Otkrivamo zašto treba ignorisati fitnes izazove sa interneta

Podeli:
fitnes
Fitnes čelendži nikako nisu dobri za telo, Foto: BACKGRID / Backgrid UK / Profimedia

Kratkotrajne fitnes izazove nije pametno pratiti kada želite da unapredite svoje zdravlje / izgled i zato ih treba ignorisati.

Uključili ste se u fitnes izazov “30 dana čučnjeva (bez tegova) za čvrstu i fino oblikovanu guzu”, a nakon sedam dana počeo je bol u leđima i kolenima i morali ste prekinuti izazov. Poznato? Ili nešto poput ovoga: izazov “Mesec dana do ravnog stomaka” (100 trbušnjaka, svaki dan) priveli ste kraju, ravnom stomaku ni naznaka, a leđa sve bolnija. Pitate se gde grešite…

Fitnes izazov #1 – Čučnjevi

Fitnes izazovi, uprkos popularnosti, nisu najbolje rešenje za unapređenje fitnesa.

“Konkretno, čučnjevi su vrlo složen kretni obrazac, za čije izvođenje je potrebna optimalna funkcionalnost celog tela. Za čučanj sa sopstvenim telom, minimalno je potrebno da nemate ograničenja u mobilnosti skočnih zglobova i kukova, te da mišići važne jezgre (“trbušnjaci” i drugi mišići koji su zaduženi za sigurnost vaše kičme) obavljaju svoju funkciju”, objašnjava mr sc. (kin.) Adnan Maljević, sertifikovani ekspert za funkcionalno kretanje i trening.

A evo i njegovog objašnjenja zašto se javlja bol u kolenima i leđima:

“Nedostatak mobilnosti ili stabilnosti u ovim segmentima, može prouzrokovati kompenzacijsko kretanje u kičmi i/ili kolenima, zbog kojih telo trpi mikrotraume, koje se na kraju manifestuju kao bolovi”.

Fitnes izazov #2 – Trbušnjaci

Rezultat su sve bolnija leđa, a ne ravan stomak. Evo i odgovora stručnjaka…

“Prvo, važno je znati da, anatomski posmatrano – svi već imamo ravan stomak. Preteran višak masnih naslaga, u predelu stomaka, čini da se ta ‘ravnina’ privremeno, povremeno ili zauvek izgubi. Da bismo došli do ravnog stomaka, potrebno je rešiti se tih masnih naslaga, a to nijedan kratkotrajni izazov ne može ostvariti”, objašnjava Maljević.

On predlaže i bolje rešenje koje se sastoji u korigovanju ishrane, u kombinaciji s oblicima vežbanja prilagođenim vašim mogućnostima i zahtevima svakodevice.

“Trbušnjaci nisu najbolji način vežbanja mišića u predelu stomaka. Moguće je da vas upravo zbog trbušnjaka bole leđa, jer zahtevaju kontinuiranu i preteranu fleksiju kičme, što može uticati na to da kičmeni diskovi pretrpe oštećenja, koja se manifestuju kao bol u leđima”, ističe ovaj stručnjak.

O fitnes izazovima važno je znati i ovo:

Kratko traju

Naučno je dokazano da je za znatne i dugotrajne promene na telu i u telu potrebno mnogo više od 30 dana.

Greška

Fokusirani su na delove tela! Naše telo je sastavljeno od preko 600 mišića i ne postoji nijedan pokret u svakodnevnom životu, koji je moguće izvesti samo jednom grupom mišića. Ako već sve mišiće trebamo koristiti, onda ih treba sve i trenirati.

Intenzitet

Fitnes izazovi zahtevaju da se svakodnevno intenzivno vežba i tako onemogućavaju da se telo odmori i adaptira na fizički stres. Tako se umanjuju efekti vežbanja. Osim ako niste profesionalac/ka, ne jačate nego slabite svoje telo.

OSFA

Ako ne kupujemo one-size-fits-all haljine ili cipele, nemojte ni trenirati po OSFA pristupu, jer da bi vam stajao, trening mora biti prilagođen vama.

Nemoguća rešenja

Nažalost, telo ne funkcioniše tako da se jednom vežbom može doći do ravnog stomaka ili do čvrste guze. Treba nam trening koji će biti raznovrstan!

***

Bonus video: Joga vežbe

***
Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram