Povampireni fanovi Phoebe Philo kao na iglama iščekuju povratak svoje boginje

Foto: Java / Zuma Press / Profimedia, El Universal / Zuma Press / Profimedia, JEAN-PIERRE MULLER / AFP / Profimedia,

Žena fenomen.

Prošlo je pet godina od kada je Phoebe Philo napustila brend Celine. Od tada svaki trag joj se gubi, a armija žena koje su opsednute njenim dizajnom iščekuje veliki povratak. Jun prošle godine im je zato bio poput praznika – Phoebe je najavila povratak modi, kroz liniju koja će nositi njeno ime.

Phoebe Philo
Phoebe Philo, Foto: David Fisher / Shutterstock Editorial / Profimedia

Od tada, modni magazini i njeni super fanovi se pitaju – da li je ovo sezona u kojoj će se boginja mode vratiti?

„Da li će nam vratiti svoju viziju pametne, odrasle, ne preterano ženstvene ženstvenosti da se kao mrvice hleba razbaca po gradskom trotoaru za izgladnelim golubovima mode? Oni guguču u direktnim porukama na Instagramu: ‘Šta ste čuli?'“, piše tim povodom New York Times.

Uprkos svemu, Fibi, kako sebe naziva gospođa Philo, nije se vratila tokom 2022.

To nije sprečilo opsednute fanove da nastave da se oduševljavaju. Tokom četiri dana protekle Nedelje mode u Parizu, u izložbenom salonu u blizini Trijumfalne kapije, Re-See kompanija za preprodaju luksuzne robe, organizovala je prodaju 200 odevnih komada iz vremena Phoebe Philo u Celine.

Na sajtu Resee.com, Phoebe era Celine je jedna od tri najprodavanije marke, iza Chanela i Hermesa. Sabrina Maršal osnivačica tog sajta, rekla je da je gospođa Philo „prvo razmišljala o ženi, a zatim o dizajnu. Ponekad dizajneri zaborave na ženu.“

Sofija Bernardin koja je sa Sabrinom osnovala Re-See, rekla je da je pronašla novi ugao posmatranja gospođe Philo dok je pripremala prodaju u Parizu koja se nastavila od 9. oktobra online sa dodatnim komadima.

„Nikada nisam izjednačavala njene komade sa senzualnim. Uvek sam ih izjednačavala sa sposobnošću da se prilagode zaposlenoj ženi koja je u pokretu. Ali kada sam sve ovo videla zajedno, osetila sam nešto veoma senzualno“, rekla je gospođa Bernardin, pokazujući na police sa stvarima od pamuka u kaki boji, štampanu svilu, kožu,…

Martina Lohof, kreatorka Old Celine Archive Instagram naloga na kom se veličaju, ali i prodaju komadi iz tog perioda, pomogla je u organizaciji prodaje sa Re-See.

Gospođa Lohof živi u Dortmundu, u Nemačkoj, i sakuplja Celine od 2013. godine. Kako je rekla – gospođa Philo za nju predstavlja to kako bi volela da se oseća kao žena – prijatno u svojoj koži. Ona je poslala više od 100 svojih stvari na rasprodaju u Parizu, iako ih kod kuće ima još 100.

Ovaj događaj je privukao i modne urednike, dizajnere, modele, stiliste.

Inventar je uključio komade iz svake od godina koje je Phoebe Philo provela u Celine, od uglađenih, praktičnih i neutralnih iz sezone proleće 2010. do neobičnih, razigranijih iz 2018. Cena većine odeće bila je između 500 i 2.500 evra, sa izuzetnim komadima kao što je kaput od nerca koji je koštao 12.000 evra. Mnoge stvari su bile nenošene, poput para zlatnih minđuša sa metalnim kuglicama koje je Mišel Obama nosila 2016. za naslovnicu časopisa T, koje su se prodale prvog dana rasprodaje za 590 evra.

Aljavhara Al Mahdi, koja vodi butik u Kuvajtu sa svojom majkom, dodala je tri stvari – cvetni blejzer, bež suknju i kožnu haljinu iz svoje kolekcije od oko 30 komada Old Celine.

„Sve što sam u prošlosti kupila od Phoebe ostalo je u mom ormaru, ostalo je relevantno, bilo je kul, ali nije u trendu“, rekla je ona.

Neke „fibifilke“ su rekle i da kada su ovi predmeti prvobitno bili u prodavnicama, nisu mogle da ih priušte. Sada su dostigle tačke u svojim životima i karijerama u kojima mogu da potroše mnogo novca – recimo 1.900 evra za parče novije modne istorije, poput crne pletene suknje sa resama sa visokim prorezom iz 2015.

To je bila jedna od dve suknje koje je kupila Džesika Vilis, jedna od vodećih žena sajta The Cut. Druga je bila plisirana bela suknja sa apstraktnim slikarskim dezenima i mrljama iz kolekcije za proleće 2014. godine.

„Bila sam slobodnjak i švorc kada je to prvobitno izašlo i od tada živi u mojoj glavi“, rekla je ona.

Sve ovo je dovoljno da se zapitate – kako je tačno, gospođa Philo uspela da istovremeno postane boginja ženske mode, a da ne bude poznato ime.

Aleksis Novak iz Tab Vintage u Los Anđelesu, kolekcionarka koja nije uspela da stigne na prodaju je pokušala da odgovori na to pitanje.

„Fibini komadi mi omogućavaju da obučem nešto neočekivano bez privlačenja pažnje. To je kao neko malo namigivanje“, rekla je.

Linet Najlander, izvršna urednica i direktorka magazina Dazed se ipak „malo izbezumila“ zbog cene crne haljine sa resicama koju je kupila na rasprodaji u Parizu. Ipak, rekla je da se „oseća odlično“ kad sagleda širu sliku o tome šta je kupila.

„Ona je bila neko ko je ušao u naše cipele. Razlog zašto je Celine iz ere Phoebe i dalje aktuelan je jer su te stvari napravljene za žene s ženske tačke gledišta i to do najsitnijih detalja –  koliko su joj široki prorezi za ruke, činjenica da je uvek spajala stvari sa patikama… To je žena koja nema životni stil ‘od ivičnjaka u taksi’. U metrou sam, znojim se, ali ipak želim da izazovem neki osećaj fantazije. Fibi je bila majstor baš za to“, objasnila je Najlander.

Sad samo još ostaje da Phoebe Philo zaista izađe iz ilegale. Nadamo se da za to nećemo morati da čekamo predugo.

***

Bonus video: Kako u beogradskom ateljeu nastaje jedan šešir