Najbolji trik za negu kože je da budeš bogata

Lice
Foto: Anna Webber / Getty images / Profimedia

Ne trljaj lice novcem.

Novinarka sajta The Atlantic Amanda Mal napisala je zanimljiv osvrt na vezu između bogatstva i savršenog tena. Prenosimo njen tekst.

„Kao dugogodišnja stanovnica Njujorka, počela sam da igram jednu igricu kad se nađem u jednom od posebno glamuroznih kvartova Menhetna: ‘Poznat ili samo bogat?’

Da biste se igrali, sve što treba da uradite je da primetite neku osobu i pokušate da skapirate da li vam je zapela za oko jer je poznata. Mislićete da je poznata. Ali češće će to biti obična osoba koja izgleda kao slavna ličnost, sa onim uglađenim sjajem kakav uvek imaju. Ako dovoljno igrate ovu igru, na kraju ćete shvatiti da vam se ne čini da su poznati samo zbog skupe odeće ili jer liče na slavne. Tu je i glatki izgled njihove kože bez pora, ujednačen ten. Bogati, i oni koji su poznati i koji nisu, imaju tendenciju da budu vidljivo dobro hidrirani.

Opšta narodna mudrost nege kože ima dva jednostavna koraka.

Korak 1: Radite zdrave stvari. Čistite lice, izbegavajte sunce, ostanite hidrirani, nosite kremu za sunčanje i spavajte dovoljno.

Korak 2: Nanesite pravu kremu na lice, u obliku kreme i seruma. Ovaj savet se iznova ponavlja u ženskim medijima, sa gotovo religioznim autoritetom. Ako nađete pravi kozmetički proizvod i život ste podredili nezi kože (Bez alkohola! Bez mlečnih proizvoda! Ne uživajte ni u čemu!), tada ćete biti nagrađeni sjajem mladih i pravednih.

Kortni
Foto: BACKGRID / Backgrid UK / Profimedia

U ovim savetima ima i malo lukavstva. Smernice obično dolaze od bogatih, koji imaju sav pristup na svetu najboljim proizvodima i tretmanima za kožu, i imaju tendenciju da prenaglašavaju važnost životnog stila dok pod tepih guraju stvarne troškove petljanja sa hemijom koju stavljate na lice. Slavne ličnosti ne bi bile tako naverovatno lepe bez dermatologa, estetičara i žena iza kozmetičkih pultova u Bergdorf Goodmanu. Možete piti koliko god želite vode i nositi kremu za sunčanje, ali najefikasniji trik za negu kože je da budete bogati.

Moralni oreol oko „dobre kože“ nije slučajnost. Ponašanje povezano sa jasnim, ujednačenim tenom zahteva od onih koji to žele, da odbace hedonizam na način koji je još uvek duboko ukorenjen kao poželjan u američkoj kulturi. To što su bogati ovladali lepotom, jača kapitalističke predstave o uspehu i tome ko ga postiže (asketa, posvećena i vredna).

To je otkrila i novinarka Jaia Sakena kada je istraživala veze između kvaliteta kože i siromaštva.

„Pretpostavljamo da su oni na vrhu tamo jer su uradili nešto kako treba. A ako imaju ravne zube, zategnuta tela i glatku kožu, to mora da je i ‘tačno’. Nije da mislimo da je loša koža moralni nedostatak. To je ono što mi mislimo da je siromaštvo“, napisala je ona.

sastojci preparati
Foto: Vogue / Ferrari / Profimedia

Možda su zato bogate manekenke i glumice i mediji koji ih uzdižu, toliko posvećeni ideji da se ti rezultati moraju zaraditi posvećenošću, a u stvarnosti se obično kupuju novcem. Obični ljudi su gladni informacija o tome kako su bogati i lepi postali takvi, što znači da skoro svi mediji redovno objavljuju liste saveta i trikova modela i glumica. Urednicima i novinarima koji se bave lepotom, kao i poznatim ženama, nije misterija da je odgovor kombinacija mladosti, genetske sreće i pristupa skupim proizvodima, tretmanima i kozmetičkim dermatološkim procedurama kojima se malo ljudi izvan njihovog sveta može nadati i iskusiti ih. Ipak, priča sa desetak dvadesetogodišnjakinja koje bi otkrile sve o svojim skupim laserskim tretmanima bila bi previše depresivna za žene koje to čitaju, a s druge strane previše neprijatna za one „profesionalno lepe“ da to priznaju.

Na primer, u članku Elle magazina iz 2016. koji je ispitivao 17 Victoria’s Secret modela, njih osam je pohvalilo životne navike kao što su pijenje vode i vežbanje, uz još nekoliko jeftinih trikova koji pomažu, poput trakica za pore u apotekama. Niko od njih nije pomenuo Mziju Šiman, koja brine o nezi kože Victoria’s Secret modela. Tretmani za lice u njenom njujorškom SPA startuju od 200 dolara, a naprednije usluge nude zatezanja uz pomoć LED svetlosnog kreveta ili električne mikro-struje.

Foto: Credit line: Vogue / Ferrari / Profimedia

Čak i ako se odreknete visokotehnološkog tretmana i izbegnete probleme sa kožom kao što su cistične akne ili dermatitis, za koje Sakena primećuje da obično zahtevaju intervenciju skupog dermatologa, sam režim nege kože može postati veoma skup, veoma brzo. Into The Gloss, sajt za lepotu čija popularna serija The Top Shelf traži od uticajnih ljudi da detaljno opišu apsolutno sve što rade na svojoj koži i kosi, pruža čitaocima pogled na niz usluga i proizvoda potrebnih da slavni i bogati izgledaju kako izgledaju. U jednoj epizodi manekenka veteranka Angela Lindval, navodi proizvode za negu kože koji koštaju do 629 dolara, od kojih većina dolazi u malim pakovanjima koja se brzo prazne. Ovaj raspon cena je tipičan za The Top Shelf.

Džej Lo
Foto: BACKGRID / Backgrid UK / Profimedia

Kada imućni ljudi navedu samo jedan trik koji navodno deluje kao magija, obično im to traži neki sajt koji prodaje ili posreduje u prodaji krema, seruma i pilinga vrednih stotine dolara. Čak i ako ste posvećeni jeftinim alternativama, pokušaji i greške u pronalaženju onoga što radi za vašu kožu će se samo gomilati i verovatno ćete ostati bez nekih posebnih sastojaka koji ciljaju na probleme kao što su bore ili hiperpigmentacija.

To ne znači da ishrana svežom hranom, puno vode i osam sati sna svake noći ne utiču na izgled vaše kože. Studije su pokazale vezu između sva tri i fizičkog izgleda, i one će pomoći većini ljudi da postignu skroman cilj – da izgledaju pristojno, možda i dobro. Međutim, osim ako niste veoma mladi i genetski nadareni, samoodricanje neće dati rezultate koje obećava. Samo neki ljudi imaju pristup ishrani sa svežim voćem i povrćem. Samo neki ljudi imaju poslove sa rasporedom koji im omogućava kvalitetan san. Samo neki ljudi mogu da piju kvalitetnu vodu koja im izlazi iz slavine.

Koža je najvidljiviji dokaz čovekovog stila življenja, a to postaje istinitije kako ljudi stare. Proteklih nekoliko godina kozmetička industrija doživljava procvat, jer su najstariji milenijalci ušli u svoje pozne 30-te i proživljavaju dramu s borama oko očiju. Vrlo brzo im fensi kreme neće biti dovoljne da postignu vidljive rezultate, jer koža gubi volumen kako telo stari, bez obzira na to koliko su vaše kreme i serumi dobri. Tada dolaze fileri i botoks, a visoke cene tih tretmana produbljuju klasne razlike samo jednim pogledom na stanje kože dotične žene ili muškarca.

Mejnstrim mediji koji se bave lepotom će nastaviti da prenose savete i trikove mladolikih i bogatih. Od nečeg mora da se živi, a žene širom sveta vole da veruju da je zaranjanje lica u kockice leda zaista jedina tajna mladolikosti Dženifer Lopez. To je ono što nam treba. Filozofija „mogu ja to i s praznim novčanikom“ je ponekad spasonosna, čak i ako nije istinita.

***

Bonus video: Tretman lica korom banane

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram