Jutarnje navike zbog kojih ne možeš da smršaš

Podeli:
Leto, dijeta, vaga, merenje
Foto: Shutterstock

Bez obzira na to koliko se trudili da smršate, neke jutarnje navike mogu vas jednostavno sabotirati.

Zašto su jutarnji rituali toliko važni? Način na koji počinje vaše jutro često određuje kakav će biti ostatak dana za vas. Ako, kako kažu, ustanete na levu nogu, ceo dan može biti loš za vas. Vema je slično i sa debljanjem, piše Zadovoljna.hr.

Koliko god se trudili da smršate, neke jutarnje navike mogu vas jednostavno sabotirati i doprineti debljanju i nnaterati vaše telo da unosi više kalorija.

Masno tkivo se nakuplja na telu iz mnogih izvora u našoj svakodnevnoj rutini. Nije stvar samo u zdravom doručku svakog dana, iako to, naravno, puno pomaže. Ako zaista želite da smršate, neke specifične navike će vas uvek sprečiti da postignete taj cilj.

Srećom, uvođenje nekih jednostavnih promena u vašu jutarnju rutinu nije teško. Jednom kada steknete naviku, videćete koliko će vam biti lakše gubiti masnoće i kilograme da biste postigli svoj cilj i željenu kilažu.

Sledećih sedam jutarnjih navika otežavaju mršavljenje:

1. Ne popijete čašu vode čim se probudite

Da li zato što zaboravljaju ili zato što nisu znali – mnogi ljudi to ne rade. Dobra vest je da je ovo jednostavna rutina koju možete uključiti u svoje jutarnje aktivnosti. Ako vam je potreban podsetnik, stavite čašu vode na noćni ormarić pre nego što odete u krevet. Ujutro čim se probudite, popijte je.

Mnogi ljudi misle da treba vodu da piju tokom doručka, međutim to je pogrešno. Zadatak vode je da ubrza metabolizam i olakša varenje doručka, a takođe će vam pomoći da se rešite nezdravih toksina u telu. Zato, bez obzira da li osećate žeđ ili ne, obavezno popijte tu čašu vode svakog jutra i videćete ćete kako vam se masno tkivo brže topi.

2. Ne puštajte sunčevu svetlost u sobu

Sunčeva svetlost dobra je u svako doba dana, ali je posebno dobra kada se probudite. Ako volite da spavate sa navučenim zavesama, možda je vreme da se rešite te navike. Zraci sunca će vam pomoći da pokrenete metabolizam i pripremite vaše telo za konzumiranje doručka i za njegovu pravilnu obradu u telu.

Takođe ćete biti iznenađeni naletom energije koji će vam pružiti čak i mala količina sunca. Samo 20 do 30 minuta jutarnje sunčeve svetlosti biće sjajno za vaš indeks telesne mase i mršavljenje.

3. Stavljate previše šećera i mleka u jutarnju kafu

Kafa je prirodni antioksidans i odlična je za varenje, ali problem je ako je pijete sa šećerom, mlekom i drugim dodacima. Previše šećera ujutro učiniće upravo suprotno od ubrzavanja varenja. Unećete više kalorija i to će vas vratiti unazad na vašem putu mršavljenja i otežati vam postizanje cilja, odnosno željenog broja kilograma.

kafa
Kafa; Foto: – / Wavebreak / Profimedia

Izbacite šećer i pijte crnu kafu. Ili još bolje, zamenite kafu zelenim čajem, prirodnim antioksidansom koji ima bolji okus od crne kafe, a uz to će vas i dovoljno razbuditi da započnete dan.

4. Preskačete doručak

Čak i ako niste gladni ujutru, postoji razlog zbog kojeg ljudi kažu da je doručak najvažniji obrok u danu. Nikako ne biste smeli da preskočite doručak ako želite da smršate. Pored toga, pokušajte da izbegavate da jedete bilo šta što sadrži šećer, poput žitarica, ili bilo što sa puno konzervansa.

Umesto toga izaberite lagani, ali hranljivi doručak. Smuti je vrlo čest izbor jer je jednostavan za pripremu i možete ga jesti u pokretu. Jednostavan obrok poput ovsene kaše ili jogurta s bobičastim voćem biće dovoljan da kvalitetno započnete dan.

5. Preskačete jutarnji trening

Pokušajte da trening uklopite u svoju jutarnju rutinu, bez obzira koju vrstu vežbanja odabrali.Prelazak u naviku jutarnjeg vežbanja može biti teško, ali donosi brojne koristi. Između ostalog, vežbanje će vas razbuditi i ubrzati metabolizam i smanjiti apetit.

Inače biste ujutro jeli da se razbudite, ali ako svoj kalorični doručak zamijenite s 15 minuta joge ili kratkim džogiranjem, poslije ćete osjećati mnogo veću želju da pojedete zdravi doručak.

Obično biste jeli ujutru da bi se razbudili, ali ako svoj kalorični doručak zamenite sa 15 minuta joge ili kratkim džogiranjem, kasnije ćete osećati mnogo veću želju da pojedete zdrav doručak.

6. Čitate vesti ujutro

Možda zvuči kontraintuitivno, ali čitanje vesti može biti štetno za vašu rutinu mršavljenja. Kad se probudite, vaše telesne ćelije rade brže nego obično kako bi pokušale da organizam dovedu do normalne brzine. Stres, koji često može biti povezan sa čitanjem vesti, pretvoriće matične stanice u masnoće i tako će se stvoriti dodatno masno tkivo.

Isto važi i ako želite da učinite što više možete čim se probudite. Umesto toga, pokušajte da slušate opuštajuću muziku ili čitate knjigu kada se probudite. Što ste manje pod stresom ujutro, to ćete lakše izgubiti kilograme.

7. Predugo spavate

Svaki dan biste trebali da spavate sedam do osam sati, ali ne više od deset sati. Ako konstantno predugo spavate, indeks telesne mase će vam se povećati, a sa njim i masno tkivo na predelu stomaka. To se dešava jer telo očekuje da će dobiti hranu, a kada spavate umesto da jedete, telo će proizvoditi više masnih ćelija da bi to nadoknadilo.

Pored toga, predugo spavanje uticaće na vaš metabolizam i raspored doručka, a konzumiranje svih obroka uvek u isto vreme važno je za gubitak kilograma.