Koliko se mesečno ugojimo zbog menstruacije

Podeli:
menstruacija gojenje
Foto: BACKGRID / Backgrid UK / Profimedia

Sva otekneš, stomak kao balon, ni u jedne farmerke ne možeš da uđeš, a na vagi čak i nekoliko kilograma viška. Koje neprijatne propratne pojave pre i tokom menstrualnog ciklusa jesu normalne, a sa kojima možemo da se izborimo da ne bismo konstantno nabacivali kilažu?

Ogromna većina žena se oseća otečeno i naduto pre i za vreme menstruacije i to je sasvim uobičajeno. Ipak, dešava se i da se tada ugojimo čak nekoliko kilograma mada ne menjamo znatno navike u ishrani.

“Naša težina svakodnevno oscilira pomalo i zato je važno ne opterećivati se svakodnevnim merenjem i promenama u kilogramima. Višak kilograma tokom ciklusa je normalna pojava jer tako telo reaguje na hormone”, kaže dr Eli Rajner, ginekološkinja, a prenosi sajt GoodToKnow.

Oko 2 kg normalno

Sve mi smo različite, ali prosečno tokom ciklusa žena dobije između kilogram i dva.

„Neke žene jedva da primete bilo kakve promene oko menstruacije, dok druge znatno oteknu i ugoje se i oko dva kilograma“, kaže Alison Kulen, nutricionistkinja.

Šta je uzrok

Gojenje tokom ciklusa se povezuje sa hormonima estrogenom i progesteronom koji padaju i rastu tokom mesečnog ciklusa.

“Viši nivo estrogena, koji je u piku pred menstruaciju, može da izazove zadržavanje vode u telu, te otuda osećaj nadutosti“, kaže dr Eli Rajner.

Ona dodaje da promene u nivou progesterona usporavaju varenje, što može da uzrokuje zatvor, a potom i višak kilograma.

S druge strane, nutricionistkinja Alison Kulen objašnjava kako težina varira u odnosu na faze ciklusa.

Posle ovulacije

Kako progesteron raste, to utiče na hormon aldosteron koji reguliše tečnost. Ako jedete mnogo slane hrane, to može da izazove zadržavanje tečnosti i nadutost.

Nedelju dana pred menstruaciju

Kako nivo hroma u telu pada, moguće je da ćete osetiti napade gladi, pre svega veliku želju za slatkišima i ugljenim hidratima. A to će se pokazati na vagi. Moguće je i da imate zatvor. A samo nekoliko dana nerednovne stolice i te kako može da se pokaže na vagi.

Tik pred menstruaciju

Moguće je da ćete biti jako umorni kako estrogen pada. Trening vam deluje vrlo zahtevno u tim trenucima, pa ga preskočite, a to takođe utiče na kilažu, posebno ako umesto vežbi posegnete za grickalicama.

Menstruacija

Verovatno se osećate naduto, s tim što je dobra vest da će ta nadutost proći čim se i menstruacija završi. Ipak, u tim trenucima gubite gvožđe, pa je moguće da ćete se osećati icrpljeno i umorno, posebno ako ste već u graničnim vrednostima ili ispod, te suplement gvožđa, uz konsultaciju sa stručnjakom, može da bude dobro rešenje.

Kako sprečiti gojenje tokom ciklusa

Da biste ublažili preterano nadimanje tokom cilkusa, ali i gojenje, tu je nekoliko vrlo korisnih saveta.

Pijte dosta vode – tako nećete zadržavati tečnost u telu jer, ako pijete manje vode, telo misli da je nema dovoljno, pa čuva zalihe.

Ne jedite slano – probajte da ne jedete mnogo slanih namirnica jer ćete tako dehidrirati, a voda će se onda zadržavati u telu.

Smanjite kafu – studija je pokazala da kofein može da pogorša simptome PMS-a kao što je nadutost.

Jedite dosta voća i povrća – vlakna su odlična za varenje, a i suvo voće je bolje nego keks i čips.

Budite aktivni – vežbanje je vrlo važno tokom ciklusa jer smanjuje otečenost, podstiče sistem za varenje i oslobađa endrofin, pa ćete se pritom i osećati bolje.

Suplementi – jedna studija je pokazala da 250 mg magnezijuma dnevno može da smanji zadržavanje vode tokom ciklusa, a pokazalo se da u tome pomaže i dnevna doza vitamina B6.

Naspavajte se – istraživanja govore i da je onima koji se dobro naspavaju hormon gladi grelin pod kontrolom, te će svakako biti manje buđenja apetita i nećete se prejedati i gojiti.

Na kraju, važno je znati da nadust i otečenost tokom ciklusa ne može da se izbegne jer je to priroda, ali pravilna ishrana i vežbanje mogu mnogo da pomognu u tome da sprečite gojenje, koje lako može da pređe u stalan problem – ako se ponavlja iz meseca u mesec.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram

BONUS VIDEO: POSNA DIJETA