Psihološki trikovi koji garantuju pobedu u svakoj svađi

Postoje trikovi s kojima ćete uvek pobediti u svađi Foto:Shutterstock

Želite li da razrešite verbalni sukob u svoju korist? Poslužite se nekim od ovih trikova koji će ugasiti eksplozivne svađe i umiriti drugu stranu.

1. Potvrdite osećanja druge strane

Tokom žustre svađe, teško je biti ljubazan i govoriti lepe stvari o osobi s kojom se prepirete. Ali, ako želite smiriti situaciju, najkraći način da to učinite jeste ako potvrdite osećanja druge osobe.

Recite stvari poput: „Razumem zašto se tako osećaš“, ili „Svako bi se osećao tako u istoj situaciji“. Napetost će se vrlo brzo popustiti jer u većini slučajeva ljudi žele da drugi „čuju“ njihove probleme i da ih vrednuju, pišu Zadovoljna.hr.

2. Vodite svađu kao svaki drugi razgovor

Stručnjaci se slažu da je kvalitetna svađa otvoreni razgovor između dve osobe. Nemojte samo nizati optužbe i uvrede, slušajte šta vam druga strana govori. Ako dopustite svom partneru da se izrazi bez prekidanja, neće doći niti do eksplozivnih situacija.

3. Ne gubite živce

Želite da pobedite u svađi? Nemojte gubiti živce. Iako je tokom svađe teško zadržati hladnu glavu, pokušajte to ostvariti. Ako počnete ljutito da govorite drugoj osobi, razbesnećete je i rasplamsati svađu do novih neslućenih vrhunaca.

4. Raspolažite činjenicama

Pre nego što se upustite u svađu, prikupite sve relevantne činjenice. Tokom svađe ne želite da raspolažete netačnim informacijama jer ćete tako oslabiti svoje argumente i izgubiti.

5. Izbegavajte generalizacije

Nemojte se koristiti generalizacijama, jer nećete pobediti u svađi na taj način. Druga strana biće vrlo frustrirana ako joj prebacujete stvari s rečenicama koje počinju sa „Ti uvek“, ili „Ti nikad“.

6. Sagledajte stvari iz njihove perspektive

Najbolji način da smirite situaciju tokom svađe jeste da sagledate stvari iz perspektive druge osobe. To je i jedini način da smislite efektni kontraargument koji nema za cilj da ponizi, već razrešiti verbalni sukob.

7. Ne optužujte

Ljudi u svađama često „napadaju“ rečenicama „Ti si uradio ovo“, „Ti si uradio ono“ zbog čega ljudi imaju potrebu da se brane, a ne da reše problem. Umesto toga, upotrebljavajte JA-rečenice u kojima ćete objasniti zašto se osećate tako kako se osećate, bez dodeljivanja krivice drugoj strani. Ovo je istina mala, ali efektna lingvistička taktika koja donosi velike rezultate.

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram