Fotka Kejt Mos dočarava kakvi ideali lepote se nameću ženama

Foto: Jean-Marc HAEDRICH / Sipa Press / Profimedia

Modni i bjuti brendovi se sve više okreću vrednostima poput inkluzivnosti, međutim i dalje na reklamama vidimo lica koja nam nameću idealne lepote koje retko koja žena može da dostigne. U doba Instagram filtera, to dodatno utiče na naše samopouzdanje i odnos prema telu. Nova kampanja Kejt Mos pokazuje šta je zapravo problem.

Najpoznatija manekenka na svetu je lice luksuznog brenda šminke, a njena fotografija izgleda besprekorno.

Njeno savršeno lice nema nijednu boru niti nepravilnost, jer je fotografija naravno obrađena da tako izgleda.

Da ne znamo da Kejt uskoro puni 48 godina, pomislili bismo da je na slici devojka koja ima maksimalno 30.

Pogledajte samo njen vrat – potpuno su ga „blurovali“.

Foto: Charlotte Tilbury/ MEGA / The Mega Agency / Profimedia

Kejt Mos je jedna od najlepših žena sveta, pa bi sigurno izgledala sasvim dobro i bez ovolikog retuširanja.

Poređenja radi, evo njene lepe, prirodne, realne fotografije sa jedne revije.

Foto: James Veysey / Shutterstock Editorial / Profimedia

A nerealna lice više ne vidimo samo u magazinima. Pomoću raznih opcija na društvenim mrežama, možete u trenutku da ulepšate svoje lice – toliko da pogled u ogledalo nikada nije donosio više nesigurnosti.

Barem jedna zemlja preduzima mere u pokušaju da ublaži posledice koju takva poređenja mogu da izazovu.

Norveška je usvojila zakon koji zahteva od kreatora sadržaja da otkriju kada su obradili fotografiju. Svaka fotografija na kojoj je „oblik, veličina ili koža tela promenjena retuširanjem ili drugom manipulacijom“ mora biti označena kao takva.

Obrazloženje zakona je da uređivanje fotografija koje nije naznačeno „igra na nesigurnost, lošu savest, nisko samopoštovanje ili doprinosi pritisku za savršenstvom“.

Srećom, na društvenim mrežama je sve više influensera koji pokazuju svoje telesne nesavršenosti – na primer, u Srbiji Jelena Dimitrijević razotkriva naličje Instagrama.

A ona je samo jedna od mnogih. Zato je uvek dobar savet da razmislimo kakav sadržaj pratimo na mrežama i budemo svesni kakav proces stoji iza besprekornih lica žena na reklamama.

***

Bonus video: Fatamorgana

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram