Neverovatne priče o čuvenim Cartier satovima koje nose najbogatije žene na svetu

Foto: Janet Mayer / SplashNews.com / Splash / Profimedia; cartier.com

Retko koja stvar ostaje predmet žudnje toliko dugo kao Cartier satovi.

Baignoire de Cartier

Cartier
Foto: akg / van Ham / Saša Fuis, Köln / akg-images / Profimedia

Ovaj model je dobio ime od francuske reči za kadu, zbog svog glatkog ovalnog oblika.

Ranu verziju sata osmislio je Luj Kartije još 1912. godine i poklonio je jednoj od svojih najvažnijih klijentkinja, ruskoj vojvotkinji Mariji Pavlovnoj.

Tek 1958. godine je nazvan Baignoire. Tokom godina je menjao veličinu i oblik. Omiljen je među starijim francuskim glumicama poput Katrin Denev i Žane Moro, ali ga oko zgloba nosi i Kendal Džener. Danas je dostupno oko 11 varijacija Baignoira, a neki su ukrašeni dijamantima. Cena se kreće od  7.500 do 112.000 dolara.

Crash Cartier

Sat
Foto: Loupe This / Ferrari / Profimedia

Haštag Crash Cartier na TikToku ima više od 47 miliona pregleda. Kad pogledate ovaj sat pomislićete da ko god da ga je dizajnirao, bio je inspirisan delom Salvadora Dalija „Upornost sećanja“ iz 1931. Zapravo postoje dve verzije priče o Cartierovom satu Crash, a zajedničko za obe su dve saobraćajne nesreće.

Prva legenda kaže da je u Londonu 1960-ih jedna dama ušla u Cartier da pita da li se njen model sata Bagnoire, oštećen u nesreći, može popraviti. Sat je bio u poluistopljenom stanju. Druga legenda kaže da je potpredsednik kompanije takođe sredinom šezdesetih izgubio život u saobraćajnoj nesreći. Njegov auto je zahvatio plamen, a zlato na satu koji je nosio se istopilo. Ipak, unuka Žan-Žaka Kartijea je demantovala obe priče čija je glavna teza da je Crash zapravo nastao kao izduženi Bagnoire. Čuvena aukcijska kuća Sotheby’s tvrdi da na svetu postoji samo dvanaest originalnih komada Crasha, prepoznatljivih po tome što su potpisani sa Cartier London. Sat je, zapravo, rođen 1967. godine u engleskom sedištu brenda, kada su tri kompanije u Njujorku, Londonu i Parizu još uvek radile odvojeno i nezavisno.

Tečno nadrealistički dizajn je nedavno oživeo, ali je TikTok, trenutno najveći inkubator trendova, učinio da Crash Cartier postane izuzetno popularan. Bilo da se radi o ljudima koji samo pričaju o njemu kao o novoj opsesiji do onih koji traže kopiju za sebe, ovaj haštag je dostigao 47 miliona pregleda. Nose ga Kanje Vest, Džej Zi i Kris Džener ali je za iznenadnu popularnosta Crash-a zaslužan najviše reper, producent i dizajner Tyler, The Creator. U spotu Lumberjack i na omotu svog poslednjeg albuma on nosi baš Crash Cartier.

Opsesija TikTok generacije ovim satom je verovatno samo deo oduševljavanja Old Money estetikom. I nemojte ga tražiti na Instagramu, jer tu #CrashCartier ima jako malo objava. Inače, jedan od poslednjih Crash satova prodatih na aukciji kupljen je za oko 1,5 miliona evra. Da li je moguće da je tolika cifra dostignuta zahvaljujući TikTokerima? Iznenadili biste se koliki uticaj trendovi sa te društvene mreže imaju čak i na bogataše.

Tank

Cartier
Tank, Foto: Cartier

Stariji od jednog veka, Cartier Tank izdržava test vremena. Omiljen je i muškarcima i ženama, nosile su ga mnogobrojne zvezde, od Kerija Granta i Hamfrija Bogarta do Anđeline Džoli, Megan Markl, Mišel Obame i princeze Dajane. Pre šest godina Kim Kardašijan je na aukciji kupila zlatni Tank koji je pripadao Džeki Kenedi i platila ga je 379.500 dolara, a onda ga je nosila sledeće godine u Beloj kući.

Dizajniran 1917. godine od strane Luisa Kartijea i odražavao je pogled odozgo na tenk iz Prvog svetskog rata, sa brojačem minuta koji podseća na šine, rimskim brojevima i plavim kazaljkama. Cena? Najjednostavniji model sa kožnom narukvicom je 3.000 dolara, a zlatni Tank Franaise je 26.000 dolara.

Ballon Bleu de Cartier

cartier
Foto: Cartier

Elegantan i jednostavan, Cartier’s Ballon Bleu ide uz sve. Princeza Kejt Midlton uparila je svoj čelični model (poklon za treću godišnjicu supruga princa Vilijama) sa uskim farmerkama i majicom na pruge na jednoj dobrotvornoj polo utakmici.

Cartier
Foto: Jack Hill-The Times/POOL supplied by Splash News / SplashNews.com / Splash / Profimedia

Oskar Ajzak ga je nosio uz odelo na Venecijanskom filmskom festivalu. Sat je lansiran 2007. godine i brzo je postao jedan od najprodavanijih modela.

Cena u zavisnosti od modela se kreće od 6.000 dolara do 41.000 dolara.

***

Bonus video:

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram