Tihi luksuz: Modni trend za ljude koji stvarno imaju stila i ne žale novac

Podeli:
Foto: Hanna Putylina / Shutterstock Editorial / Profimedia

Vrede svaki dinar.

Modni stručnjaci su izmislili termin „tihi luksuz“ namenjen svima koji ne vole da ističu marke, a koji se bazira na visokokvalitetnim, savršeno skrojenim komadima odeće koji nikada neće izaći iz mode – i zbog toga se i te kako isplati dati novac na njih, umesto stvari koje bacate nakon samo jedne sezone.

Tihi luksuz teži da se drži podalje od sintetičkih materijala i vrištećih logotipa ili monograma. Komadi su obično napravljeni od materijala kao što su pamuk, koža, kašmir, merino vuna i svila.

Ovo su neki od brendova za koje možda niste čuli – a nude upravo to.

Loro Piana

Loro Piana je italijanska modna kuća koja zadnjih 98 godina na tržište stavlja neke od najkvalitetnijih high end komada od vune i kašmira. Najveći su proizvođač kašmira na svetu i najveći kupac najfinije vune. Za razliku od nekih čuvenih italijanskih brendova, oni nisu ni približno poznati ni izvikani, barem ne među prosečnim potrošačima. Svako ko je upućen u svet mode, zna da je Loro Piana prva stanica na putu do kvalitetne garderobe. Odličan su izbor za kvalitetne kapute ali i pantalone i polo majice. Samo se nemojte iznenaditi cenama jer iako nisu toliko izvikani, za njihove komade ćete morati da izdvojite više hiljada evra.

Loewe

Loewe dolazi iz Španije, a ujedno je jedan i od najstarijih aktuelnih brendova. Osnovan je 1846. godine i trenutno je najstarija modna kuća koja pripada LVMH grupaciji. Njihova sz specijalnost kvalitetni kožni komadi, tako da su idealno mesto za opremanje s torbicama i cipelama. Nude i širok odevni asortiman. Njihovi komadi popularni su među članovima španske kraljevske porodice, a nosile su ih i mnoge stare holivudske zvezde poput Rite Hejvort i Sofije Loren. Ako želite pravi old money izgled, Loewe ja pravi put do toga, a nešto poput kvalitetne kožne torbice platićete par hiljada evra.

Brunello Cucinelli

Relativno nov član italijanske modne scene jeste brend Brunello Cucinelli, osnovan 1978. Posebnost ovog brenda leži u njihovom humanističkom pristupu modi pri kojem zahtevaju najviše standarde kvaliteta u svakom koraku izrade svojih komada. Zanimljivo je to da sam Cucinelli lično putuje svake godine u planine Mongolije kako bi kupio kašmir direktno od njegovih izvornih proizvođača od kojeg se zatim u Italiji ručno izrađuju odevni komadi. Takođe, 20% svog profita doniraju, a svojim radnicima isplaćuju plate 20% iznad proseka za tu granu industrije. Ako ste protivnik modernog fast fashion konzumerizma, onda je brend poput Brunella Cucinellija idealan izbor za vas koji zaista opravdava cene od nekoliko hiljada evra po komadu odeće.

The Row

Najnoviji i najsvežiji od brendova na listi jest The Row. Osnovale su ga 2006. dve popularne sestre – Meri Kejt i Ešli Olsen. Iako su prve asocijacije na proizvodima, čiji su vlasnici poznate ličnosti, razmetljivost i isticanje, kada je u pitanju The Row, situacija je suprotna. Njihovi komadi vrhunac su minimalizma i jednostavnosti. Osmišljeni su kao bezvremenski, funkcionalni komadi za svakodnevnu ženu, a za njihove komade od svile i kašmira budite spremni da ispraznite novčanik.

Bonus video: Predstavljeni novi modeli modne kuće Gotije na Nedelji mode u Parizu

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram