Hrana koja podstiče prirodnu proizvodnju kolagena

Fitnes i ishrana 20. apr. 202215:50 > 15:52
Podeli:
Grejp
Grejp; Foto: Sergio Monti / Panthermedia / Profimedia

Hrana ima ključnu ulogu kada je proizvodnja kolagena u pitanju. Zahvaljujući ovom proteinu koža izgleda mlađe, elastičnija je i ima bolju teksturu - a umesto da trošite pare na skupe kreme, možda će biti dovoljno samo malo da prilagodite ishranu.

Uravnotežena ishrana koja uključuje svežu i zdravu hranu neophodna je za vaše opšte dobro. Ona je ta koja, između ostalog  održava kožu zdravom. Mladalački izgled kože povezan je sa onim što jedete, a mnogo toga se svodi na kolagen.

Kolagen je protein koji vašoj koži daje strukturu, elastičnost i pomaže u procesu starenja. Uz pomoć njega nestaje bledilo kože, a ako ga ima dovoljno bore se pojavljuju mnogo sporije, piše Pink Villa.

Pojedine namirnice mogu da utiču na povećanje kolagena i to bismo trebali da imamo na umu kada biramo hranu koju ćemo konzumirati.

Piletina

Piletina sadrži vezivno tkivo zbog čega je ona primarni izvor kolagena. Pileća hrskavica bogat je izvor kolagena koji je dobar za kožu i zglobove, kao i za lečenje artritisa.

Zbog toga, ukoliko jedete zdrave količine mesa u kombinaciji sa preporučenim dnevnim količinama povrća, tada vašoj koži pružate potrebne nutrijente za lep i mladolik izgled.

Paradajz

Paradajz je bogat izvor vitamina C koji je izuzetno bitan za proizvodnju kolagena. Čak i jedna jedina upotreba paradajza u vašem jelu može doprineti do 30 posto proizvodnje kolagena.

Paradajz se takođe može pohvaliti velikom količinom likopena, snažnim antioksidansom koji je važan za kožu.

Belanca

Belanca sadrže vezivno tkivo koje ima ogromne količine prolina neophodnog za proizvodnju kolagena. Belanca je najbolje jesti za doručak.

Agrumi

Kolagen zahteva dosta vitamina C, a budući da su agrumi bogati vitaminom C, svakako se savetuje da ih što više uključite u ishranu.

Agrumi poput pomorandže, grejpfruta i imuna odlični su za letnje dane, a od njih možete da napravite izvrsnu letnju salatu.

Beli luk

Beli luk se može dodati u mnoga jela tokom kuvanja, a značajan je u proizvodnji kolagena.

***

Bonus video: Vremenska posna dijeta

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram