Isprobala sam čuvenu strategiju „7 vrsta odmora“ koja pomaže da ne pregoriš

Isidora Atanacković foto: Privatna arhiva

Prvo i osnovno treba mi fizički odmor. Gle čuda!

Pošto sam uvek neispavana i umorna, sklona kašnjenju i uspavljivanju, svi su se složili da sam savršen kandidat da isprobam ovih čuvenih 7 zlatnih pravila odmora koji će od mene, umesto istrošenog pripadnika generacije na međi (jer nisam ni milenijalac ni generacija Z) napraviti radnika meseca.

Moj patološki ljubavni odnos sa krevetom i jastukom traje ceo život i nisam najsigurnija kad sam se poslednji put dobro naspavala – ili odvalim 14 sati ili odgovorno tvrdim da sam reinkarnacija Nikole Tesle (pa šta, i on je spavao samo 3 sata dnevno), te mi se tako dopala ideja da probam „7 zlatnih pravila koja menjaju život iz korena“- HA!

Dakle, čitam ja ovaj tvit i u sebi potvrdno odgovaram na pitanja izvesnog Bena. Vidim i da je i on u istom problemu kao i ja, a tvrdi da ga je ovo spaslo začaranog kruga burnouta i insomnije, te pročešljam malo ispod da vidim šta tačno savetuje, da se oprobam i ja.

Dakle, prvo i osnovno treba mi fizički odmor. Gle čuda.

Ben kaže da postoje dva načina na koja možemo da se kvalitetno odmorimo – pasivan i aktivan.

Pasivni način je da pokušamo da sklopimo 7 sati sna noću i da, ukoliko je potrebno, preko dana malo odmorimo.

Isidora Atanacković foto: Privatna arhiva

Što se tiče aktivnog načina odmaranja, trebalo bi da pokušamo sa masažom, istezanjem ili korišćenjem ergonomične stolice i radnog stola.

Ja sam se trudila da ove nedelje spavam ispravno i imala sam oko 8 sati noćnog sna, a što se tiče aktivnog odmora, potrudila sam se da se svako jutro isteglim kada ustanem. Nisam sigurna koliko mi je to pomoglo sa odmorom, ali me svakako ujutru brže razbudi.

Druga stavka na njegovoj listi je mentalni odmor.

Mentalno se umaramo kada se preopterećujemo razmišljanjem, pa je tako najbolje isprazniti glavu od svih nepotrebnih misli.

U tome mogu da pomognu pravljenje lista i planova, meditacija ili jasna granica između posla i slobodnog vremena.

Isidora Atanacković foto: Privatna arhiva

Pošto smatram da me liste i planovi još više opterećuju, htela sam da se oprobam u meditaciji, a pošto nikada nisam meditirala jer me malo smara, poslužila sam se Netflixom i njihovim Headspace Guide to Meditation serijalom koji je bio od pomoći.

Sledeći na listi je bio socijalni odmor.

Savet je da provedete neko vreme u druženju sa prijateljima i okruženi onim ljudima koji vam pune baterije umesto onih koji vam oduzimaju energiju.

Ovde je trebalo da se pozabaim preispitivnjem svojih odnosa, a meni je prijalo to što sam imala izgovor za druženje sa drugaricama.

Isidora Atanacković foto: Privatna arhiva

Kako biste se duhovno odmorili treba da učestvujete u nečemu što je veće od vas samih, preporučuje se volontiranje ili praktikovanje nekih verskih aktivnosti koje odgovoraju vašem sistemu vere.

Pošto nisam mogla da se posvetim volontiranju ili odlasku u crkvu na primer, ovaj korak sam malo preformulisala i umesto toga sam očistila ormane od nepotrebne garderobe koju ne nosim i odeću odnela onima kojima je potrebna.

Ovo mi je prijalo najviše od svega i moram da priznam da se dugo nisam bavila tako nečim, tako da ću sigurno na svakih šest meseci odraditi jednu reviziju ormana i višak odeće proslediti dalje.

Za čulni odmor Ben savetuje da prilagodimo okruženje tako da bude prijatnije našim čulima, potrebano je isključiti uređaje, napraviti atmosferu nekim prijatnijim osvetljenjem, isključiti notifikacije i prosto odmoriti čula koja su nam stalno napeta od korišćenja uređaja.

Ja sam jedno veče uspela da zaspim sa ugašenim televizorom i telefonom u drugoj sobi sa isključenim zvonom, prigušila sam svetla i napravila nešto drugačiju atmosferu.

Moram da priznam da sam imala poteškoća da se uspavam jer sam navikla da me uspavljuju zvuci mojih uređaja, ali kapiram da je ovakav san zdraviji i trudiću se da praktikujem ovo što češće.

Isidora Atanacković foto: Privatna arhiva

Za emotivni odmor treba da se okružite ljudima oko kojih osećate da možete da budete „oni pravi“ ili da posetite psihologa i sa njim porazgovarate o nečemu što vas muči.

Ovde sam rešila da provedem popodne vozeći bicikl, a psiholog je uvek dobrodošao u moj dom, a i dugo nisam bila, pa što da ne.

Kreativni odmor mi se najviše dopao od svega jer u njega spadaju stvari koje ja ionako skoro svakodnevno obavljam.

Provođenje vreme u prirodi i šetnja su stvari koje ja radim svako jutro i veče kada idem da šetam psa. Jutarnja šetnja razbistri misli i probudi me, dok me ova večernja dodatno umori za spavanje.

Isidora Atanacković foto: Privatna arhiva

Što se tiče moje presude nakon ovog nedeljnog eksperimenta, da li radi ili ne radi, mogu da vam kažem da je od mene dobio ocenu „ne radi“ ako pričamo o načinima koji treba da vam pomognu da se odmorite.

Neke od ovih stavki nekim ljudima mogu da padnu dodatno iscrpljujuće, kao što je provođenje vreme sa bilo kim ili obavljanje zadataka poput pravljenja listi i organizovanja planova, takođe, mnoge stavke sa spiska zahtevaju i vaše vreme, novac i posvećenost, a mnogi od nas su iscrpljeni baš zbog toga što u svom danu nemaju dovoljno vremena da se posvete sebi zbog posla ili kućnih obaveza.

Međutim, definitivno ova lista utiče na kvalitet života i sasvim sam sigurna da ukoliko bi se ove stvari praktikovale svakodnevno, kvalitet života bi vam se mnogo povećao, pa biste samim tim bili i manje iscrpljeni i umorni.

***

Bonus video: Joga vežbe

Pratite nas i na društvenim mrežama: