Stilistikinja naših najvećih zvezda je estradi donela Dior

Podeli:
Foto: Mina Dishlenkovich Moshi creative

Elena Nikolaevna je najuspešnija srpska stilistkinja, koja stoji iza 160 spotova i desetine modnih editorijala najvećih balkanskih zvezda. Ona je ta koja kreira imidž žena i muškaraca koje obožavaju milioni - i zaslužna je za modnu transformaciju estrade, koja nam se odigrala pred očima. Za Zadovoljna.rs otkriva kako zapravo izgleda njen posao, ali i u čemu grešimo pri odevanju.

„Doživela sam da mi je jedna pevačica, koja je baš estradna, tražila klasičan Dior iz pedesetih. Tada sam znala da sam uspela i da ima nade“, kaže Elena za naš portal – a ta rečenica najbolje dočarava u čemu je lepota njenog posla.

Iza većine modnih editorijala, spotova i reklama zvezdi poput Severine, Ane Nikolić, Emine Jahović, Breskvice, Tanje Savić stoji potpis Elene Nikolaevne.

Ona već dugi niz godina gradi svoje ime i uspela je da postane stilistkinja koju biraju najzvučnija imena srpske estrade.

Foto: Mina Dishlenkovich Moshi creative

Kako je raditi s najvećim zvezdama

„Ponosna sam što smo došli do tog stadijuma gde se ljudi ne plaše da se zezaju, budu kreativni, drugačiji. Fokusirala sam se na saradnju s javnim ličnostima jer imaju karakter, za razliku od onih iz sveta mode. Moj posao je bukvalno rad s ljudima: ja njih upoznajem, radim na njihovoj ličnosti, a onda na osnovu toga gradim njihov imidž. Na osnovu toga ko je njihova publika i na koji način komuniciraju s njima svoj vizual, tako gradimo i lik“, objašnjava Elena za naš portal.

Njen posao je dinamičan i uzbudljiv, tako da joj nijedan dan nije isti.

„Sve zavisi od toga šta se snima i šta se radi. Organizovala sam svoje vozače i asistente, pa više ne jurim za garderobom. To radim minimalno, a većinu vremena provodim na sastancima. Nekad je za organizaciju nekog snimanja potrebno 50 ljudi“, priča nam.

Foto: Mina Dishlenkovich Moshi creative

Elena kaže da svi misle da je njen posao lak i prelep, a ne shvataju kako je kad radiš s ljudima koji su ogromne zvezde, a u Srbiji si veoma limitiran s garderobom.

„Moram da proizvedem materijal koji ne postoji u Srbiji i svaki put moram da smislim nešto što ta osoba nikad nije nosila – i to mora da ima smisla. To nije kao: ‘Sad ćeš ti da obučeš ovu haljinu’. Mi gradimo neki karakter, poprilično je kao građenje lika iz filma ili serije“, objašnjava.

Foto: Mina Dishlenkovich Moshi creative

Najveći izazov joj je kada radi s nekim ko ima godine karijere i već ima izgrađen stil, a treba da se menja.

„To je uvek teže nego raditi s mladom osobom koja se tek gradi. Uvek je teže i raditi s osobom koja nije u konfekcijskoj veličini. A najlakše je raditi s ljudima koji znaju kako da nose garderobu – a sa onima kojima to nije primarno, to je dosta teže. Ali bih se smorila da radim samo lake poslove“, priznaje.

Foto: Mina Dishlenkovich Moshi creative

Kako se stvaraju modne ikone Balkana

Elena se trudi da na sceni napravi spektakl koji se očekuje od njenih klijenata – a kaže da ima sreću da dizajneri s kojima radi prihvataju njene lude ideje.

„Sada sam dobila genijalnu haljinu od Amine Hasanbegović koju je radila specijalno za Severinu. Pre toga je napravila haljinu od 20 metara svile isto za Severininu reklamu. To su komadi koji u inostranstvu koštaju 20. 30 hiljada evra – a žena je to izvela za tri, četiri dana“, otkrila nam je.

Među prvima je pokrenula „custom made“ momenat u Srbiji – i to najviše voli, da s dizajnerom osmisli siluetu u kojoj je zamislila neku pevačicu ili glumicu. Ispričala nam je i ko su za nju ikone mode na Balkanu.

„Modu je kod nas devedesetih definisala Slađana Milošević, Severina je tada bila jako kul. Obožavam Bebi Dol, ona mi je uvek bila preslatka. Milena Dravić je uvek bila stilizovana. Volim Zoi, Elenu Kitić, Senidu, Sara Jo mi je preslatka. Volim Marinu Visković i Editu, s kojima više ne sarađujem ali ih svakako volim“, kaže Elena.

Foto: Mina Dishlenkovich Moshi creative

Modni grehovi na ulicama Beograda

Elena ne podnosi uniformisanost na ulicama srpske prestonice, a ne dopada joj se ni što ljudi pokušavaju da izgledaju kao da imaju mnogo novca – a postignu suprotan efekat.

„Tu su loše kopije, za koje se iz aviona vidi da su kupljene na buvljaku. Nemam ništa protiv pokušavanja da izgledaš bolje, ali ne moramo da izgledamo jeftinije. Bolje da nosite neku kul Zara torbu nego lažnu Gucci“, kaže.

Foto: Mina Dishlenkovich Moshi creative

Uvek joj smeta kad ljudi ne oblače garderobu koja im stoji, odnosno ne pristaje fizički. Takođe, odbija je i preterana vulgarnost.

„Ne volim gastarbajterske fazone – odvratne Philipp Plein, Dolce & Gabbana i Versace printove koji izgledaju kao dva dinara. To mi je uvek gadno da vidim na muškarcima, zauvek. Ne volim kad devojke previše nose bruseve kao da je to garderoba. Kada nose veš, a to nije obučeno u nekom kul, možda rokenrol fazonu“, jasna je.

Foto: Mina Dishlenkovich Moshi creative

Kad baš ne znamo šta da obučemo, Elena uvek predlaže haljinu koja lepo stoji, nigde ne žulja i ne smeta.

„Ili samo popiti čašu vina, opustiti se malo i ostati kod kuće“, našalila se.

Foto: Mina Dishlenkovich Moshi creative

Što se tiče njene „modne uniforme“ u kojoj se oseća najprijatnije, recept je vrlo jednostavan – i beskrajno šik.

„Klasične male Chanel cipele, crne farmerice i bela košulja i naočare – zauvek. To sam nosila celo leto. S dobrom italijanskom cipelom i dobrim naočarima, mogu i Zara pantalone i muška košulja – i nemate nikakav problem u životu“.

***
Bonus video:Modni trikovi koje možemo da ukrademo sa Nedelje mode u Parizu

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram