Iznenađujuće zdravstvene prednosti super-kratkih treninga

Fitnes i ishrana 09. dec. 202110:15
Podeli:
HIIT treninzi su dobri prvenstveno za srce, Foto: MEGA / The Mega Agency / Profimedia

Dok su trčanje i dugotrajni treninzi u teretani sjajni iz niza razloga, superkratke HIIT (High-intensity interval training) sesije definitivno mogu igrati ulogu u tome da budete jači, spremniji i zdraviji nego ikad.

Prema istraživanju Opšte bolnice Massachusetts, možete poboljšati svoje zdravlje i kondiciju sa samo 12 minuta intenzivnog vežbanja.

Istraživači tvrde da to ima veze s korisnim promenama u nivoima „metabolita“ koji kruže telom tokom i nakon kratkog vežbanja visokog intenziteta, koji su, jednostavno rečeno, nusproizvodi vašeg metabolizma.

Kako bi istraživači to procenili i ispitali, od 411 muškaraca i žena zatraženo je 12 minuta intenzivnog vežbanja, a njihovi metaboliti su mereni pre i odmah nakon testa krvi.

Iz uzoraka nakon treninga istraživački tim je otkrio „povoljne promene u brojnim metabolitima za koje je ranije pokazano da su nivoi u mirovanju povezani s kardiometaboličkom bolešću“.

Na primer, nakon samo 12 minuta vežbanja visokog intenziteta, dovelo je do neverovatnih 29 posto pada nivoa glutamata, „ključnog metabolita povezanog sa srčanim oboljenjima, dijabetesom i smanjenom dugovečnošću“. Nivo DMGV, metabolita povezanog s povećanim rizikom od dijabetesa i bolesti jetre, pao je za isto tako impresivnih 18 posto.

Jasno je da kraći, ali intenzivni treninzi zaista mogu učiniti čuda za vaše zdravlje, a dosledan trening na ovaj način ima potencijal da vas duže zadrži u vrhunskoj fizičkoj kondiciji.

Postoji i mnogo više lokalizovanih prednosti. Na primer, intenzivniji trening čini vaš srčani mišić efikasnijim, jer vam je kao rezultat „potrebno manje kiseonika za izvođenje iste vežbe“. Ne samo da ovo ima pozitivan učinak na vaše celokupno zdravlje srca, već takođe znači da ćete moći da napredujete brže nego što biste to učinili uz duže periode vežbanja niskog ili umerenog intenziteta.

Mišići u celom telu takođe osećaju efekte, a pojačavanje mitohondrija mišićnih ćelija pomaže vam da brže izgradite mišiće, bolje radite i ostvarite najveće moguće zdravstvene koristi u najbržem mogućem vremenu.

***

Bonus video: Joga za zauzete mame

***
Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram