Tragična priča o bjuti rutini generacije Alfa

Foto: DANIEL CONSTANTE/Shutterstock; Shutterstock; Printscreen/TikTok/kimandnorth; Printscreen/TikTok/garzacrew; Printscreen/TikTok/misspopsasa

Koliko godina ste vi imali kad ste dobili ili kupili prvi tonik i kremu za lice?

Ta krema za lice i losion su verovatno deo prve bjuti rutine koju su imale žene i devojke širom sveta. Sa generacijom Alfa, koja je stigla posle one koja pada pod slovo Z, stvari su se drastično promenile.

Generacija Alfa su svi koji su rođeni ili će tek biti rođeni između 2010. i 2025. Još uvek su deca, a najstariji tek navršavaju 12 godina. Oni nisu samo generacija koja odrasta s tehnologijom, već su izloženi društvenim mrežama pre nego što uspeju da podignu sopstvene glave. A kada je u pitanju lepota, sredstva za čišćenje lica i serume dobijaju u istom uzrastu u kom smo se mi igrali s Barbikama.

Kada pogledamo uticaj koji je generacija Z imala na našu rutinu nege, teško je zamisliti trend koji nisu oblikovali. Milenijalci su možda vaskrsli konturisanje, ali generacija Z nas je naterala da odbacimo korake za negu kože od 10 koraka radi modernije rutine i prouzrokovala je da trendovi kao što su „skin cycling“ i espreso šminka postanu viralni. Dakle, šta će deca influenseri doneti režimu lepote?

Možda je rođena s tim, a možda je i generacija A

Jedna anketa pokazala je da je 25% dece od 6 do 11 godina razgovaralo sa Amazonovom Alekom više nego sa svojim bakama i dekama. Čak 46% njih već ima aktivan nalog na društvenim mrežama, uprkos starosnim ograničenjima, tako da njihov angažman nije predmet rasprave. Na TikTok-u, #GenerationAlpha ima 29,2 miliona pregleda, a taj broj se iz dana u dan povećava.

@garzacrewGRW Koti for her Birthday Party! 🎉♬ original sound – Garza Crew

I ako ste vi primenjivali pristup „proba i greška“ u svojoj nezi kože dok niste naučili, Alfe odrastaju sa sistemima podrške u vidu veštačke inteligencije, agresivnim algoritmima, „preporučenim“ listama i onlajn zajednicama u kojima dobijaju odgovore na sve zagonetke koje se tiču lepote.

Oni već imaju i svoje omiljene bjuti influensere. Kardašijanke, koje su imale ogroman uticaj na društvenim mrežama kada su u pitanju lepota i telo, već guraju svoju decu da rade isto. Mala Nort Vest ima samo 10 godina, a stekla je slavu zahvaljujući svojim veštinama šminkanja.

U međuvremenu, njena rođaka, 11-godišnja Penelope Dizik je opsednuta negom kože. Obe uglavnom koriste brend za negu kože SKKN u svojim tutorijalima, koji drži Kim Kardašijan.

Na drugom mestu, @GarzaCrev je nalog koji vode majka i njene ćerke bliznakinje, sedmogodišnjakinje Heven i Goti iz Oklahome. Njihov sadržaj se kreće od Sephore do videa „spremite se sa nama“, i imaju preko 4,5 miliona pratilaca.

Eva Mai ima 10,8 miliona lajkova za svoje video zapise o nezi kože i životnom stilu, a @ivannamunoz5 (gde se pojavljuju sestre Kamila i Zoi, a nalog vodi njihova mama Ivanna) ima preko 614 hiljada pratilaca.

@ivannamunoz5 Skincare before bed! 🫧🧼 She’s in a great mood – dancing and everything. Lol! Its a long video, but I promise its a cute one! 😂❤️ #skincare #kidsskincare #CamilaChats #skincarefun ♬ original sound – Ivanna | Camila & Zoey’s Mom💕

Nije upitno da li bebe influenseri postoje, već treba razmisliti o tome koliko brzo će njihov uticaj dobiti zamah i mogu li da ga održe.

Bebina prva „bjuti rutina“

@misspopsasa Eva Mei’s skincare routine with @everedenbrand ✨🥰 she definitely looks forward to this everday now! #fyp #evereden #babyskincare ♬ original sound – Misspopsasa

A pošto već postoje influenseri generacije Alfa, pojavili su se i brendovi koji ih targetiraju. Milenijalci na primer imaju imaju Glossier u svojoj prepoznatljivoj ružičastoj boji, Gen Z ima zvezdane Florence by Mills i Rhode Beauty, a mi još uvek čekamo da vidimo koji brend će dominirati digitalnim novčanikom generacije A (ili njihovim milenijumskim roditeljima).

Jedan izveštaj rađen za marketare pokazuje da 57% 13-godišnjaka više voli da koristi ekološki prihvatljive kozmetičke proizvode. Američki Wonderverse Labs je jedan brend koji pogađa tu ciljnu grupu. Lansiran je ove godine i sebe definiše kao „brend za samopomoć generacije Alfa posvećen podučavanju zdravih rutina za decu“, i to sve u ekološkoj varijanti i bez testiranja na životinjama. Njihove maskote su slatke životinjice.

„Generacija Alfa još uvek pronalazi sebe, ali jedna stvar je jasna: oni mnogo uče putem društvenih medija i mnogo toga je prožeto manje bezbednim ili neefikasnim proizvodima. Pričanje priča i edukacija, ali ona zabavna su u našim srcima i želimo da pomognemo da se izgradi osnova za sve higijenske rutine dece“, kaže suosnivačica Wonderverse Labsa – Nikol Li.

Na starijem kraju spektra generacija Alfa je brend Indu. On ima „komitet za tinejdžere“ koji im pomaže da pristupe određenim demografskim podacima.

Brend nudi sve, od jastučića za čišćenje lica do hidratantnih krema, a sadržaj na društvenim mrežama prepun je tutorijala njihovog „tinejdžerskog komiteta“.

@wonderverselabs Daily face washing routines are an important for kids. But when to start?? While it will vary for every parent and child’s needs, it is important to wash away things like daily sunscreen, dirt and sweat. We have the Pawfect first cleanser for starting new skincare routines! Paw puff foaming face wash is gentle and fun for kids first foray into their life long hygiene routines. #healthyskin #skincareroutine #skincaretips #healthyliving #kidsskincare ♬ Face (Sped Up Version) – Alex Kehm

„Jezik kojim se obraćamo i ton proverava psiholog specijalizovan za tinejdžere“, kaže osnivačica Rina Hamer.

Uzimajući u obzir da skoro 40 odsto potrošača generacije Z preferira rodno neutralne kozmetičke proizvode, nije pitanje da li će ova generacija kupaca ulagati u negu kože, već da li će koncept proizvoda specifičnih za pol uopšte biti neophodan generaciji Alfa.

Uvod u antiejdž za decu

Postoje tipične, dugotrajne mantre za negu kože koje su bile inflitrirane u nekoliko generacija, a sve se odnose na borbu protiv prvih znakova starenja. Starenje je neprijatelj! Tako smo indoktrinirane. Sad imamo decu koja koriste serume pre nego što doguraju do dvocifrenog broja. Imamo i tinejdžerke u Srbiji koje krišom, sa 12 godina, odlaze na tretman za odrasle.

Preventivni antiejdž će možda biti sve manje u fokusu, ali stručnjaci veruju da fascinacija negom kože u tako mladoj dobi takođe može imati posledice.

„Moja glavna briga je da bi ovaj fokus mogao dovesti do nezdrave preokupacije izgledom i nerealnim očekivanjima. Naša koža je živ, dinamičan organ koji ima strukture poput pora i dlaka. Ako imamo 10-godišnjake koji ciljaju na ‘staklenu kožu’, njihova percepcija njihove kože će verovatno biti negativna. Tinejdžerske godine su izuzetno važne za razvoj imidža o sebi, a nametanje neverovatno visokih standarda u ovom uzrastu može biti štetno“, rekla je dermatološkinja dr Ema Vedžvort.

Lažnih informacija i u kozmetičkom prostoru ima jako mnogo. Pritom su deca i mladi ljudi ranjiviji.

„Povećanje svesti i znanja o sunčanju na primer, izuzetno su pozitivna i mogla bi da dovedu do smanjenja raka kože u budućnosti. Međutim, na društvenim mrežama ima toliko dezinformacija i mnogo više fokusa na izgled, a ne na zdravlje kože i to bi moglo biti štetno za mlade ljude“, kaže dr Vedžvort.

***

Bonus video:

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram