Dijeta s kojom možete smršati do leta ako je počnete sutra

Fitnes i ishrana 07. apr 202108:15 > 17. maj 2021 11:48
Podeli:
Dijeta
Foto: Swimsuits For All/ MEGA / The Mega Agency / Profimedia

Svi se nadamo da ćemo ove godine otići na more, što je po svemu sudeći sada i izvesno. Ukoliko želite da izgubite kilograme dok ne stignete na plažu, probajte vojničku dijetu.

Vojna dijeta pomaže da brzo izgubite kilograme – i to do četiri, pet kilograma u jednoj nedelji.

Ovaj plan ishrane uključuje pridržavanje određenih obroka tokom tri dana u nedelji, nakon čega slede četiri „slobodna“ dana, a nedeljni ciklus se ponavlja sve dok ne postignete željenu težinu.

Pročitajte još:

Pristalice ove dijete tvrde da su je dizajnirali nutricionisti američke vojske kako bi vojnike brzo doveli u vrhunsku formu. Međutim, istina je da dijeta nije povezana sa bilo kojom vojnom ili vladinom institucijom.

Vojna dijeta takođe nosi nekoliko drugih naziva – zovu je i mornarička dijeta ili sladoled dijeta.

Prva tri dana morate slediti plan niskokaloričnih obroka za doručak, ručak i večeru. Između obroka nema grickalica. Ukupan unos kalorija tokom ove faze je približno 1.100–1.400 kalorija dnevno. Preostala četiri dana u nedelji bi trebalo da se hranite zdravo i da nastavite da održavate nizak unos kalorija, ali nema propisanih obroka.

Doručak
Doručak; Foto: Primoz Korosec / Alamy / Alamy / Profimedia

Plan ishrane

Prvi dan

Doručak: parče tosta sa 2 kašike kikiriki putera. Pola grejpa. Šolja kafe ili čaja (opcionalno).

Ručak: Parče tosta. Pola šolje tunjevine. Šolja kafe ili čaja (opcionalno).

Večera: Obrok od 85 grama mesa sa šoljom boranije. Mala jabuka. Pola banane. Jedna kugla sladoleda od vanile.

Drugi dan

Doručak: Parče tosta.Jedno tvrdo kuvano jaje. Pola banane. Šolja kafe ili čaja (opcionalno).

Ručak:Jedno tvrdo kuvano jaje. Šolja mladog sira. Pet slanih krekera. Šolja kafe ili čaja (opcionalno).

Večera: Dve viršle, bez hleba. Pola šolje šargarepe i pola šolje brokolija. Pola banane. Kugla sladoleda od vanile

Treći dan

Doručak: Kriška čedar sira. Pet slanih krekera. Mala jabuka. Šolja kafe ili čaja (opcionalno).

Ručak: Parče tosta. Jedno jaje, kuvano kako želite. Šolja kafe ili čaja (opcionalno).

Večera: Šolja tunjevine. Pola banane. Kugla sladoleda od vanile.

Slobodno pijte koliko želite kafe ili čaja, sve dok ne dodate kalorije šećera ili mleka. Pijte i puno vode.

U preostalim danima nedelje grickalice su dozvoljene i nema ograničenja za vrstu hrane. Međutim, podstiče se da ograničite veličinu porcija i zadržite ukupan unos kalorija ispod 1.500 dnevno.

Foto: Rimma Bondarenko / Alamy / Alamy / Profimedia

Vojna dijeta je verovatno bezbedna za prosečnu osobu jer je prekratka da bi nanela trajnu štetu. Međutim, ako biste ovu dijetu držali mesecima, strogo ograničenje kalorija moglo bi vas dovesti u rizik od nedostatka hranljivih sastojaka – posebno ako u četiri slobodna dana ne jedete povrće i drugu kvalitetnu hranu.

Pored toga, jedenje viršli, krekera i sladoleda svake nedelje ima potencijal da izazove metaboličke probleme.

Ipak, ovu dijetu je prilično lako držati. Ne oslanja se na dugoročne promene navika i zahteva snagu volje samo na kratko. Zbog toga, verovatno vam neće pomoći da dugo održite postignutu težinu jer vam ne pomaže da promenite navike.

***

Bonus video:

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram