Greška kod pripreme mesa koja može biti opasna po zdravlje

Podeli:
Piletina, meso, grilovana piletina
Foto: Shutterstock

Meso je sastavni deo ishrane većine. Bez obzira da li više volite da jedete piletinu, svinjetinu ili govedinu, ove namirnice su odlični izvori proteina, ali i riboflavina, cinka, vitamina B6 i gvožđa.

Međutim, meso ima i neke potencijalne zdravstvene rizike. Većina ljudi vodi računa da meso dobro zagreje pre konzumiranja, ali i da operu ruke odmah nakon dodira sa sirovim mesom jer ono može da sadrži bakterije poput salmonele, E. coli i listerije, piše punkufer.hr

Ne zaboravite i da operite tanjir ili dasku na kojoj ste držali komad sirovog mesa nakon što ste ga prebacili u tiganj, roštilj ili šerpu.

Ako kuvano meso vratite u isti neoprani tanjir na kome ste držali sirovo, bakterije se mogu proširiti na kuvanu hranu i ugroziti vaše zdravlje. Preporučuje se da uvek operete bilo koji deo kuhinje gde je stajao sirovi komad mesa.

Prženje na minimum masnoće i kuvanje mesa je, s druge strane, najbolji način za toplotnu obradu ove namirnice jer se u tim procesima gubi najmanje hranljivih materija.