Najbolje namirnice za mame posle porođaja

Podeli:
Mama, majka, beba
Foto: Shutterstock

Saveti za ishranu nakon porođaja su uglavnom se fokusiraju na bebu, dok su mame nepravedno zapostavljene. Postoje određene namirnice koje su idealne za period nakon porođaja.

Dobra ishrana nakon rođenja bebe je presudna za fizički, mentalni i emocionalni oporavak. Adekvatna hrana takođe daje energiju za izazove koje donosi briga o bebi.

Pored toga, ishrana postaje jako važna tokom laktacije, jer se hranljive materije bebi prenose majčinim mlekom.

Konzumiranje hranljivih namirnica koje zahtevaju malo pripreme može biti spas za nove roditelje, piše Mind body green.

Apetit može i da poraste i da se smanji nakon porođaja, ali kakvo god vaše postporođajno iskustvo izgledalo, ovo je nekoliko zdravih namirnica koje će vam biti korisne.

Pistaći

Ovo je grickalica sa najviše proteina, koji pomažu vašem telu sa esencijalnim aminokiselinama. Pored toga, odličan su izvor vlakana i nezasićenih masti koji će vam pomoći da duže budete siti.
Idealna su zdrava grickalica za glad prilikom dojenja tokom noći. Takođe ih možete dodati u salatu, sladoled ili jogurt ili pomešati sa pesto sosem.

Tofu

Tofu je odličan izvor proteina za vegeterijance, kao i esencijalnih hranljivih sastojaka holina i lizina, koje je teže naći u biljnoj ishrani. Holin je važan za zdrave ćelije i razvoj mozga novorođenčadi, a telo stvara samo malu količinu. Bez obzira na ishranu, većina trudnica ne unosi dovoljno holina, koji se prenosi majčinim mlekom. Tofu poprima ukus gotovo svega i možete ga spremati na razne načine.

Ovas

Ovas je pun rastvorljivih vlakana, gvožđa, cinka i vitamina B i može biti odlična alternativa žitaricama za mame koje ne podnose gluten. Lako ćete napraviti kašu preko noći, možete dodati par kašika u smoothie, kao i da ga sameljete u ovseno brašno za pečenje.

ovsena kaša
Foto:Shutterstock

Avokado

Avokado je bogat energijom i može vam pomoći da duže budete siti. Takođe je prepun vlakana, zdravih omega-3 masti i antioksidansa rastvorljivih u mastima za koje smatra da mogu poboljšati kvalitet majčinog mleka. Osim toga, ukusan je na skoro svemu – tostu, tortilji, pasti.

Batat

Batat je ugljeni hidrat koji će vam pomoći da budete siti i obezbediće energiju za dojenje. Takođe je odličan izvor antioksidansa beta-karotena i vitamina C. Pecite ga ili punite ukusnim nadevima.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram