Novi autofagija trend: Šta je intuitivni post

Podeli:
Foto: NASH / BACKGRID / Backgrid UK / Profimedia

Zaboravite na post u rasporedu 16:8 ili 5:2 kojim se podstiče autofagija. I popularna OMAD dijeta je već stara vest. Holivudska zvezda Gvinet Paltrou proslavila je novi trend u ishrani: intuitivni post.

Glumica Gvinet Paltrou ima novog gurua, doktora Vila Kola, čija je knjiga „Intuitivni post“ postala novi svetski hit.

Dr Kol opisuje svoj program ishrane kao fleksibilan pristup postu ili kao „čas joge za vaš metabolizam“.

Njegov režim je četvoronedeljni plan koji zahteva da se vreme za post naizmenično povećava i smanjuje kako bi osoba stekla ono što on opisuje kao „metaboličku fleksibilnost“. Pod tim misli na sposobnost tela da pređe sa sagorevanja glukoze (šećera koji je u vašoj krvi) na sagorevanje masti.

U prvoj nedelji režim počinje pristupom 12:12 u kojem postite 12 sati, nakon čega sledi 12 sati vremenskog okvira za jelo.

U drugoj nedelji period posta se produžava između 14 i 18 sati. U trećoj nedelji ulazite u „dublji post“, između 20 i 22 sata svaki drugi dan, za koji dr Kol kaže da ima za cilj ćelijsku obnovu.

U poslednjoj nedelji vraćate se na raspored 12:12.

Ciklusi posta funkcionišu u tandemu sa keto planom ishrane – uglavnom biljnom ishranom sa visokim sadržajem masti, malo ugljenih hidrata i umerenim proteinima. Plan dr Kola se ipak razlikuje od konvencionalne keto dijete, za koju kaže da ima „fokus na makronutrijente u odnosu na kvalitet hrane“, što znači da postoji tendencija da se izbegava povrće zbog sadržaja ugljenih hidrata i da se opterećuje organizam prerađenim mesom.

Njegov režim uključuje obilje mediteranske hrane poput maslinovog ulja, maslina, orašastih plodova, semenki, avokada i tamnog lisnatog povrća, ali i kvalitetnih izvora ribe poput lososa, tunjevine i inćuna.

 

Прикажи ову објаву у апликацији Instagram

 

Објава коју дели Dr. Will Cole (@drwillcole)

Intuitivna pravila posta dr Vila Kola

Ostanite hidrirani

Neophodno je da ostanete hidrirani sa puno vode, čaja i crne kafe. Prilikom „dubljeg posta“ obezbedite telu elektrolite pijuckanjem vode sa dodatkom morske soli.

Ishrana mora biti zdrava

Fokusirajte se na hranljive namirnice, prvenstveno na zdrave biljne masti, proteine i povrće.

Foto: Shutterstock

Ne ograničavajte unos kalorija

„Pravi post nije kažnjavanje, ograničenje kalorija ili bilo kakva restrikcija“, piše dr Kol.

Ograničite alkohol

„Ako zaista želite da investirate u ovaj plan i da pređete sa sagorevanja šećera na sagorevanje masti, neophodno je izbaciti alkohol“, piše autor.

***

Bonus video: U frižideru devojke koja jede samo sirovu hranu

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram