raznih vežbi. Za početak se preporučuje da koristite težinu spostvenog tela, ali u trening možete da dodate i kardio vežbe i dizanje tegova. Kombinacijom ove tri stvari radiće velika većina mišićnog tkiva. Sve varijacije biće izvrstan stimulator za izgaranje masnoća i jačanje mišića.

Preporuka je da koristite složene pokrete s kojima će odjednom raditi više zglobova, a obratite pažnju i na to kojim redom izvodite vežbe. Probajte zajedno da grupišete pokrete koji aktiviraju gornji deo tela i pokrete koji aktiviraju donji deo tela. Menjajte vreme izvođenja vežbi za gornji i donji deo tela kako biste postigli maksimalne rezultate.

Neka vam cilj bude izvođenje 10 do 12 rundi od tri minuta. Ako vežbate ispravno, na kraju treninga bićete oznojeni i iscrpljeni.

Penjanje po stepenicama

Volite da trčite, ali želite da malo promenite stvari? Isprobajte penjanje po stepenicama. Možete da se penjete brzim tempom koji će vežbanje učiniti još efikasnijim.

Penjanjem po stepenicama ne samo da ćete aktivirati mišiće na novi način već ćete i odraditi izvrstan kardiovaskularni trening. Puls će vam skočiti nakon samo nekoliko minuta penjanja po stepenicama.

Preskakanje užeta

Preskakanjem užeta aktiviraćete gotovo svaku veliku grupu mišića u telu. Setite se kolika su snaga i izdržljivost potrebne da biste okretali uže i skakali gore-dole – sigurno ste to radili u detinjstvu. Preskakanje užeta spada u kardiorespiratorne vežbe za čije je izvođenje potrebno vrlo malo prostora.

Izvrsna je za aktiviranje mišića donjeg dela nogu, a s obzirom na to da je vrlo nalik kružnoj aktivnosti, pomaže u poboljšanju koordinacije.
Jedna od najboljih stvari kod preskakanja užeta jeste to što poboljšava kognitivne funkcije ubrzavajući neurotransmitere u mozgu i povećava nivo serotonina i dopamina. Ukratko, ova vežba deluje poput prirodnog antidepresiva.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram

BONUS VIDEO: POSNA DIJETA