Izgubila sam polovinu telesne masti – ovo su moji saveti da se salo ne vrati

Podeli:
Foto: Printscreen Instagram/rachel_hosie

Neodržive metode dovode do neodrživih rezultata.

Rejčel Houzi je fitnes blogerka koja je smanjila svoju telesnu masnoću jedući hranu bogatu proteinima i trenirajući. Ovo je njena priča.

„Početkom 2019. odlučila sam da poboljšam svoj odnos sa hranom i da pokušam da prestanem da se prejedam.

Tokom prvih šest meseci te godine, izgubila sam 16 kilograma i procenat telesne masti mi je pao sa 30% na 17%.

U protekle tri i po godine se osećam dobro, snažno, zdravo i srećno u svom telu. Evo lekcija koje sam naučila o tome kako se to radi.

Sporiji gubitak težine je održiviji

Da biste izgubili težinu, morate imati kalorijski deficit. Kada sam mršavila, nisam previše ograničavala ili izbacivala nijednu grupu hrane i imala sam dane kada nisam bila u kalorijskom deficitu.

To je značilo da sam gubila na težini sporije, ali mi je bilo lakše jer sam mogla da se držim svog načina života bez osećaja kao da nešto uskraćujem sebi.

Svu hranu u kojoj uživam, poput čokolade i kolača, jedem umereno, jer iako su manje hranljive, znam da uprkos tome i dalje mogu da napredujem.

Održavanje gubitka težine znači nastavak istog načina života

Nećete zadržati svoj gubitak težine ako se ne možete držati svoje metode na duže staze. To znači da ne treba da radite beskonačan kardio ili da ne jedete ništa.

Znala sam da ću, ako se vratim starom načinu života, povratiti težinu, pa sam promenila način razmišljanja o hrani i vežbanju.

Nekada sam o hrani mislila kao o „dobroj“ ili „lošoj“, ali sam naučila da nijedna hrana nije sama po sebi loša i da se sve može uklopiti u zdravu ishranu. Pronašala sam vežbe koje volim, a odlazak u teretanu je deo moje rutine kao i pranje zuba.

I dalje se trudim da pazim šta jedem i da vežbam oko pet dana nedeljno ako je moguće.

Proteini su ključni

Ishrana sa visokim sadržajem proteina je odigrala veliku ulogu u mom gubljenju masnoće.

Protein ima mnogo prednosti:

Drži vas sitim

Telo koristi više energije za varenje

Pomaže vam da zadržite mišiće dok gubite masnoću

Pomaže mišićima da se oporave nakon treninga

Moja težina i dalje varira

Postoje naporni periodi kada putujem i želim da se opustim malo više, pa ne  pazim previše na ishranu a takođe mi ni trening nije prioritet.

Sada znam da ako se moja težina poveća, to nije velika stvar, mogu da kontrolišem stvari i da posle toga skinem višak masti. Ovo me sprečava da brinem o promenama na mom telu.

Oslanjati se na vagu je greška

Naučila sam koliko broj na vagi može da varira iz dana u dan. Često ću se vagati ujutro nakon velikog obroka i biti dve kile teža nego prethodnog dana. Sada znam da je u pitanju težina vode, a ne masti.

Vagam se polu-redovno jer je broj za mene jednostavno najobičniji podatak.

Ne morate zauvek da pratite kalorije

Brojanje kalorija nije za svakoga, ali mi je pomoglo da naučim o veličinama porcija.

To je alatka kojoj mogu da se vratim ako želim, i sviđa mi se naučni pristup – znam da ću, ako jedem određenu količinu hrane, izgubiti ili dobiti na težini.

To nije nešto što bih radila na duže staze i znam da ne moram to da radim da bih održala svoju težinu.

Imati više mišićne mase pomaže

Ako imate više mišića na telu, povećava se bazalni metabolizam, što znači da sagorevate više kalorija u mirovanju.

Kada sam izgradila više mišića, otkrila sam da kada sam se izmerila posle, recimo, nedelju dana uživanja u hrani, moj stas se nije toliko promenio.

Samo vežbanje nije dovoljno

Istraživanja sugerišu da vežbanje može pomoći u održavanju gubitka težine, ali samo vežbanje neće sprečiti povratak kilograma. Konstantno sam vežbala pet godina, ali kada sam imala periode u kojima sam jela više kalorija, dobijala sam na težini.“

 

Bonus video: Joga vežbe

*

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram