Istina o brendu koji vole bogate Srpkinje: Šta Louis Vuitton ne želi da znate

Foto: Louis Vuitton via BestImage / Bestimage / Profimedia

Louis Vuitton spaljuje svoju robu u vrednosti od nekoliko miliona dolara.

Kada razmišljamo o luksuznim brendovima poput Louis Vuitton-a, luksuz i ekskluzivnost su među prvim asocijacijama koje nam padaju na pamet. Kako bi taj imidž i održali, neki brendovi se trude da učine svoju robu što manje pristupačnom.

Radnje se otvaraju samo na ekskluzivnim lokacijama, cene su paprene, a rasprodaja nema, ali u tu priču ulazi još jedan element o kom većina nas ne razmišlja – šta se događa s proizvodima koji se u tim uslovima ne prodaju? Ako ste pomislili da ćete neku manje popularnu LV torbicu kupiti na sniženju, pogrešno ste mislili jer se takva roba prema pravilima ove kompanije – spaljuje.

Zašto Louis Vuitton spaljuje svoju robu?

Iza ove neobične prakse stoji nekoliko razloga, a Louis Vuitton nije jedini koji je primenjuje. Ljubiteljima visoke mode odavno je poznato da dizajnerske modne kuće redovno spaljuju i uništavaju sopstveni inventar. Ovo su tri glavna razloga zašto to radi i Louis Vuitton.

Zadržavanje ekskluzivnosti

Većina brendova robu koja se ne proda, stavi na razne rasprodaje, sniženja i outlete i već smo svi dobro upoznati s tim da ostaci stare kolekcije na kraju sezone budu na velikim sniženjima. Louis Vuitton ovo želi izbeći pod svaku cenu te oni rasprodaje nemaju, a evo i zašto.

Foto: GUILLAUME SOUVANT / AFP / Profimedia

Dizajnerska roba privlačna je i zbog toga što nije lako dostupna, odnosno ne može je imati svatko. Ako ste gledali popularni film „House of Gucci“ s Lejdi Gagom u glavnoj ulozi, prisetite se scene u kojoj njen lik besno reaguje kada saznaje da se na ulicama prodaju lažne Gucci stvari jer njena spremačica ima istu torbu kao ona.

Koliko god to zvučalo ružno, veliki deo kupaca luksuzne robe ne želi deliti svoj imidž sa srednjom klasom. Louis Vuitton želi da svi njihovi kupci dobiju robu po istim cenama, a kada uzmemo u obzir da su te cene visoke, čime se efektivno sprečava pojava kupaca koji nisu imućni, jasno je da je ovde reč o očuvanju ekskluzivnosti, prenosi ženskirecenziraj.

Sprečavanje krađe

Drugi razlog puno je praktičniji i smisleniji od prvog i tiče se logistike. Čuvanje velike količine neprodane robe visoke vrednosti stvara savršenu metu za lopove, smatra Louis Vuitton. Kako bi kontrolisali količinu robe u skladištu i izbegli njeno gomilanje, dobar deo spaljuju.

Foto: Francis Joseph Dean/Dean Pictures / Alamy / Alamy / Profimedia

Iako i krađa i spaljivanje robe na prvi pogled imaju isti ishod, LV krađu ipak žele izbeći po svaku cenu. Kada bi bila ukradena, originalna Louis Vuitton roba preplavila bi crno tržište što bi zasigurno uticalo na status brenda i sve za šta se zalažu.

Finansijska korist

Iako se spaljivanje robe s finansijskog aspekta čini kao noćna mora jer ogromne količine uloženih radnih sati i materijala jednostavno isparavaju u dim, Louis Vuitton deo te vrednosti ipak uspeva vratiti. Ovaj brend svoju robu spaljuje prvenstveno u Americi, navodno zbog jedinstvenog zakona o povraćaju carine.

Naime, kada se uvozi i carini roba za prodaju u Sjedinjenim Američkim Državama, moguće je ostvariti povraćaj carine ako se ista ta roba kasnije uništi. S obzirom na to da su carine na ovakvu robu izuzetno visoke, ti povraćaji kasnije značajno pomažu da se popune finansijske rupe nastale uništavanjem iste.

Trebamo li podržavati ovakvu praksu?

Od pomisli da se kvalitetna nova roba spaljuje i baca, mnogima se diže kosa na glavi. Ovo je samo još jedan od problema modernog konzumerističkog društva gde s jedne strane imamo ljude koji žive ispod granice siromaštva i doslovno nemaju što obući, a s druge velike brendove koji novu robu bacaju i spaljuju.

Foto: SKIMS via Bestimage / Bestimage / Profimedia

U ovoj praksi Louis Vuitton nije sam – odavno je poznato kako mnoge velike modne kuće rade isto. U jednu im ruku ne možemo zameriti jer imaju pravo raditi sa svojim inventarom šta god žele (unutar granica zakona o očuvanju sredine), ali u drugu ruku ne možemo ni ignorisati koliko je ovo zapravo rasipnički.

Iako su se ove prakse već pokušale zakonski zabraniti, posebno u Francuskoj koja je dom najvećim modnim imenima, one su rasprostranjene i danas. Brendovi nikome ne štete time što rade ove stvari sa sopstvenom robom, ali ako ovakvo ponašanje ne možete „progutati“, znajte da svakim svojim potrošenim dinarom odlučujete koje brendove želite podržati, a koje ne.

***

Bonus video: Predstavljeni novi modeli modne kuće Gotije na Nedelji mode u Parizu

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram