Deset namirnica koje su spas kad vas boli grlo

Podeli:
Foto: Shutterstock

Bolu grlu je čest i neprijatan zdravstveni problem u hladnijim danima. Najčešći uzroci su virusi ili bakterije, ali iritacije grla mogu biti uzrokovane i pušenjem, suvim vazduhom ili alergijama.

Vrlo je bitno znati da je u većini slučajeva uzrok verovatno virus, kao i da pri takvim infekcijama antibiotici nisu od koristi. Upale popraćene peckanjem kod gutanja, crvenilom i suvim grlom možete izlečiti i sami, Ordinacija.hr.

Vratimo se na hranu koja vam možda nije na pameti ali je veoma važna u slučaju infekcije i morate da pazite da unosite kvalitetne namirnice ali koje vam neće zadavati bol pri svakom gutanju.

“Hrana bogata nutrijentima je najbolja pomoć“, savjtuje dr Sintija Li.

Ako ikako možete da probudite apetit, pokušajte u meni da uvrstite što više namirnica bogatih nutrijentima. Naravno ako je u pitanju virus, ne možete puno učiniti osim pričekati da prođe i piti puno vode. Sad kad je to rečeno, hrana koju jedete definitivno može ubrzati ozdravljenje.

Supa

Pileća supa nudi antiupalna svojstva koja olakšavaju simptome prehlade, tvrde naučnici. Dodatna su istraživanja potvrdila da aroma, začini i temperatura supe mogu da pročiste disajne puteve koji zadaju najviše problema.

Dr Gajl van Dipen kaže da je važno povećati unos tečnosti u organizam ako ste prehlađeni. Kada ste bolesni telo treba da nadoknadi izgubljenu tečnost, a topla supa radi baš to.

Iako nauka ne može da indetifikuje koji sastojci iz super pomažu u borbi protiv prehlada, verovatno se radi o njihovoj kombinaciji. Većina supa sadrži namirnice koje su pune nutrijenata – vlakana, vitamina C i antioksidanata koji jačaju imunitet kako bi se on lakše borio protiv simptoma prehlade.

Med

Med je glavni lek od davnina i to iz jako dobrog razloga.

„Moderna nauka je pokazala kako je med jako dobar kada nas napadnu razne infekcije, bakterijske i virusne, pa kao i kod upale grla“, kaže dr. Li.

Važno je samo ne preterivati jer prevelike količine šećera mogu oslabiti delovanje imuniteta.

Foto: Shutterstock

Jogurt

Prema objavama naučnika u časopisu European Journal of Nutrition, dnevna konzumacija jogurta može da ojača imunitet zbog toga što sadrži bakterijske kulture Lactobacillus bulgaricus i Streptococcus thermophilus.

Uz to nudi dobre količine kalcijuma, vitamina B i D te drugih nutrijenata koji deluju na imunološki sisitem. Proteini i zdrave masnoće takođe pomažu u borbi protiv virusa i bakterija. Uz to, hladna i nežna tekstura jogurta će se puno lakše progutati ako vas boli grlo.

Jaja

Jaja imaju vrlo neutralni teksturu, a ako ih pripremite na kajganu, neće vam smetati pri gutanju.

Dr Li smatra da zbog minerala poput cinka, gvožđa, selena i vitamina D i B pomažu u borbi protiv infekcija koja i uzrokuje bol u grlu.

Foto: Shutterstock

Pire

Ostavite koru kada kuvate krumpir jer je ona izvor magnezijuma, vitamina C i antioksidanata, koji su odlični za jak imunitet. Nemojte pire da jedete kada je vruć jer može dodatno iritirati grlo.

Sladoled

Hladan namirnice poput sladoleda mogu biti dobar odabir je će umiriti bol i čak umanjiti upalu. Naravno, ne smete preterivati jer sadrži puno šećera.

Smuti

Odličan napitak ako želite da unesete puno zdravih sastojaka u par gutljaja, a naravno neće vam pojačati bol pri gutanju. Koristite kelj, celer, bobičasto voće koje ne sadrži šećer a prepuni su antioksidanata.

Umesto soka od narandže, koristite celu jer je puna vitamina C i vlakana. Lekari osobama koje imaju grlobolju savetuju oko 3000 miligrama vitamina C u danu kako bi se imunitet što pre oporavio.

Foto: Shutterstock

Žele

Dr Li kaže da se radi o dobroj opciji kada vas boli grlo, a želite nešto slatko. Međutim, pošto sadrži dosta šećera, pripazite jer šećer opstruira delovanje imunog sistema koji učestvuje i u oporavljanu tkiva.

Foto: Shutterstock

Đumbir

Zahvaljujući antiupalnim svojstvima đumbir može pomoći kod boli u zglobovima i mišićima jer deluje kao analgetik. Neke novije studije čak tvrde da može ublažiti simptome artritisa.

Kod problema disajnog sistema, alergija, prehlada ili kašlja đumbir može biti koristan za poboljšanje prohodnosti, ublaživanjem simptoma stimulacijom sluznice.

Napravite čaj od đumbira za inhalaciju. Odlično ga je kombinovati s medom kako bi se antiupalni efekat udvostručio. Ako vam je zbog prevelikog lučenja sluzi iritiran želudac i osećate mučninu, đumbir i je i u ovoj situaciji najbolji lek.

Foto: Shutterstock

Ovsena kaša

Ovo je jedna od najboljih namirnica koje možete jesti ako imate bolno grlo, a kako se radi o namirnici nežne teksture, to je samo dodatna pogodnost.

Bogata je magnezijem, cinkom i antioksidantima koji će pokrenuti proces detoksikacije i rešiti se štetnih tvari iz tela.

***

Bonus video: Biljke za jačanje imuniteta

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram